Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Carl Barks samlede verk. Les meir!

13

Comments

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Vinteren har uansett IKKE begynt enda. Rent kronologisk regner man vanligvis med at vinteren omfatter månedene desember, januar og februar. Til slutt vil jeg legge til at det IKKE er HELT riktig at snøen laver ned - her i Stavanger er det i hvert fall plussgrader, regn og helt bart ute.

I Finnmark er vinteren fra juli til juni. Kanskje Egmont burde gitt ut CBL her i juli/august allerede, og i Stavanger ikke før i desember? ;)
    Hadde passet meg utmerket.

• edited November -1

Er det til salgs på Svalbard allerede da;)

• edited November -1

Jeg skrev:

Skal si noe om det her når jeg vet litt mer.

Sendte to e-post til adressen som var oppgitt i www.carlbarks.no men fikk begge i retur med beskjed om at adressen ikke finnes. Har sjekket og dobbeltsjekket, og jeg skrev ikke adressen galt. Merkelige greier. Håper ikke det tyder på det jeg frykter...?

• edited November -1

Arnstein skreiv:

Jeg skrev:

Skal si noe om det her når jeg vet litt mer.

Sendte to e-post til adressen som var oppgitt i www.carlbarks.no men fikk begge i retur med beskjed om at adressen ikke finnes. Har sjekket og dobbeltsjekket, og jeg skrev ikke adressen galt. Merkelige greier. Håper ikke det tyder på det jeg frykter...?

At folkene er useriøse mener du? Dette synes jeg at Olaf bør svare på.

carl sørensen skreiv:

Venter også spændt på CBL.

Grunden til du har fået de mails tilbage med, er formentligt at Egmont har visse problemer med deres server.

Unnskyld at jeg sier det rett ut - hva er det som går av våre danske naboer for tiden?

Først er COA-serveren nede
    Så er det problemer med DHTs webmail
    Så er Egmonts server nede

Hva var det Hamlet sa?
    Something is rotten in the land of Denmark...

PS!
    Dette er kun et uttrykk over irritasjon over at jeg ikke får lese mine mails og innebærer således INGEN PERSONLIG KRITIKK av mine danske venner som AC, Thomas, etc.

• edited November -1

carl sørensen skreiv:

Men hvis de skal være lige så længe om at få løst problemet som de har været om at få www.serieforlaget.dk op og køre igen, går der nok 2-3 år før problemet er løst :=(

Julepakke-adressen virker dog igen, for jeg har brugt den og fik et svar (fra et menneske, ikke en maskine) på min mail.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

At folkene er useriøse mener du? Dette synes jeg at Olaf bør svare på.

Kvifor det? Fordi Olaf har førstehands ekspertise i å vere useriøs? :-)

Har forsåvidt eit inntrykk av at det var noko heilt anna Arnstein frykta. Til dømes at det ikkje blir noko av verket.

Først er COA-serveren nede
    Så er det problemer med DHTs webmail
    Så er Egmonts server nede

Hva var det Hamlet sa?
    Something is rotten in the land of Denmark...

Hamlet brukte vel strengt talt uttrykket om mord og statskupp og alskens slike ting. Men for all del, det kan vere minst like ille å ikkje få lest e-posten sin. :-)

PS!
    Dette er kun et uttrykk over irritasjon over at jeg ikke får lese mine mails og innebærer således INGEN PERSONLIG KRITIKK av mine danske venner som AC, Thomas, etc.

Igjen: Er du ute etter å uttrykke irritasjon over småting du opplever med e-posten din, finn deg eit internettogepostogsånnetingforum å diskutere det i.

• edited November -1

Carl Sørensen skreiv:

Har lige lagt mærke til at på den danske Carl Barks side har de ændret udgivelses tidspunktet fra oprindeligt vinteren 2004/2005 til at der nu står "første kassette vil blive udgivet i løbet af 2005"

Det har der ellers stået længe. Allerede kort efter Egmonts info-website blev lanceret opdagede jeg, at den norske version lovede CBL før den danske. Men jeg lagde ikke noget specielt i det, da vi ser ud til at være kronisk bagud med sådan noget her i DK. Det er vi da i al fald med HOF og ugebladet.

• edited November -1

Det ser ut til at Tyskland også slenger seg på den skandinaviske utgivelsen av Carl Barks samlede verk, og i likhet med oss har tyskerne laget en egen side for prosjektet: http://www.barks.de

Det som er interessant her er at det er lagt ut mye mer informasjon enn hva vi kan finne på våre sider, blant annet bilder av hvordan boksene der ser ut, og hva de to første kassettene skal inneholde. I alle fall på det siste punktet antar jeg at vi vil få servert det samme her hos oss.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Lurar på kor mykje som skal til for å overtyde Egmont til å tilsetja gode handtekstarar til CBL-produksjonen ...

Ifølge carlbarks.no vil tekster og oversettelse gjøres av Stefan Diös (Sverige).
    Ikke at jeg veit noe om han, eller om andre oversettere for den slags skyld, men jeg ville da tro at når Egmont først starter et så stort prosjekt ville gjøre det så bra som mulig, og ansette de beste folkene som er?

Dog er jeg enig med at opplaget kanskje er litt stort i forhold til Norges befolkning, og at dette vil gjøre det vanskeligere å få solgt dem med stor fortjeneste siden, men man kjøper vel ikke noe slikt, bare for å selge det videre?

