Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald-quiz!

1255256258260261263

Comments

• Donald reiste tilbake i tiden og kom til å slå dem av
  • Nært nok. Donald, Skrue, Ole, Dole og Doffen reiste tilbake i tiden for å finne armene og hodet. Der fant de statuen med hodet og armene i behold. De ble overrasket av krigere, og Donald hoppet på statuen og brakk armene av den. Hodet falt av da de brukte statuen til å brøyte seg forbi krigerne.

https://inducks.org/story.php?c=D++3838
  • Donald tok vel med seg feil hode tilbake også, etter hva jeg husker.
  • Hvorfor blir Skrue spurt om han har polititillatelse når han vil kjøpe tepper?
  • Selgeren vil vite om han har tillatelse til å tigge. Fra Carl Barks "Opp i det blå" fra 1964
  • Hva var årsaken til at den kjente forfatteren Hemingveis nye bokmanuskript ble spredt for alle vinder på tog-stasjonen?
  • Donald jobber som bærer, og forfatteren ber ham passe på manuset til toget går. Donald lagrer manuset i et dueslag på toppen av stasjonsbygningen. Selvsagt knekker dueslaget sammen av vekten, og manus-sidene flagrer i alle retninger.
  • Det er absolutt korrekt :) Var litt treg til å oppfatte at det var kommet svar. Har vært andre saker som lå øverst i forumet.
  • Her er en ny. Det gjelder en serie tegnet av Vicar. I en scene ganske tidlig i serien ser vi FIRE nevøer i bildet. Og det er ikke en feil fra tegnerens side. Så hva er forklaringen?
  • Det begynner å bli en stund siden det var aktivitet i denne tråden. Noen som klarer å ta NilsPetters spørsmål? Må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på svaret.
  • edited August 2018
    Jeg gir like godt løsningen: Dollys nieser utgir seg for ODD for at guttene skal slippe å gå i et kjedelig selskap. Scenen jeg spurte om viser at de skifter på seg festklærne. Det er altså både nevøer og nieser i bildet, som står på side 5 i denne historien: https://inducks.org/story.php?c=D+95196

Fordi ingen hadde riktig svar, kan hvem som helst finne på et nytt spørsmål.
  • edited November 2018
    Who's got the sweetest disposition?
    One guess -- guess who!
    Who never, never starts an argument?
    Who never shows a bit of temperament?
    Who's never wrong but always right?
    Who'd never dream of starting a fight?
    Who gets stuck with all the bad luck?
    No one... but...
  • Donald Duck
  • edited November 2018
    Donald Duck (fremført av The Musketeers)

• Skal du ikke verifisere svaret, HerbertthePig? Vi må vite om det var korrekt før 1800 kan stille sitt spørsmål.
  • Det er aldeles korrekt!
    1800 kan stille et spørsmål.
  • Paul Murry tegnet to historier som åpenbart var plagiat av Barks-historier. Den ene var Mickey Mouse 74 (The Rare Stamp Search) - en med eller mindre direkte nedkopiering av Four Color 422 (The Gilded Man). Men hvem var den andre?
  • Tenker du på Mickey Mouse "The Great Stamp Hunt" ? fra Walt Disney’s Comics &
    Stories nr. 194-196/1956. Kan forsåvidt også være "The Rare Reward" ? fra Donald Duck & Co nr. 1962-12. Men går for førstnenvte som svar.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?