Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Fortsettelse følger

edited August 2004 in Donaldisme

Har nå lest Olafs nye historie "Fortsettelse følger" (The Sequel Machine) i naboens DD&Co #35/2004. Nok en flott historie som befester Olafs posisjon som en av de mest interessante og lovende donaldforfatterne. Han er også presentert i bladet på en flott måte! Vel fortjent! Bra jobbet Olaf!

Sigvald

«1

Comments

• ACAC
    edited November -1

Da forummets besked-funktion er midlertidig ude af drift, og da jeg har lukket ned for min mail for i dag, tillader jeg mig lige her at bede dig om at købe et norsk eksemplar til mig. - I tilfælde af at omtalen af Solstrand ikke er med i det danske blad.

Apropos Solstrand var dette navnet på en strand i den nye pocket-bog på dansk... spekulerer lidt på om det er en tilfældighed eller en cadeau...

• edited November -1

Olaf sier: "Intervjuet av meg vil berre stå i norske blad, og altså ikkje i danske. Eg er veldig nøgd med teikningane, men skuffa over slurv hos fargeleggjar og norsk tekstredaksjon. Vatnet i bøtta til Donald på side 12 var i mi opprinnelege utgåve mjølk, og til trass for at eg fekk oversetja historia sjølv, har DD&co i den etterliggjande redigeringsprosessen klart å fjerne eller øydeleggja enkelte poeng - inkludert sluttpoenget. Elles er eg sjølvsagt som alltid imponert over streken til Scarpa, og glad for å høyre at Sigvald likte historia." Olaf vil sannsynligvis være på nett igjen over helga, og han sier han har det kjempefint i Tromsø!
    Mamman til Olaf

• edited November -1

AC skreiv:

Da forummets besked-funktion er midlertidig ude af drift, og da jeg har lukket ned for min mail for i dag, tillader jeg mig lige her at bede dig om at købe et norsk eksemplar til mig. - I tilfælde af at omtalen af Solstrand ikke er med i det danske blad.

Skal selvsagt fikse det! Du får det i oktober!

• edited November -1

Elise skreiv:

Olaf sier: "Intervjuet av meg vil berre stå i norske blad, og altså ikkje i danske.

Dette er IMO en smule dårlig gjort mot seriøse danske lesere som AC, Thomas, Niels, Søren I-IV, Jesper I-II, Lars, Nikolaj, Cornelius og ikke minst Laila.

I den grad dere seriøse dansker ønsker det kan jeg godt kikke innom Løvås for å finne det norske bladet til dere.

• edited November -1

Problemet i Danmark er vel at det kun er 10-20 stk som kunne tenke seg en presentasjon av Olaf mens 99.99% av de andre leserene ikke har noen interesse av å lese om en norsk tegneserieforfatter.

I Norge derimot er vi patrioter, og takk og lov for det. Jeg gleder meg til det bladet.

• edited November -1

Sigvald skrev:

I den grad dere seriøse dansker ønsker det kan jeg godt kikke innom Løvås for å finne det norske bladet til dere.

Jeg gad også godt ha et eksemplar af dette, udover det jeg havde 'bestilt' med Rottefængeren af Don Rosa. Og så gad jeg også godt ha hvis du ku skaffe De ti Avatere (som tillæg) af Don Rosa.

Men får jeg dem så til Jule/vintermødet, eller bliver det ordnet på en anden måde?

Forresten, hvordan er det man får disse firkanter rundt om noget, en anden har skrevet.

• ACAC
    edited November -1

Mathias

Men får jeg dem så til Jule/vintermødet, eller bliver det ordnet på en anden måde?

Evt. kan jeg tage dem med hjem oppe fra Sigvald i oktober - og så sende dem til dig.

Forresten, hvordan er det man får disse firkanter rundt om noget, en anden har skrevet.

Ved at bruge to klammer - foran det du vil citere sætter du to klammer (7 + AltGr) og bagved to slutklammer (0 + AltGr)

}}

bare omvendt

• edited November -1

Kan de så godt sendes med de plakater som jeg har 'bestilt' af dig, og så dette indeks.

