Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald-quiz!

1257258259261263

Comments

• Hvem inntar rollen til James Stewart og hva heter filmen som denne historien er inspirert av?
  • Ah, da er det bra detektivarbeid. :) Du foretrekker å lese Disney-serier på norsk altså? Sånn ellers kan jeg jo virkelig anbefale Gottfredson-bøkene.
  • Jeg kan godt lese engelsk, men jeg har ikke kjøpt disse bøkene.
  • Glomgold skrev:
    Jeg kan godt lese engelsk, men jeg har ikke kjøpt disse bøkene.
    Ah, ok. Du sa først at du ikke hadde lest serien "ettersom den ikke er utgitt på norsk". Det fikk meg til å anta at du bare leser Disney-serier på norsk.
  • Hvem inntar rollen til James Stewart og hva heter filmen som denne historien er inspirert av?
    Det er en Don Rosa-historie. Egentlig i an(d)ledning hans norgesbesøk denne uken. Men nå er han i Sverige :)
  • Donald Duck og «It's a Wonderful Life».

Mer detaljert: James Stewart spilte hovedrollen i filmen «It's a Wonderful Life» fra 1946. Don Rosas historie «Fødselsdagen» fra 1994 -- som ble laget i anledning Donalds 60-årsdag -- er inspirert av filmen, og her er det Donald som har hovedrollen.
  • Det er selvsagt korrekt!
  • Det har vært min tur i en hel måned uten at jeg har klart å finne på noe å spørre om. Det er ikke bra. Men nå har jeg endelig klart å lage et nytt spørsmål. Her er det:

Vi skal frem til tre personer som har det samme fornavnet. Den første var en stor oppdager med et kulørt tilnavn og et praktfullt hodeplagg. Den andre er en stor skaper med et skurkaktig mellomnavn. Den tredje ble bygd av to søstre og har en livsfarlig lengsel. Hvem er de tre?
  • Uansett hva svaret er, et kjempebra spørsmål!
  • Olav Blåøy hadde en flott gullhjelm.
    Moriarty er skurken - I Olaf Solstrand sitt navn ;)
    Olaf ble bygget av Elsa og Anna. Han lengter vel etter sommeren.

Den var snedig!
  • Det er helt riktig. Og for å rettferdiggjøre at jeg sa at alle tre har det samme fornavnet (som altså er Olaf med f), så kan jeg legge til at Olav Blåøy på engelsk går under navnet Olaf the Blue.
  • edited December 2019
    Han er blå, en smule gal - og matematisk dobbelt av den andre som er rød og uten spesiell personlighet.
    Hvem/hva er disse to?
  • edited December 2019
    Artig spørsmål. Stitch (Eksperiment 626) og Donalds bil (313).
  • Det er helt korrekt.
  • Slåsskjemper besøker eventyrlig landområde med lukrativt kjennetegn. Hva da?
  • Snakker vi Skrue og Gulbrand her?
  • Det er ikke dem jeg har i tankene her, nei.
  • Sliter vi litt? Vi skal til støvellandet.
  • Vi skal da til Italia?
  • Jepp. Tegnet og skrevet av den fremste italienske Disney-kunstneren.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?