Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donald-NM 2014

124678

Comments

• Jeg fant to svar rett før klokka ni...og ser ellers at kampen om tittelen hardner til.
  • Da er runde 9 rettet! Nå er det mer spenning igjen -- tre personer ligger i tet med samme poengsum.

Som vanlig -- hvis noen føler seg snytt for poeng, send en e-post til adressen som står på regel-siden.

Det kom mange kreative svar på spørsmålet om muldyret og geita. Faktisk ble vel de fleste fedre i Andeby-universet nevnt! Det var vel stikkordet "pappa" i sitatet …
  • Artig at dere tok med et spørsmål tilknyttet Tolkiens i disse Hobbit-tider :) 
  • Hehe, jeg vurderte alle pappaene jeg kunne tenkte på. Tenkte at det ikke var Storeulv siden det var spørsmål om han dagen før. Bladde så fort gjennom Rosa-historiene med Fergus McDuck. Tenkte så at Fant kanskje kunne jaget et muldyr for Landstrykeren, før jeg til slutt gikk for Hiawatha og høvdingen:)
  • Jeg bladde faktisk gjennom riktig historie, dog på engelsk, uten å finne det ut.
  • Gikk dårlig med meg i runde 9, men i runde 10 hadde jeg ikke en eneste rett. Hadde søkt opp riktig historie for oppgave 2 på inducks, men har ikke pocketen her, så fikk ikke sjekket historien, og trodde ikke det kunne være den.
  • edited December 2014
    Gårsdagens runde retta. Frank Aa og Mikkel Hagen deler førsteplassen.

På Valscru-spørsmålet var det to personar/lag som hadde svart "Jean Valduck". Det er mange nok til at vi går ut i forumet og stiller spørsmål til dykk om nokon faktisk kjenner til ei historie der ein figur (som passar skildringa) heiter dette, eller om det er to identiske gjetningar det er snakk om?
  • Sjå scanna på Inducks - han heiter Valduck i den engelske utgåva.
  • Takk. Poeng tildelt.
  • Nå ble det ikke noe NM på meg likevel, men fy søren så imponert jeg er over dere som klarer å svare på disse artige, men også vanskelige spørsmålene. :)
  • edited December 2014
    Artig sammentreff. I segmentet "Dilemma" i P13s Radioresepsjonen diskuterte man i dag følgende problemstilling: Hvis du måtte velge, ville du ha stemme som a) Mikke, b) Donald eller c) Langbein? I den forbindelse prøvde programleder Steinar Sagen å imitere alle tre figurer. For Mikkes del besto imitasjonen av replikken "Look, Pluto! We've got squirrels in the tree!" Lurer på om RR-gutta følger med på NM i Donald, de også?  ;)
  • Runde 11 er rettet.  Mikkel Hagen er alene på topp, med whitesand og Frank Aa to poeng bak.
  • Chrisron: toget for vinnersjanser har nok gått, men det er ingenting i veien for å hive seg med likevel, bare for moro skyld!

Karamell: så artig :-) deltakere som hørte på Radioresepsjonen i dag fikk kanskje ekstra inspirasjon? (Det var veldig mange riktige svar på den oppgaven, så det var kanskje ikke nødvendig.)
  • Da må jeg bare klore meg fast der jeg er :D
  • "Pluto! We've got chipmunks in our tree!" er det korrekte ;) Radioresepsjonen må nok benke seg foran TVen på julaften for å finpusse på sitatene sine.
  • edited December 2014

Hvis du måtte velge, ville du ha stemme som a) Mikke, b) Donald eller c) Langbein?

Det sier vel det meste om programmets seriøsitet at Onkel Skrue ikke er et alternativ. At han er like viktig som de tre andre har jeg visst helt siden jeg fikk Jeg, Onkel Skrue midt på 1970-tallet.

• edited December 2014
    Vi kan dermed legge til "at onkel Skrue ikke er med på dilemmaet om hvilken ikonisk Disney-figur man vil ha stemmen til" på listen over ting Radioresepsjonen har blitt kritisert for i år.

(Finnes det en internasjonal standard for hvordan stemmen til onkel Skrue høres ut? Det gjør jo det med Mikke, Donald og Langbein, siden de som har stemmene til dem på alle språk imiterer Disney, Nash og Colvig. Selv husker jeg ikke hvordan han snakket på Ducktales-episodene jeg så som barn.)

(Nok en digresjon: Hva svarte Radioresepsjonen på dilemmaet? Jeg ville gått for Mikke, det er jo greit om folk forstår hva man sier, og om man slipper å snakke i halvt tempo.)

Jeg vil ellers nytte høvet til å rose dommerpanelet for gode spørsmål og upåklagelig gjennomføring.
  • Vegar: Eg innbiller meg at Harald Mæles Skrue-røyst ikkje ligg så alt for langt unna originalens Alan Young og tipper at dette er heilt medvitent. Med eitt viktig unntak: Det viktigaste særpreget i den originale Skrue-røysta er den ekstreme skotske aksenten, som sjølvsagt er fullstendig fråverande på norsk. Men alt dette er basert på minnet, så ta det med ei klype salt.
  • edited December 2014
    Punkt 1: SERIØST er det siste noen ville finne på å kalle Radioresepsjonen - aller minst programskaperne. (For øvrig kommer dilemma-forslagene fra lytterne selv.)

Punkt 2 (som også Vegar er inne på): Her dreide det seg ikke om hvilke figurer som er viktigere enn andre. Det dreide seg om STEMMEN. Og - med unntak av Ducktales og liknende nyere påhitt - hvor ofte har man faktisk hørt Skrues stemme?

For øvrig stemte én av programlederne på Mikke og de andre to på Langbein. :-)
  • edited December 2014
    Grrr! Mista to poeng på henholdsvis chili- og Steka Kola-spørsmålene. På sistnevnte historie sa magefølelsen (bokstavelig talt) at det hadde noe å gjøre med "store mager". Men jeg kunne ikke huske å ha lest historien, så jeg skrev noe annet basert på INDUCKS og google-søk. (Moral: Prøv aldri å fuske i Donald-NM!) Når det gjaldt chili'ene, hadde jeg ikke peiling. Gjetta på Den Store Mesteren, men burde vel ha innsett at Don Rosa stort sett er svaret når man ikke vet og ikke bryr seg. Men Kjempebok har jeg! 2 poeng, tross alt. Hurra! (Konstaterer at Mats og Beinlang nå er mine bitreste rivaler...)  ;)
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?