Forstår ikke lige det der med de klammer.

• edited November -1

Mathias bøgh skreiv:

Forstår ikke lige det der med de klammer.

Du begynner en tekst med to stk { og avslutter teksten med to stk }, begge uten mellomrom, slik: {{ , ikke { {. Scriptet i sida lager tekstboksen fiks ferdig for oss.

I midlertid håper jeg ikke at jeg skrev sånn at det blir et rot i innlegget mitt.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Elise skreiv:

Olaf sier: "Intervjuet av meg vil berre stå i norske blad, og altså ikkje i danske.

Dette er IMO en smule dårlig gjort mot seriøse danske lesere som AC, Thomas, Niels, Søren I-IV, Jesper I-II, Lars, Nikolaj, Cornelius og ikke minst Laila.

Mathias er selvsagt også en seriøs dansk leser!

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Problemet i Danmark er vel at det kun er 10-20 stk som kunne tenke seg en presentasjon av Olaf mens 99.99% av de andre leserene ikke har noen interesse av å lese om en norsk tegneserieforfatter.

Dette er ikke mitt inntrykk etter å ha deltatt på sommermøtet i Dansk Donaldist-Forening (R). Dersom deltakerne der er representative for resten av de danske leserne så er nok interessen for Olaf langt større i Danmark enn ditt anslag.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Sigvald, vær så snill, IKKE en ny post for hver nye danske venn du kommer på navnet på.

Bare så det er sagt jeg har ingenting imot Danske venner, men skjønner godt hvorfor danske egmont ikke gidder å spandere en helside på å presentere en "obskur" nordmann.

Sorry Olaf, men det måtte bare sies ;-) uten at jeg mener å trekke ned verdien/kvaliteten på arbeidet ditt som JEG gleder meg stort til å lese.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Sigvald skreiv:

Sigvald, vær så snill, IKKE en ny post for hver nye danske venn du kommer på navnet på.

Point taken, grunnen til at jeg nevner Mathias er at han er aktiv her på AOL og at jeg ikke ville risikere å fornærme ham.

forøvrig bør noe av skytset her heller rettes mot Olaf som har fjernet redigerings-funksjonen.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Nok en flott historie som befester Olafs posisjon som en av de mest interessante og lovende donaldforfatterne.

Eg er definitivt ikkje ein av dei mest interessante og lovande donaldforfattarane. Og sjølv om eg hadde vore det, hadde det vore alt for tidleg å seie det etter to historier.

Dette er ikke mitt inntrykk etter å ha deltatt på sommermøtet i Dansk Donaldist-Forening (R). Dersom deltakerne der er representative for resten av de danske leserne så er nok interessen for Olaf langt større i Danmark enn ditt anslag.

Dei er absolutt ikkje representative for resten av dei danske lesarane. Dei som var på sumarmøtet (som eg følar for å leggja til at faktisk berre var ti-femten personar) var nokre av dei mest engasjerte donaldistane i Danmark - "die hard-fansen". Dei er sjølvsagt ikkje representative for heile Danmark. Det blir som å seie at Vålerenga er Noregs mest populære fotballklubb dersom Klanen er representative. Sjølvsagt vil danske donaldistar ha artiklar om folk som skriver historiene, det er jo omtrent det donaldisme handlar om. I tillegg er mange av dei du nemnar her gode vener av meg, Sigvald, så at dei gjerne skulle ha sett artikkelen om meg er kanskje ikkje så rart?

