Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

The Magnificent Seven (Minus Four) Caballeros

edited August 2004 in Donaldisme

Don Rosas har som kjent valgt å kalle sin ferskeste historie for "The Magnificent Seven (Minus Four) Caballeros". Dette er en titel som visstnok refererer til westernfilmer eller noe slikt. For meg virker dette noe fjernt og personlig hadde jeg langt større sans for den tidligere arbeidstittelen "The Three Caballeros And The Mines Of Fear". Hva synes dere?

Comments

• edited November -1

Jeg bryr meg ærlig talt ikke om tittelen på en historie. Så lenge historien er bra er jeg fornøyd.

• edited November -1

Er enig med deg Sigvald, og vil si meg uenig i det Pannekake sier......... Er tittelen bra, synes jeg det gjør historien enda bedre! ( Vet ikke, er det bare jeg som har den følelsen)

• ACAC
    edited November -1

For eventuelle danske læsere må jeg hellere lige hjælpe: du mener at du er ligeglad med seriens titel, ikke?"At bryde sig om" er lidt et forskelligt udtryk på vore nabosprog.

Så længe serier får andre titler på vore sprog er originaltitlen vel egentlig ikke af stor betydning her.

• edited November -1

MicMac McDuck skreiv:

Er enig med deg Sigvald, og vil si meg uenig i det Pannekake sier......... Er tittelen bra, synes jeg det gjør historien enda bedre! ( Vet ikke, er det bare jeg som har den følelsen)

Jo, er vel sant at om tittelen er bra så gjør den historien enda bedre. Men jeg har den vanen at jeg glemmer å titte på tittelen, og bare leser gjennom historien. Det er jo historien sm virkelig betyr noe..

• edited November -1

Pannekake skreiv:

Jo, er vel sant at om tittelen er bra så gjør den historien enda bedre. Men jeg har den vanen at jeg glemmer å titte på tittelen, og bare leser gjennom historien. Det er jo historien sm virkelig betyr noe..

Jeg glemmer også å se på tittelen, men noen ganger må jeg se på den for å forstå hva som er hovedpoenget med historien, hvis det ikke kommer klart fram i de to-tre første sidene. Dette gjelder for det meste historier av de litt mindre kjente skaperne.
    Tittelen "The three Caballeros and the Mines of Fear" forteller med en gang at historien vil inneholde de tre Caballeros og noen skumle gruver. Tittelen forteller også at historien sikkert er en skattejakthistorie (For hva finner man i gruver? Jo, gull og diamanter!). Jeg synes den tittelen ble litt "ordinær", mens "The Magnificent Seven (minus four) Caballeros" ikke forteller stort annet enn at historien handler om de tre Caballeros (antakeligvis i ville vesten, siden tittelen er som en westernfilmtittel).

• edited November -1

Jeg for min del ønsker ikke å dømme tittelen før jeg har lest historien.

The Magnificent Seven er en av western sjangerens beste filmer gjennom tidene så for meg så kan denne tittelen si ganske mye.

Men for å være ærlig: Det er ikke tittelen jeg gleder meg til, men historien. Denne diskusjonen her minner mer om hysteriet (selv om dette ikke er hysteri) rundt navnet på den siste Star Wars filmen.

• edited November -1

Det er så mange dårlige og oppbrukte titteler ute og går, at når jeg ser en litt annerledes og mer spennende en, blir jeg litt glad!:) mener forresten å huske at Don Rosa brukte "the magnificent 7" så vidt i oppgjør i Bløff også?

-Men vi er da bare 6?

- jeg, P.T. Barnum, teller alltid meg selv to ganger.

eller noe sånt......:) lenge siden jeg har lest den, gitt.....:)

• ACAC
    edited November -1

tænkte akurat på samme serier - og det er rigtigt, P.T. siger netop det.
    Rosa og filmreferencer går hånd i hånd... :-)

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Jeg for min del ønsker ikke å dømme tittelen før jeg har lest historien.

The Magnificent Seven er en av western sjangerens beste filmer gjennom tidene så for meg så kan denne tittelen si ganske mye.

Men for å være ærlig: Det er ikke tittelen jeg gleder meg til, men historien. Denne diskusjonen her minner mer om hysteriet (selv om dette ikke er hysteri) rundt navnet på den siste Star Wars filmen.

Noen her som vet om den tittelen er kjent nå?

• edited November -1

Off-topic, off-topic, off-topic:
    Hva ble navnet på den siste Star Wars-filmen forresten?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Noen her som vet om den tittelen er kjent nå?

Mats skreiv:

Se her:
    www.imdb.com/title/tt0121766

• edited November -1

Mats skreiv:

Off-topic, off-topic, off-topic:

Jeg har nettopp funnet det ut. Tittelen er:

Revenge of the Sith

• edited November -1

Eg foretrekker "The magnificent seven (minus four) caballeros" fordi "The mines of fear" tydelegvis er eit ordspel som berre fungerar på engelsk. Og ettersom det sannsynlegvis blir Donald som blir helten i historia, synest eg at "Donald Duck: The three caballeros and the mines of fear" er for langt.

Er einig i at tittelen kanskje burde seie noko om handlinga i historia, men ... synest at dette var ein morosam tittel, eigentleg.

• edited November -1

Ser på DCML at "The magnificent seven (minus four) caballeros" er planlagt utgitt i DD&Co 3-5/2005.

• edited November -1

Her kan du finne DCML sine websider: http://stp.ling.uu.se/~starback/dcml/

Men hovedsøkeverktøyet (som sikkert var det Sigvald sikter til) finner du her: http://coa.inducks.org/coa/c1/search.php

• ACAC
    edited November -1

Det Sigvald sigtede til var vel Disney Comics Mailing List - som alle interesserede kan melde sig på. Man deltager enten som alle-mails-bruger eller digest-bruger. Det sker via en central i Sverige hvor alle mails går ind og kommer ud til de førstnæsvnte. Hver dag kl. 12 får digest-brugerne så mails fra det sidste døgn samlet i en mail.
    Der er en del flinke folk med på den liste, og det er også et godt forum for at få svar på undren - ligesom her, bare på engelsk.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?