Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald pop-up store

24

Comments

• edited November 2018
    Woodbear skrev:
    Ser at Donald Duck & Co / Egmont nå reklamerer for nye varer i Pop-up butikken, der har de bok som heter "Donald Duck & Co 1948-2018". Noen som har noe mer info om denne, finner den ikke på serie.no?
    Du kan finne mer info om denne jubileumsboken for Donald Duck & Co i denne tråden. Den svenske versjonen av boken ble utgitt i september, men den norske har så vidt jeg vet ikke kommet ut ennå (med unntak av i popup-butikken). Det har nok litt å gjøre med at det svenske Kalle Anka & C:o startet allerede i september 1948, mens det norske Donald Duck & Co måtte vente til desember med sitt første nummer pga. papirrasjoneringen. Så man har sikkert ventet med den norske boken for å komme nærmere det norske jubileet.

P.S.: Post gjerne en link til selve posten på Facebook også. Jeg vet av egen erfaring at bildeurler fra Facebook ikke fungerer særlig lenge. Bildet du har postet her forsvinner nok om en liten stund.
  • Regner med den boka kommer til salgs på serie.no. For de selger vel ikke en jubileumsboka eksklusivt i bare en butikk?
  • Selvsagt kommer den i generelt salg, både på serie.no og i vanlige nettbokhandler. :) Det jeg prøvde å si i den forrige kommentaren min, er at Egmont sannsynligvis har ventet litt med den norske lanseringen av denne boken versus den svenske siden jubileet for det norske Donald-bladet er i desember. Og ellers følte de nok at det passet veldig bra å forhåndslansere boken i en eksklusiv popup-butikk som også er i anledning 70-årsjubileet.
  • Skjønner. Må uansett innom popup butikken en da. Skal ha den lille tegneserien også.

Spennende om innholdet i den svenske boka matcher den norske.
  • Antar utvalget av historier blir ganske likt den svenske. Men sånn som jeg kjenner Egmont Norge, skulle det ikke forundre meg FOR mye om de bytter ut en av dem med en Midthun-serie. :P Håper du kan ta bilde av den norske innholdsfortegnelsen når du får boken. :)
  • Hvis jeg kjøper den i popup butikken til helga skal jeg ta bilder :)
  • Noen som kan bekrefte om den lille tegneserien er i salg allerede fra i morgen av?
  • edited November 2018
    JoAre skrev:
    Noen som kan bekrefte om den lille tegneserien er i salg allerede fra i morgen av?
    Jeg kan anbefale å sjekke Facebook-sidene til Donald Duck & Co og Donald Duck Butikk for løpende info (spesielt FB-siden til DD&Co, faktisk; de har mange poster om varene i butikken nå for tiden). Uansett ser det ut til at det blir litt lenger ventetid til verdens minste tegneserie. Siterer en Facebook-post fra 16. november:
    Verdens minste tegneserie er her!
    Vi inviterer selvsagt til verdens minste lansering! Den bittelille begivenheten finner sted i Donald-butikken på Skøyen i Oslo lørdag 24.11! Alle små (og store) er litt velkommen!
    Bli med og sett ny Guinness World Records!

EDIT: Aj, sorry... jeg la ikke merke til kommentaren fra Marius Molaug under samme Facebook-post: "Bladene er til salgs her i butikken fra mandag!" Det skulle vel være bekreftelse god nok.
  • edited November 2018
    Kom akkurat over denne videoen fra butikken der Jørn Lier Horst holder foredrag om Svarte-Petter og andre skurker fra Disney-tegneseriene. Stort sett greit nok, og åpenbart først og fremst rettet mot barn, men en av tingene han sier er noe av det største tøvet jeg har hørt:
    "...Petra var kjæresten til Svarte-Petter, og hun prøvde jo alltid å få ham på rett kjøl, men Svarte-Petter, han var en uhelbredelig vaneforbryter."

Nei, Jørn, det var overhodet ikke dette Petra gjorde - eller gjør - sammen med Svarte-Petter. Jeg elsker spesielt at Horst sier "jo" i den setningen, som for å understreke hvor velkjent dette er. Litt sånn, 'Som noen av dere garantert husker, så prøvde jo Petra alltid å få Svarte-Petter på rett kjøl, det var jo en ren running gag i tegneseriene om dem....'

Kanskje det hadde vært en ide om Horst LESTE noen av tegneseriene om Svarte-Petter og Petra før han slengte sammen dette foredraget? Istedenfor å stole på gamle og omformede minner som sikkert er 20-30 år gamle...
  • Ser at «offisiell» lansering av "verdens minste tegneserie"er førstkommende lørdag (24.11.), men hvis du får tak i dette heftet i dag (mandag 19.11.) eller eventuelt en annen dag JoAre, hadde det vært artig å fått visst de nøyaktig målene på heftet, antall sider og hva historie det inneholder.

(De eksakte målene på heftet fra 1999 er 5,7 x 4,1 cm.)
  • edited November 2018
    Aquila skrev:
    ...og hva historie det inneholder.
    Tittelen på heftet er "Tommeliten McDuck", som vi kan se i dette fotoet: https://www.facebook.com/donald.no/photos/a.10152370567045625/10156995261065625/?type=3&theater Lurer på om tegneren kanskje er Tony Strobl.

image
  • Siden det er jeg som har oversatt (og også valgt ut) historien ("Tommeliten McDuck"), kan jeg avsløre at bladet inneholder denne historien skrevet av Gaute Moe: https://inducks.org/story.php?c=H+2016-190

Tegneren er Jordi Alfonso.
  • Nå, der tok jeg fullstendig feil altså. :) Takk for infoen!
  • Takk for info fra meg også. Tenkte også på Tony Strobl med engang jeg så tegningen, så det er en viss likhet med stilen her Mesterius! :)
  • Skal innom på onsdag eller torsdag. Skal legge ut størrelse da.
  • Det er flott! Takk!
  • På facebook står det:

Verdens minste tegneserie er her!
    Vi inviterer selvsagt til verdens minste lansering! Den bittelille begivenheten finner sted i Donald-butikken på Skøyen i Oslo lørdag 24.11! Alle små (og store) er litt velkommen!
    Bli med og sett ny Guinness World Records!

Noen som vet når på dagen dette skjer, og kommer det folk fra Guinness slik at det faktisk blir et lite arrangement ut av det? Siden bladet kommer i salg en mandag (enten i dag eller neste - også ukjent), så regner jeg med det blir noe mer enn bare en stille lansering på lørdagen (?).
  • Snapchat-storyen til Donaldnorge fra tidligere i dag viste at bladet er i salg nå.
  • Noen som vet hva dette bladet koster?
  • Det var nok mandag 19. Marius Molaug mente, Frank, siden FB-kommentaren hans ble postet fredag 16. november.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?