Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Kva er ein klassikar?

edited January 2015 in Donaldisme

Desse innlegga er skilt ut frå tråden Nytt format/frekvens DD&Co fra 2015, der Sigvald skreiv:

Så langt i 2015 har vi ikke fått noen fortsatt historie, mens både danskene og svenskene har fått den nye 24-sider lange klassikeren "Scrooge's Wedding" av Rob Klein og Jan Gulbransson:

http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2013-132

Jeg håper at vi får se den på et senere tidspunkt.

Comments

• Det går kortere og kortere tid før historier blir regnet som klassikere, skjønner jeg ...
  • Kort tid? Denne historien har da vært omtalt i DDF(r)-kretser en stund nå.
  • Kort tid? Denne historien har da vært omtalt i DDF(r)-kretser en stund nå.

Hvor lenge? 20-30 år? Det blir litt tidlig å regne en historie som en klassiker en uke etter at den kom ut. Mener i alle fall jeg.

Mener forøvrig å huske at akkurat dette med hva som kan regnes som en klassiker har blitt debattert en gang tidligere i dette forumet.
  • Angående klassikere som utropes til klassikere allerede før de kommer ut: Og angående det at man skal abonnere/forplikte seg til mersalg for enhver pris: Er det bare jeg som ser de stadig mer påfallende likhetene mellom Egmont og det beryktede Samlerhuset?
  • No er det vel berre Sigvald som kallar ting klassikarar, det er ikkje noko Egmont gjer. Og dette er heller ikkje verken noko nytt eller det verste tilfellet - eg er temmeleg sikker på at han tidlegare har brukt uttrykket "en kommende klassiker". Eit kjapt forumsøk avdekker òg minst eitt tilfelle der Sigvald har hatt eit tema (sjakk) han skulle ønskje at eg og Arild Midthun kunne skrive ein "ny klassiker" om, så der snakkar vi altså om historier som er klassikarar allereie før dei når idestadiet!

Vi kan halde fram med å diskutere Sigvalds (mis)bruk av klassikeromgrepet til vi blir blå i ansikta, men sanninga er at dette har han gjort i alle år og dette kjem han til å halde fram med til Internett stenger, så eg foreslår at vi berre ignorerer det, aksepterer at det Sigvald meiner når han bruker ordet "klassiker" er noko heilt anna enn det vi andre definerer som klassikarar, og går vidare.

• edited January 2015
    Sigvald brukte hvertfall uttrykket kommende klassiker om Terminator 4 før den hadde kommet ut. :)

Men de av oss som samler på Disneys helaftens animasjonsfilmer bør være vant til at noe omtales som klassiker alt før det kommer ut. :)
  • Olaf, innlegget dit over her må sees på som en ,,,,, klassiker :)
  • Hehe! ;)
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?