Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Walt Disney's Mickey Mouse - Race to Death Valley

1234568

Comments

• Fikk den nye boksen i posten idag. Bare å ta av seg hatten. Meget lekre bøker som vanlig.

• Helt enig. Nå skal det leses i helgen!
  • edited February 2014
    Har vurdert denne bokserien, og stiller meg et spørsmål jeg lurte på om jeg kunne få svar på: Får man den samme "følelsen" når man leser disse bøkene, og siden jeg kun har lest Donald på norsk tidligere?
  • edited February 2014
    "Har vurdert denne bokserien, og stiller meg et spørsmål jeg lurte på om jeg kunne få svar på: Får man den samme "følelsen" når man leser disse bøkene, og siden jeg kun har lest Donald på norsk tidligere?"

Dette spørsmålet må du nesten utdype. Er du bekymret for at det engelske originalspråket ikke skal leve opp til nostalgifølelsen du får av å lese Disney-serier oversatt til norsk?
  • Det er akkurat det jeg mener, ja.
  • Det eneste som er sikkert er at jeg ikke kommer til å bestille denne boksen fra Outland. I stedet vil jeg få hjelp av en nettbankbruker til å bestille den fra ad-libris.
  • Du trenger ikke nettbank for å bestille fra adlibris, Sigvald. Når de sender deg varer du har bestilt så sender de en faktura til din e-mail. Så du kan betale denne på samme måte som du gjør ellers.
  • Volume 5 og 6 ble levert på døren i går. Som alltid flotte bøker. Og artig at de trykker "Riddle of the red hat"!.
  • Dette er en merkedag.

I dag (så sant Amazons informasjon er korrekt) er nemlig tolvte og siste volum av Fantagraphics' Gottfredson-bokserie endelig utgitt, etter flere forsinkelser. Og det samme er bokssettet som samler Volum 11 og 12. Syv års flott arbeid av David Gerstein og teamet hans er hermed avsluttet.

(Og ja, jeg vet at vi har diskutert Gottfredson-bøkene her i det siste, men det er nå dette som engang er hovedtråden for The Floyd Gottfredson Library her på siden.)
  • Ikke mye sans for merkedager heromkring! :O
  • Jeg fikk siste bind av Gottfredsson-bokserie levert fra UPS i dag. Hadde knapt registrert leveransemailen fra Amazon før jeg faktisk hadde boken. Bind åtte av Don Rosa bokserien var forresten i samme pakke. Kunne tenkt meg fortsettelse av Mickey Mouse bøker, men har fått inntrykk av at kvaliteten ble dårligere etter innholdet i denne tolvte boken?
  • :-) Utsetter merkedagen til i dag, da slipcasen har ankommet! Litt teit at serien blir avsluttet nå, fordi det er mye bra humor i årgangene videre. Dog er jeg fornøyd med at fortsettelses-seriene tross alt ble utgitt.
  • Adlibris har også sendt ut varsel om at boksen er på vei.
  • Litt mellomfornøyd med at det ble bråstopp etter 4 oktober 1955, for det er en løs sammenheng resten av dette året hvor lille Davy Crockett og Timmy Gresshoppe dukker opp nå og da.
  • Godt å se at forumet ikke er HELT dødt! :D

Sjokkerende nok ligger jeg etter dere andre når det gjelder å få tak i de nyeste bøkene. Jeg planla å komme meg à jour ved å ønske meg boksen med Vol. 9 og 10 til jul, men moren min (som pleier å gi meg disse boksene) fortalte at den av en eller annen grunn var umulig å bestille fra Adlibris, selv om det sto at de hadde den inne. En venn av meg hadde samme problem hos Adlibris med en av de tidligere boksene. Noen andre som har opplevd dette? I alle fall positivt at LarsMartin tydeligvis har klart å bestille den aller nyeste boksen derfra.

1800 skrev:
    Litt mellomfornøyd med at det ble bråstopp etter 4 oktober 1955, for det er en løs sammenheng resten av dette året hvor lille Davy Crockett og Timmy Gresshoppe dukker opp nå og da.
    Godt poeng! Akkurat denne sekvensen hadde jeg hørt om fra før, og hadde faktisk ventet å se den inkludert i Fantagraphics' bøker. Men det har vel først og fremst med plass å gjøre, dessverre. Den ville helt sikkert vært med hvis den opprinnelige planen om 14 bøker hadde blitt en realitet.
    Litt teit at serien blir avsluttet nå, fordi det er mye bra humor i årgangene videre.
    Ja, jeg ville nok ikke hatt noe imot et siste volum med "best of"-humorstriper, slik planen var opprinnelig. Ser for meg at det hadde blitt mye fokus på Bill Walsh-årgangene. Men kanskje det likevel er mulig at noe i denne gaten kommer ut som oppfølgere til The Floyd Gottfredson Library. Serien har jo etter alt å dømme blitt en stor suksess for Fantagraphics.
  • For komplettister er det en mulighet å kjøpe de italienske utgavene videre. Selvsagt med italiensk tekst, men seriene er så visuelle at det går greit å skjønne poengene. De går bla. på Ebay for drøye 5 euro pr. bind.
  • Jeg har kjøpt alle mine amerikanske bøker fra Adlibris, og har aldri hatt problemer med verken bestilling eller leveranse.
  • edited January 2018
    LarsMartin: Generelt har jeg aldri hatt problemer med amerikanske bøker fra Adlibris heller. Men det virker som det var et midlertidig problem med noen av Fantagraphics' Mickey Mouse-bøker akkurat like før og etter jul. Aner ikke hva det kan skyldes, men synes det er litt for mye av en tilfeldighet at både jeg og en venn opplevde akkurat samme problem med to av Gottfredson-boksene.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?