Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald på julaften og Disney+

2»

Comments

• Ja, for så vidt... Jeg irriterer meg også over hvor dårlig lydkvaliteten er her. Det er mest for å gjøre det enklere for meg selv at jeg ikke har forsøkt å takle lyden ennå. Jeg tar nå bare utgangspunkt i et opptak (i dette tilfellet NRKs sending fra 1982), og syncer opp video og så beholder jeg lydsporet i sin hehet. I denne versjonen er lyden fra introen, overraskelsene og endcredits fra andre kilder, men hele hovedprogrammet, og when you wish upon a star segmentet er fra NRK-opptaket.

Om jeg skal ta i bruk lyd fra DVD/Blu-ray støter jeg på et par problemer. Ett av dem er å få til riktig lydnivå på de forskjellige innslagene. Jeg synes det er overraskende vanskelig å få justert dette så det ikke blir en merkbar endring i volum når man går fra ett klipp til et annet. Men, det verste er egentlig at lydsporet på DVD ikke er identisk med det som er i kavalkaden. I snøballkrigen er det f.eks. lagt til en voice-over i begynnelsen, og på slutten spilles det musikk som ikke er der i DVD-versjonen. I Pinocchio er klippet der Timmy sier "Veeeery good" forskjellig fra filmen.

Jeg kan bruke lyd fra nyere programmer, men først og fremst er det mange innslag som mangler i de nye norske programmene (de danske og svenske er jo dubbet, så de blir ubrukelige i denne sammenhengen). I tillegg er mange av innslagene som er igjen forkortet litt her og der. Så det blir vanskelig å bruke lyd fra en enkelt kilde gjennom et helt innslag. Det beste alternativet er sannsynligvis NRK-opptaket fra 2001. Men også dette har enkelte endringer, som f.eks. åpningen til Pluto's Christmas Tree og den mangler også voice-overen og musikken til snøballkrigen.

Anyway - jeg har lyst til å fikse på lyden, og kommer til å gjøre noen forsøk fremover. Med litt flaks kan jeg ha fikset noe til den utvidede utgaven. Vi får se.
  • Var jeg deg, ville jeg ikke tenkt så mye på om lyden varierer litt fra klipp til klipp. Det er jo allerede tydelig at videoen ofte er hentet fra forskjellige kilder, selv om du har gjort en fin jobb med å få klippene til å matche så mye som mulig. Jeg vil si det er bedre med en edit der 90% av lyden er i høy kvalitet enn en edit der nesten all lyden er i dårlig kvalitet fordi lydsporet skal være enhetlig.
  • edited November 2020
    Jeg har gjort klar en versjon med 2020-overraskelser her:
    Jeg vil også legge ut en utvidet variant litt nærmere jul.
    :-bd Takk for arbeidet du har gjort.
  • Støtter Glomgold hundre prosent. Jeg har alltid hatt den største respekt for folk som gjør en innsats for det de brenner for. Det minste vi kan gi tilbake er vår anerkjennelse og takknemlighet. Tusen takk til trondmm
  • Da er den utvidede varianten klar. I hovedsak samme program som forrige versjon, men ca. 25 minutter lengre.

https://archive.org/details/from-all-of-us-to-all-of-you-extended-fanedit-2020

Videofilen kan også lastes ned herfra. Den er på 5,8GB

(har dessverre ikke rukket å gjøre noe med lyden)
  • Flotters! Takk!

Er det noen forskjell på innholdet i .mkv på 5,8GB og .mp4 på 432MB, eller er bare sistnevnte veldig komprimert?

Siden Exenteded er hele 25 minutter lenger så antar jeg at det er må være ganske mye mer "surprises" i denne. Det er kanskje mye jobb, men hadde det vært mulig i fremtiden å skrive enten i beskrivelsen under filmen eller i en tilhørende txt-fil hvilke klipp som er med i i de forskjellige versjonene?

...men på den annen side, da spoiles jo overraskelsene.
  • mp4-filen er generert fra archive.org, og jeg regner med det er den som brukes i streamingen.

Som du sier, er det vanskelig å liste innholdet og bevare overraskelsen samtidig. Men, jeg kan sikkert legge med en readme fil i fremtiden, for de som ønsker å lese om innholdet.

Jeg kan vel nevne at de ekstrafilmene jeg har lagt til er filmer som ikke er med i dagens svenske eller norske versjon. Jeg liker jo Mickey's Trailer, Ferdinand, Clown of the Jungle og Santa's Workshop veldig godt. Men, jeg tenkte tenkte det var greit å ha med noe "nytt" denne gangen.
  • trondmm:
    mp4-filen er generert fra archive.org, og jeg regner med det er den som brukes i streamingen.
    Ahaa. Det var interessant. Jeg lastet ned noe annet fra archive.org nylig, og der var det med både en wmv-fil og en mp4-fil (i det tilfellet i ca. samme størrelse). Jeg lurte litt på hvorfor det var to videofiler i forskjellige formater. Men da er vel forklaringen at archive.org selv har generert mp4-filen.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?