Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Don Rosa - Pensjonert?

edited June 2004 in Donaldisme

Jeg vet ikke om det bare er meg. Det er jo derfor jeg setter inn dette innlegget.

Til poenget. Jeg syns Don Rosa har sluttet å tegne siden det ikke er i DD&Co bladene.

Don Rosa er jo bare best te og tegne Donald Duck.

Comments

• edited November -1

Don er ikkje pensjonert, men han skriver så få historier at det blir litt tid mellom kvar historie. Det er jo berre nokre månader sidan han hadde ei historie ("Jakten på tempelridderskatten") på trykk.

For å fjerne all tvil: Don Rosa har fleire gonger sagt, mellom anna fortalte han meg ansikt til ansikt på tysdag, at straks han kjem heim er han nøydt til å gjere ferdig den nye caballeros-historia. Altså er han absolutt ikkje pensjonert.

• edited November -1

Jeg trodde den allerede var ferdig og trykket i USA.

Jeg har ihvertfall et blad som heter: "The Three Caballeros Ride Again" (som jeg nå fikk signert av Don Rosa på tirsdag)

• edited November -1

Kuuult!! Mener du at du har snakket med han asnikt til ansikt? Og at han holder på med en historie? Bra at han ikke er pensjonert da.

=D =D

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Jeg trodde den allerede var ferdig og trykket i USA.

Jeg har ihvertfall et blad som heter: "The Three Caballeros Ride Again" (som jeg nå fikk signert av Don Rosa på tirsdag)

Dette er den første caballeros-historia til Don Rosa. "again" henvisar til filmen "The Three Caballeros". Den andre Rosa-historia er ikkje ferdig enno. Don jobbar forsåvidt for Egmont, så ALLE historiene hans blir gitt ut i Noreg lenge før dei blir gitt ut i USA.

McDuck_fan skreiv:

Kuuult!! Mener du at du har snakket med han asnikt til ansikt? Og at han holder på med en historie?

Ja, han jobbar med ei ny historie, men har blitt forsinka fordi han den siste månaden har vore både i Brasil og i Skandinavia. Og ja, vi møttast til middag på tysdag og hadde eit godt måltid saman. Men han hadde jo mista stemmen, så det blei ikkje så veldig mykje prating.

• ACAC
    edited November -1

Til poenget. Jeg syns Don Rosa har sluttet å tegne siden det ikke er i DD&Co bladene.

Med den udgivelsesfrekvens der er på hans serier for tiden skulle man næsten tro det... Jeg skrev en artikel som blev udgivet i den lokale avis onsdag, om danske donaldisters tur til Århus - her havde jeg en faktaboks med om Rosa og hans serier... Jeg ville bare nævne de nyeste - Søppel og Saktter og Brev hjemmefra - og så nævnte jeg at der er en på vej om den franske tyv.
    Det er svært få serier man kan nævne, når læsere skal have en chance for at finde dem - med mindre de selv er fans...

Lidt ærgerligt, men Don er jo langsom, han...

• edited November -1

Mista Don Rosa stemme sin? Ja da kan jeg tenke meg at det ikke ble mye prating..

Jeg ser frem til den nye historien kommer på trykk =D =D

• edited November -1

Det har du nok rett i AC...
    Langsom... Og syns du og han er "pensjonert*"?

(*Altså sluttet å lage historier i DD&Co)

• edited November -1

Han er kanskje langsom men til gjengjeld for vi veldig detaljerte bilder

• edited November -1

Du har nok rett!!

• edited November -1

McDuck_fan skreiv:

Og syns du og han er "pensjonert*"?

Huh? Det er vel ikke et spørgsmål, om man *synes* en person er pentioneret eller ej. Enten er personen pentioneret, eller også er han ikke. Som vi har hørt, er Don Rosa ikke.

Kan da i øvrigt indskyde, at før den nye Caballero-historie (The Three Caballeros and the Mines of Fear) bliver færdig og udkommer, får vi en anden DR-historie at se: The Black Knight Glorps Again. Eftersom den blev afleveret til Egmont sidste år, og der normalt går vel ca. et halvt år fra en Rosa-historie afleveres til den bliver trykt, kan der ikke gå længe, før den kommer i de skandinaviske blade.

• edited November -1

pryds skreiv:

Eftersom den blev afleveret til Egmont sidste år, og der normalt går vel ca. et halvt år fra en Rosa-historie afleveres til den bliver trykt, kan der ikke gå længe, før den kommer i de skandinaviske blade.

Eg har vel sagt det før, men det har vore så mykje diskusjon her at det er lett å gå glipp av ting: "The Black Knight GLORPS Again" er å finne i DD27-04.

• edited November -1

han er ikke pensjonert han har nye som ikke er oversatt til norsk. man han skiver veldig mye fortasatt han jobber nesten 12 timer dagen

• edited November -1

det er sant

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?