Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Jubileumsnummeret

edited May 2004 in Donaldisme

En forhåndstitt på DD&CO nr 24 finner du her:
http://www.annonseinfo.com/images/product/magazine/nice/DD24Nyhet.gif

Comments

• edited November -1

Ja det skal bli gøy!

• ACAC
    edited November -1

Ser vældig godt ud - hva mon der er inde - det er da som oftest lige så vigtigt som forsiden :-)
    har i set den nye jubilæumsbog Donald Duck 70? den har serier fra alle årtierne inkl. Rosa Fødselsdagsånden

• edited November -1

AC skreiv:
    "Ser vældig godt ud - hva mon der er inde - det er da som oftest lige så vigtigt som forsiden :-)
    har i set den nye jubilæumsbog Donald Duck 70? den har serier fra alle årtierne inkl. Rosa Fødselsdagsånden"

Trur ikkje at det er noko frå 00-talet der. Av ein merkeleg grunn har "The Duck who never was" blitt brukt til å representere kapitlet "Et nytt århundre".

• edited November -1

slik hadde innholdet vært, hvis jeg var sjefsredaktør:

-den første donald-historien
    -en lang barks-klassiker
    -en lang rosa-historie
    -en kort william van horn-historie

..og INGEN meningsløse og elendige hiawatha-historier!

;)

• edited November -1

Lang Rosa-historie får vi nok ikkje. Med mindre dei gir oss eit opptrykk, men det håpar eg vi får slippe.

Er spent på kven som har skrive årets jubileumshistorie. Trur eg kryssar fingrane for at det er Byron Erickson.

• edited November -1

gaute hjartåker skreiv:
    "...og INGEN meningsløse og elendige hiawatha-historier!"

Og kanskje ingen Mikke-historier heller. Kanskje en Mikke-møter-Donald-historie, til nød, men det fikk vi jo for ikke lenge siden.

• edited November -1

Eit Donald-blad utan Mikke er trist, då.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:
    "Eit Donald-blad utan Mikke er trist, då."

han kan holde seg til sitt eget blad! ;)

når det er sagt; ingenting er som mikke-historier av paul murry. (lagde ikke han noen donald-historier også?)

• edited November -1

..og INGEN meningsløse og elendige hiawatha-historier!

-----------------------------

Ja, for guds skyld.

• TedTed
    edited November -1

Ja, ned med hiawatha! Gleder meg til 9 Juni!

• edited November -1

Ooh... og en DVD med ting på... tydeligvis...

• TedTed
    edited November -1

Jaja, men det er bladet, det kommer også en pocket, eller, den er komt ut....

• edited November -1

"Donald Duck i rampelyset", ja. Eg irriterar meg over at dei skal fylle desse bøkene med gamle opptrykk av ting som vi som leser Donald Pocket har lest for lenge sidan. Men denne boka inneheld faktisk ganske mykje høgkvalitet - førstehistoria er eit utmerka eksempel. Lenge sidan eg har lest ei bursdagshistorie som nesten har fått meg til å gråte.

• edited November -1

Jørn Inge Frostad skreiv:

og er litt overraska over at det på "Neste Uke"-sida ikkje blir nemnd ekstrating med eit ord?

Ein annan ting som ikkje blir nemnt med eit ord på "Neste uke"-sida er neste vekes Paul Murry-historie som ikkje har vore utgitt tidlegare. Det var det EG la merke til på den sida. Det er berre nemnt med det vesle biletet på den krympa forsida - og det synest eg er litt dårleg eigenreklame.

• edited November -1

Jeg, so abbonerer på DD&CO, har allerede lest dette nummeret, og vil si min mening om dette bladet.
    Jeg synes at Vicar sin historie var høydepunktet i bladet. En spennende og god historie, selvom den var litt "rar". Kunne vært bedre.. Dessuten så virker ikke Skrue som han bruker å være. Det er sant at han av og til bryr seg litt om Donald i bursdagene has, men her brukte han altfor mye tid på ham. Vil ikke lage så stor sak av dette, men jeg synes at det ble litt rart.. Men uansett, en ekselent historie!
    Noe som virkelig trakk bladet ned var "Litt av et forbilde" tegnet av Jaap Stavenulter. At guttene skal kjøpe bursdagspresang til ham på Donalds 70 års Jubileum er uhørt!
    Om ikke annet, så virker det som om de har slitt litt med dette bladet, for vanligvis ville de ha lagt ca. 20 ekstra sider til bladet. Kommer kanskje av at den DVD'en kom med, men de kunne idet minste ha byttet ut den Skrue historien med en annen to sider!

• edited November -1

Jeg abbonerer ikke, men pleier allikevel å få nummeret på fredag, takket være den greie damen på butikken :)

Er stort sett enig i Pannekake. Greit at Skrue er blitt en mykere mann opp gjennom årene, men de må ikke gjøre han helt ordinær heller! Jeg savner litt den gnitne, sure, gamle Skrue som satt på kontoret sitt i stummende mørke med telleramme og stearlinlys - selv om han gjerne var fryktelig urettferdig :)

Dessuten synes jeg det virker som Donald har fått surpriseparty de siste 10 årene nå (sikkert feil tall for de som husker godt ;)). Begynner han ikke snart å ta hintet? På tide at tegnerne finner på noe nytt til 9. juni-nummeret?

• edited November -1

Pannekake skreiv:

Jeg synes at Vicar sin historie var høydepunktet i bladet.

For min del var høydepunktet definitivt gjensynet med Barks' "Til månen i rakett". En fin-fin historie, med morsomme replikker, f.eks.:

"-- Det er det stoffet du laget mens du var litt sprø. -- Han er visst litt sprø fremdeles. -- Ja. Og guttene også."

og

"-- Hold opp! Jeg vil ikke høre mer om verken donalditt eller donaldatt!".

• edited November -1

Enig :) Donalditt-historien kan jeg huske å ha lest for mange år siden, men den var like morsom nå!

• edited November -1

Fourier skreiv:

Pannekake skreiv:

Jeg synes at Vicar sin historie var høydepunktet i bladet.

For min del var høydepunktet definitivt gjensynet med Barks' "Til månen i rakett". En fin-fin historie,

Ja, selvsagt var den historien også et høydepunkt! Vicars historie ble da ukens andre høydepunkt..

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?