Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Jeg prøver meg som Donald-tegner

2»

Comments

• edited November -1

Er det ikke vanlig å bruke tusj? Man kan jo gjerne begynne med blyant, og så gå over med tusj. Proffene går sikkert rett på tusj. En A4-side lages jo gjerne på en A3-side (som med fordel er litt tykk), så det gjør jo ikke noe om den gir litt tykk strek, men den må kunne gi forskjellige tykkelser avhengig av hvordan du holder den og hvor mye du presser.

Jeg ville gått og prøvd litt forskjellige tusjer. Vanskelig å se om en tusj gir god strek før man har prøvd den :)

Tror pensel er litt vanskeligere, men det blir nok bra om du først får det inn :)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Mener å ha lest at Don Rosa i dag bruker litt mer moderne utstyr enn det f.eks. Barks brukte tidlig i sin karriere.

Hva er "moderne utstyr" da? Laserpenn som brenner i papiret og selvutfyllende blekk? Eller en robot som tegner utifra tankene dine? :-)

• edited November -1

arnedo skreiv:

. Muligens er jeg litt for ung og uerfaren, men... Man kan jo alltids prøve.

Kor gamal er du Arnedo??

• edited November -1

luredan skreiv:

Proffene går sikkert rett på tusj.)

Tviler på at så veldig mange tegnere går rett på tusj. For at det skal kunne bli et godt resultat må tegningene først skisseres opp, før man går over med tusj etterpå. En del tegnere lar faktisk andre ta seg av denne jobben, da det er skissene som er selve hovedjobben. Derfor merker vi ikke den helt store forskjellen uansett hvem det er som har tusjet.

• edited November -1

Jepp, du har nok rett i det, men det er fascinerende hvor kjappe, flotte tusjtegninger de kan lage on-the-fly av enkle motiv, figurer o.l.. men sånn går det vel når man har tegnet serier i noen år. Ble ihvertfall litt imponert når jeg så Rota smelle opp duckene på storskjerm på Raptus med krystallklar strek og som om det kom rett fra en serie :)

• edited November -1

luredan skreiv:

Proffene går sikkert rett på tusj.

Nei. Det er ikkje særleg profesjonelt å teikne teikningar rett på arket utan så mykje som ein blyantkladd å teikne etter.

• edited November -1

Jeg kom over denne artikkelen mens jeg leste på VG.no, vet ikke hvor mye den interesserer fremtidige Donald-tegnere, siden konkurransen går utpå å lage en egen stripe.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=229435

• LSLS
    edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
    {{ Eg jobbar jo no med mi sjette Donald-historie, og har fleire gonger vurdert om eg kanskje skal prøve å teikne litt sjølv. Imidlertid har eg alltid droppa dette fordi eg eigentleg ikkje er så glad i å teikne.

Du har jo tegnet forside til Rappet.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?