Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Nye håndtegnede Mikke Mus-kortfilmer! (oppdaterte videolinker)

2

Comments

• edited July 2013
    "Hvorfor er de så slemme mot meg som bare prøver å hjelpe dem?" -Skipper Slask
    "Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald
  • No service er fremdeles min favoritt av disse.
  • edited July 2013
    Stayin' Cool

EDIT: Sliter litt med linken. Håper den funker. :)
  • Takk til Glomgold og Chrisron! Sammen med No Service er Stayin' Cool blant mine favoritter så langt, spesielt biten der de gnir iskrem over hele kroppen og fyller buksene med softis, og for referansen til Mickey's Trailer.
  • For å få ting mer oversiktilg:

Alle tegnefilmene som hittil har kommer ut ligger nå her. I tillegg har de lagt ut to nye filmer. :)

• Donald Duck & Co skriver nå på Facebook: 

Mikke Mus i ny strek

Vi har en tegneserie om Mikke, tegnet i en nostalgisk-moderne strek. Vi synes den er superfin, men lurer på om den er for annerledes til å ha med i donaldbladet! Hva synes du, liker du streken?

Historien er basert på denne tegnefilmen:

http://www.youtube.com/watch?v=WAZRc3zmK9s
  • Jeg har nettopp lest disse seriene. De er annerledes, ja - men jeg likte dem. Håper de finner veien til norsk Donald!
  • edited September 2013
    Fant nettopp den aktuelle Facebook-tråden om "Mikke Mus i ny strek". Jeg vil anbefale folk som er på Facebook å si fra hvis dere også gjerne ser tegneserier i denne stilen i DD&Co. Er ganske positiv til det selv, med visse forbehold. Her er kommentaren jeg nettopp skrev i FB-tråden: 

"Jeg liker streken og vil ikke ha noe imot å se tegneserier i samme stil i Donald Duck & Co! :) Bare det å se noe nytt med Mikke hvor han har de klassiske prikkøynene er fantastisk. Men når det er sagt: Jeg hadde likt det enda bedre hvis tegneseriene bare bruker den visuelle stilen, og ellers har nylagede historier, istedenfor å være direkte basert på tegnefilmene. Filmene har jo mange av oss allerede sett. (Og hvis det først *skal* være adaptert fra tegnefilmene, håper jeg det ikke betyr at tegneseriene kun består av screenshots hentet direkte fra filmene... det blir sjelden bra.)

Men i utgangspunktet åpen for denne nostalgiske moderniseringen. :)"
  • edited May 2015
    Interessant å se Skrue i Goofy's First Love

edit: får ikke lenken til å virke, skal være www.youtube.com/watch?v=xkbw0kvtYt4&hd=1
  • Hvorfor er tittelen på fransk? Jeg vet at croissant er navnet på et bakverk, men resten av tittelen trenger vel ikke å være på fransk av den grunn? I så måte burde vel tittelen ha vært "Croissant of triumph"?
  • Antagelig fordi handlingen foregår i Paris.
  • Og fordi figurene snakker fransk i denne filmen (Sigvald, har du sett den?). Det finnes flere andre filmer i serien lagt til diverse land der de snakker det lokale språket, antagelig som en humoristisk tøtsj.
  • Det er et ordspill på Triumfbuen, et landemerke i Paris. På engelsk bruker man det franske navnet, Arc de Triomphe.
  • Ahhh, det var interessant, FullaCola. :) Takk for infoen.
  • Før jul oppdaget jeg pluteslig at denne serien lå på NRK Super ( http://tv.nrksuper.no/serie/mikke-mus ) med norske titler og med norsk tale. Det lå kun to episoder ute da med tidsbegrenset visning. Tenkte det kom til å legges ut nye episoder etterhvert, men nå har hele sida blitt tatt bort.

Noen som vet hvor lenge NRK har hatt serien liggende der, og hvor mange episoder som er oversatt? Evt. om den norske versjonen er tilgjengelig andre steder?

De som lå ute før jul var:

Sesong 2 Episode 14 - "Mikke Mus i Flaskesjokk" (orignalt episode 35 "Bottle Shocked")
    Sesong 2 Episode 15 - "Mikke Mus i Rodeokrøll" (orginalt episode 37 ""Bronco Busted")

Her er den norske rulleteksten for de to episodene:

postimage
    Trykk på bildet for å se større versjon.
  • Ifølge archive.org ser det ut som det har vært lagt ut episoder på NRK Super siden sommeren 2014.
  • edited January 2017
    NRK Supers nettside tilbyr jo åpenbart bare Mikke Mus når og i en begrenset periode etter at episoder vises på TV-kanalen. Siden det ikke er noen Mikke-episoder ute akkurat nå, betyr det vel at serien ikke har gått på NRK Super på en liten stund.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?