• edited November -1

Stefan Diös er utan tvil Nord-Europas beste oversetjar. Men her snakka eg altså om handteksting. Eg vil sjå CBL teksta for hand, av eit menneske. Og Stefan kjem neppe til å handtekste den norske utgåva, ettersom han ikkje snakkar norsk.

• edited November -1

Vel, det bør jo være en med en relativt pen håndskrift da.

• edited November -1

Bare det ikke er skrivd med løkkeskrift sånn som i Lorang, så er jeg fornøyd. Noen som har sett det? Nesten umulig å lese...

• edited November -1

Handskrifta til Carl Barks var kanskje ikkje milevis over gjennomsnittet pen, men historiene hans ser likevel best ut handteksta - og hadde det vore snakk om ei engelskspråkleg bok, måtte ein sjølvsagt bruke Carl Barks' originale teksting. Det same gjelder t.d. Frode Øverli. Han har ikkje verdas penaste handskrift, men stripene hans er sjølvsagt langt betre enn dei hadde vore om dei hadde vore datateksta.

Det finst skrifttyper for data som ser omtrent akkurat ut som handskrifta til Carl Barks. Men data blir likevel så upersonleg etter mi meining at eg synest at det er betre å bruke ein profesjonell handtekstar.

Sjå til dømes på amerikanske Disney-seriar, der mellom andre Todd Klein gjer ein eksellent jobb med handteksting av seriar. Etter mi meining er det ingen tvil om at slikt ser betre ut enn det vi får presentert i norske Donald-blad.

Og sjølvsagt: Løkkeskrift er eit dårleg typografisk triks. :-) Blokkbokstavar er brukt av dei aller, aller fleste - rett og slett fordi det ser best ut og er enklast å lese. Sjølv om andre skrifttyper kan sjå godt ut i enkelte samanhengar - til dømes ved utdrag frå dagbøker.

• edited November -1

Denne mailen har ankommet fra Danmark:
    Carks Barks nyhedsbrev 23. december 2004

Kære Carl Barks interesseret

Dette er så den første mail fra os.

Jeg skriver til dig for at fortælle, at vi har registreret din interesse for Carl Barks Samlede Værker. Det betyder, at du vil være blandt de første, som får tilbud om at abonnere på værket. Faktisk håber vi at kunne sende dig mulighed for at signe-up allerede i starten af det nye år, selvom værket ikke er helt klar til udgivelse.

Det endelig udgivelsestidspunkt kan jeg desværre ikke give dig endnu – men vi er tættere på, end vi har været før. Der er mange elementer, der skal falde på plads samtidig. Og det er vores ambition at gøre Carl Barks Samlede Værker helt fantastisk. Desværre er det kun once in a lifetime, at man får lov til at arbejde med så stort et prestige projekt som Carl Barks Samlede Værker – det betyder også, at der hurtig dukker noget uforudset op – lige meget hvor godt man planlægger det.

Vi vil løbende gennem denne kanal informere om udviklingen, så du kan være opdateret. Har du spørgsmål, kan du benytte dig af vores e-mail adresse carl-barks@tsf.egmont.com.

Jeg glæder mig til at kunne give dig nye informationer i det nye år.

Rigtig god jul og godt nytår.

Med venlig hilsen

Helle Fruergaard

Så nå rører det på seg. Når får vi i Norge mail montro?

• edited November -1

Da har forlaget bekreftet at vinteren 2004/2005 blir ekstremt lang:
    Lanseringsdatoen for CBL er satt til "utpå sommeren", iflg.S. Thime fra Egmont.

Det vil snart komme en mail til alle som har meldt sin interesse, og der vil vil få smakebiter fra prosjektet. Så da var det bare å vente et 1/2 år til, da.....

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Kunne de ikke bare sagt "før jul" uten å antyde noe år så slapp så mange å bli så skuffet igjen og igjen :)

Drikaton skreiv:

Det vil snart komme en mail til alle som har meldt sin interesse, og der vil vil få smakebiter fra prosjektet. Så da var det bare å vente et 1/2 år til, da.....

Førstemann som før denne informasjonen/smakebiten deler med oss andre, ikke sant :)

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Drikaton skreiv:

Kunne de ikke bare sagt "før jul" uten å antyde noe år så slapp så mange å bli så skuffet igjen og igjen :)

Jeg for min del synes nok kanskje at det er andre ting det er mer grunn til å "sutre" over ;-)

• edited November -1

Så fint! :-) Da har jeg ennå litt tid på å løse problemet med mine sprengte bokhyller. Kapasiteten har vært sprengt siden 2001. De knaker i sammenføyningene og situasjonene er nå prekær. Det er også en katastrofal mangel på gulvplass. Humtidumti kvadratmeter kan bare ta dimtadidei kvadratmeter med bokhyller.

• cpscps
    edited November -1

hvis vi kan regne med at CBL vil udkomme nogenlunde samtidigt i hele Europa ser det ud til at der kommer 2 kasseter i 2005 Følgende udgivelses plan er fundet på den tyske Barks side

Sommer 2005: Kassette 1
    Ende 2005: Kassette 2
    Jahr 2006: Kassetten 3, 4 und 5
    Jahr 2007: Kassetten 6, 7 und 8
    Jahr 2008: Kassette 9 und 10

Så kan vi jo altdid håbe vi alle sammen kan skaffe os et abonnement.

Der er på den tyske side også dukket billeder op af kassetterne og forsider af nogle af bøgerne

• edited November -1

cps skreiv:

Der er på den tyske side også dukket billeder op af kassetterne og forsider af nogle af bøgerne.

Hvor i Tyskland eller på nettet :) er denne siden ??

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?