Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Pocketer i massevis

1181921232444

Comments

• Oppdaget tilfeldig på minetegneserier.no at det kommer en Donald sommerpocket neste uke, med nye historier i følge bildet av forsiden. 
  • Av design og utseende ser den ut til å være beslektet med påske-pocketene som har kommet de siste to årene, så kanskje vi i Inducks må omdefinere "Donald Påske-pocket" til "Pocket Spesial", som serien ser ut til å hete. En pocket som kom i september i fjor ("Mikke Mus i Grenseland") ser også ut til å være en del av denne serien. Den er så langt ikke indeksert.

Egmonts pocketsatsing har tatt helt av etter at jeg sluttet å kjøpe pocketer, så det er tydelig at de selger som hakka møkk.
  • Wow, er det pocketer fra sist år som ennå ikke er indeksert? Det hadde jeg faktisk ikke trodd om Inducks, inntrykket mitt generelt er at utgivelser blir lagt inn der imponerende raskt.
  • Tommy skrev "Egmonts pocketsatsing har tatt helt av etter at jeg sluttet å kjøpe pocketer, så det er tydelig at de selger som hakka møkk."

Dette er rart, ettersom kvaliteten på trykk og historier og tegning er såpass dårlig som det er. Kanskje dagens lesere ikke stiller krav til kvalitet?
  • Mikke Mus i Grenseland er svært nylig blitt indeksert, men den ligger som en egen utgivelse for øyeblikket.

For øvrig kjekt å høre at det nå kommer en pocket som ikke er full av opptrykk.
  • Donald Sommerpocket var en positiv overraskelse, da den inneholder 4 historier i en slags mini-serie kalt "Historier fra Andigua"  Ser på inducks at det finnes mange flere av disse historiene, og en av de har blitt trykt i en tema-pocket tidligere. Disse historiene liker jeg godt, og ser for meg flere av disse.

• edited July 2014
    Noen som vet om det kommer enda en sommerpocket senere? På baksiden av den som er i salg står det "12 splitter nye historier i en splitter ny Sommer-Pocket!" Det høres ut som en reklame for neste bok, men det står ikke direkte at det kommer en til. Og den som er i salg inneholder 9 historier (og bare 8 er nye)
  • Har egentlig ikke peiling, men det virker sannsynlig. Egmont i Norge følger jo i stadig større grad tyske Egmont Ehapas pocketserier og dette er jo den fjerde boka i tyske Lustiges Taschenbuch Sommer. Jeg er i München akkurat nå, og har sett denne pocketen, som er helt lik som den norske versjonen, i salg her.
  • Står 2014 på ryggen, så regnet med at det kom bare denne i år. Kan jo være at det er egen-reklame for inneværende bok, men at de har glemt å justere antall historier boken inneholder. Helt sikkert litt copy-paste fra andre lands utgivelser, som Tommy sier, mest sannsynlig fra den tyske LTS-serien...

Men blir veldig glad dersom det kommer flere senere i sommer.

• Usannsynlig  at det er reklame for en ny bok senere i år, da ville det nok ha stått en dato der.
  • Jeg kjøpte i går andre jubileumspocket i anledning at Donald er 80 år i 2014. Bakerst i boken er det litt info om pocketserier og bøker. Blant pocketserier nevnes en kommende på tre bøker: Norsk Donald. Den vil inneholde serier Arild Midthun har tegnet og også historier der nordmenn har skrevet manus. 

Ser ut som det ikke blir flere jubileumspocketer i år. 
  • Nyeste Donald, som jeg mottok i posten i går, har en oversikt over alle pocketutgivelser ut året. Ser ut som Fantasy og Norsk Donald vil komme ut parallelt. Blir vel første gang to samleserier utgis samtidig. Noe som tyder på at de må selge bra:-)
  • Har akkurat kjøpt temapocket Dinosaurer og Huleboere. Bakerst er det oversikt over kommende pocketutgivelser:

18 august: Langbein: Den ville østen
    25 august: Donald pocket 417
    15 september: Tema pocket Genial galskap
    22 september: Donald pocket 418
    29 september: Fantasy 1
    6 oktober: Donald pocket English 3
    6 oktober: Skrue pocket 23
    20 oktober: Donald pocket 419
    27 oktober Norsk Donald 1
    27 oktober: Temapocket Pengekollaps
    10 november: Fantasy 2
    17 november: Donald Pocket 420
    17 november: Donald Ducks Julehistorier
    1 desember Skrue pocket 24
    8 desember: Temapocket Vinter i Andeby
    8 desember Norsk Donald2
    15 desember Donald pocket 421
    19 desember: Fantasy 3
  • Ny pocket i salg i dag, Fantasy 1 (av 3). Pocketen har gledelig nok kun historier som ikke er utgitt i Norge tidligere, inkludert et nytt avsnitt i Wizards of Mickey-serien.
  • Ny HURRA!!-pocket i salg nå. Denne gangen er det Bestemor Duck som er 75år.

Inne i boka reklameres det for neste "trippel-serie". Den heter Donalds barndom, og bøkene kommer i salg 8.juni, 20.juli og 31.august.
  • Forstår ikke helt forsidelogikken her, da Donald er avbildet på forsiden, da det er Bestemor Duck som skal feires
  • Donald selger nok bedre enn den gamle røya.
  • Første bok av "Donalds barndom" er i salg nå. En av historiene i boka er "Bestemor Duck forteller". Tror dette må være en historie som var planlagt, men som ikke fikk plass i Bestemors HURRA-pocket. Den hadde passet perfekt inn der, men har ingenting med Donalds barndom å gjøre.
  • SvKSvK
    edited July 2015
    Donald selger nok bedre enn den gamle røya.
    Samme opplegget i ny jubileumspocket jeg så i butikken i dag. Stort bilde av Donald på forsiden med "DONALD" i store bokstaver helt øverst, før jeg så nede i hjørnet at pocketen faktisk gjaldt 90-årsjubileum for Svarte-Petter.
  • 90år!
    Ikke mange yrkesaktive i denne aldersgruppa.
    Kommer i farten bare på Robert Mugabe.
    Skål!
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?