Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

IDWs nye amerikanske Disney-blader

124»

Comments

• Å endre serietittelen fra «Walt Disney’s Comics and Stories» (som har vært tittelen på dette tradisjonsrike serieheftet siden starten oktober 1940) til «Disney Comic and Stories», og i tillegg starte nummeringen fra nr. 1 igjen, er fullstendig historieløst og skammelig – som andre også har vært inne på her, så er det er mange som støtter deg her Mesterius – selv om du ikke fikk noen umiddelbare reaksjoner på innlegget ditt. At to sentrale Disney serieeksperter som David Gerstein og Joe Torcivia forsvinner er bare tragisk.
  • Kan vel være en snedig måte å få nye samlere inn i folden da det å være med fra #1 er bedre en å begynne på en serie fra #744.
  • Aquila skrev:
    ...som andre også har vært inne på her, så er det er mange som støtter deg her Mesterius – selv om du ikke fikk noen umiddelbare reaksjoner på innlegget ditt.
    Jeg antok egentlig det, Aquila. :) Men jeg må innrømme at jeg savner de mer aktive dagene til dette forumet; da hadde det sikkert kommet minst fem-seks svar allerede samme dag.
    At to sentrale Disney serieeksperter som David Gerstein og Joe Torcivia forsvinner er bare tragisk.
    Ja, det er det virkelig. Jeg er glad de fortsetter å jobbe på utgivelser som f. eks. Fantagraphics' Disney Masters, og ellers kan "Team Gerstein" tydeligvis ennå dukke opp her og der i enkelte spesialutgivelser fra IDW, som Thad Komorowski nevner i en kommentar. Men å ta dem av de regelmessige bladene til fordel for et redaksjonelt team som åpenbart ikke har like inngående kjennskap til Disney-seriene, er veldig synd.

Den nye nummereringen (samt navneskiftet på Walt Disney's Comics and Stories) er et desperat forsøk på en "reboot", tydeligvis som respons på lavere enn ønskelig salg. Det handler om å friste potensielle nye lesere, som Einherje er inne på. Og selvsagt: dette er jo generelt et veldig vanlig grep for å skape blest om serieblader i USA. Endringene ble annonsert i sommer, og har allerede vært diskutert en god stund på det engelskspråklige Feathery Society-forumet.
    "Hvorfor er de så slemme mot meg som bare prøver å hjelpe dem?" -Skipper Slask
    "Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?