Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Hva skjer med 313?

edited January 2015 in Donaldisme

I DD&Co 4/2015 som jeg mottok i posten i går fremgår det både av bladets forside og av oppslag inni bladet at leserne inviteres til å designe en ny bil til Donald. Noen som vet hva dette innebærer? Er dette nok en fjollete idé om å forandre innarbeidede tradisjoner i håp om å øke salget? Eller er det bare tale om noe som skal skje i en enkeltstående historie?

Og hva skjer med bilnummeret dersom bilen skal endres for godt, slik nederlenderne gjorde med Barks-figuerene Hetti, Letti og Netti, og slik Egmont gjorde med Mikke Mus på 1990-tallet? Hva med 007 (jfr. James Bond), 176 (jfr. B-Gjengen), 314 (jfr. pi), 316 (jfr. Johannes 3,16) eller 666 (jfr. The number of the beast)?

Comments

• Slik eg tolkar teksten i bladet er det snakk om ei enkeltståande historie samt ei framside. Mistenker at dersom Egmont verkeleg hadde planar om å gi 313 eit nytt permanent design, ville dei ha brukt sine beste teiknarar til dette i staden for å utlyse teiknekonkurranse blant lesarane.
  • Hva har bibelske skriftsteder og tallsymbolikk med Donalds bil å gjøre?
  • LarsMartin. Min hypotese var at dersom Donald faktisk skylle på en helt ny, så ville den også fått et nytt nummer. Jeg bare foreslo kjente tallkombinasjoner bestående av tre siffer.
  • Jeg tror ikke det er noen fare for at gode, gamle 313 byttes ut.
  • Vil tro det er som flere andre historier hvor donald får ny bil, han mister eller ødelegger den nye bilen og ender opp med 313 igjen.
  • Jeg tror ikke Egmont har mandat til å forandre på Johannes 3:16.
  • Kunne det blitt en ny figur i Andeby-universet? En kristen versjon av Klodrik som kjører rundt i en bil med registreringsnummer 316 og sprer det glade budskap? Eh ... tror ikke det, nei ...
  • Magica kan vel være tenkendes å ri en sopelime med registreringsnummer 666..
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?