Når det gjeld korvidt artikkelen om meg burde ha vore på trykk i Danmark ... Eg synest faktisk ikkje det. Samtidig er eg einig i prinsippet til Sigvald, om at det hadde vore fint dersom serieskaparane var presentert i bladet. Men det har diiverre aldri vore nokon tradisjon, og det er ikkje difor denne artikkelen blei skrive heller. Dette var ein artikkel den norske redaksjonen laga for det norske bladet om ein norsk forfattar fordi dei tippa at det norske publikumet ville ha interesse for han. Innfallsvinkelen er ikkje "la oss lage ein artikkel om mannen som skreiv denne historia" - snarare "heisann, mannen som skreiv denne historia er norsk, då må vi lage ein artikkel om han". Og sett frå den synsvinkelen er ikkje dette interessant i Danmark. Ja, eg skulle gjerne sjå fleire slike artiklar, men i dette tilfellet var artikkelen laga på patriotisk grunnlag og vil altså verke pussig for utlendingar.

La meg leggja til at det ikkje er den danske redaksjonen som har beslutta å utelate denne artikkelen. Det er den norske redaksjonen som har beslutta å lage denne artikkelen berre for det norske bladet. Fordi det har særnorsk interesse på linje med artikkelen om at Tore Strømøy søker donald-kvekkarar til "Noen bedre" på NRK litt lenger bak i bladet, som eg og vil gjette at er utelatt i Danmark.

Skal eg leggja til at det er ein hån mot norske lesarar at redaksjonen har vald å fjerne ei side "Latterkrampe" for å få plass til denne artikkelen? Tenkjar dei aldri på oss som likar vitser? :-)

• edited November -1

Fikk bladet igår, og jeg må si at jeg var positivt overrasket over hvor god historien var. Langt bedre enn de fleste historiene i år, og tegningene var også nydelige. Litt dumt det med tusjinga, men det går jo egentlig greit. Gleder meg til Olafs neste historie. Forhåpentligvis vil den også komme ut som et godt resultat.

Morsomt med seriøse artikler (imotsetning til de om badeball, draker osv.) i bladet. Olaf ble prestert på en bra måte, men jeg skulle øsnke at intervjuet var litt lengre. Ellers er jeg ganske fornøyd med den også.

• edited November -1

Pannekake skreiv:

Fikk bladet igår, og jeg må si at jeg var positivt overrasket over hvor god historien var. Langt bedre enn de fleste historiene i år

Tusen takk for det. Eg er ikkje einig med deg, men må jo smile likevel. :-)

• ACAC
    edited November -1

Mathias (uden om al den anden tekst her på tråden nu, som jeg lige skal have læst

Kan de så godt sendes med de plakater som jeg har 'bestilt' af dig, og så dette indeks.

Sådan kan vi godt aftale det, ja. Men stadig
    Indekset er fra foreningen - plakater afregnes med mig, og rottefangeren med Sigvald.

• ACAC
    edited November -1

Bare så det er sagt jeg har ingenting imot Danske venner, men skjønner godt hvorfor danske egmont ikke gidder å spandere en helside på å presentere en "obskur" nordmann.

En norsk fjeldabe, som jeg på et tidspunkt har hørt en anden dansker udtrykke det - De norske fjeldaber interesserer sig jo ikke for det samme som en knægt fra Vesterbro.

• ACAC
    edited November -1

Olaf, udover at give dig ret i at DDF(R) ikke er repræsentative for den almene danske AA-læser, må jeg ligge rette en fejltagelse.

(som eg følar for å leggja til at faktisk berre var ti-femten personar)

Forkert! I al respekt så var vi altså 15 overnattende gæster - herudover kiggede 8 forbi og blev kortere eller længere tid, en ældre dame kom og forærede os en mængde gamle blade og vi havde bsøg af en journalist og en fotograf. det nærmer sig de 30, og kan ikke skrives "ti-femten stykker"

• ACAC
    edited November -1

Beklager at disse 4 sidste indlæg er af mig - håber ret indlæg funktionen snart kommer igen, så kan man jo sætte det hele ind i en kasse!
    Denne artikel er altså præcis det samme som den danske redaktion gør når de laver et abonnementsblad med artikler og billeder af f.eks. donaldister der møder tegnere i Kbh. og Århus.
    Fint med mig - så længe jeg får artiklen at se - er der en af jer der har en scanner og vil være venlige at lægge den op et sted?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?