Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donald-NM 2014

245678

Comments

• 2010 og 2012 kan eg klare å grave fram (vi har alle resultata liggjande i ein database, så då er det berre for meg å be scriptet om å samle dei til ei resultatliste). 2006 er eg usikker på om eksisterer nokon stad, dog.
  • Hele lista fra 2005
    evt. hos archive.org

De 5 første fra 2006 (ser ikke ut som hele lista er arkivert skikkelig på noe tidspunkt)

Hele lista fra 2010

• edited November 2014
    Lista fra 2005:    
  • Her finner de årets Donald-NM. Innlogging gjerast med dei *gamle* Andeby Online-brukernamna-og-passorda, altså det brukarnamnet/passordet du hadde for to år sidan. Var du ikkje brukar på Andeby Online den gongen, er det sjølvsagt fritt fram å opprette ein ny brukar. Beklager at ein då ikkje får same innlogging og brukarregistrering som i dette forumet, men det håper eg folk kan tåle...
  • Da er omsider årets premier klare.

Pokalen er dekorert med bilder fra ulike "eventyr med Onkel Skrue"-historier på en bakgrunn av strimlet Pengelens. Alt dekorasjonsmateriale er hentet fra Carl Barks.

1.-3. plassen får dessuten gavekort på en av seks ulike tegneserier.

Bonusvinner får seg en overraskelse.

image

• Øverst på forumsidene her står det "Meld deg på NM i Donald 2014!" med lenke til sida. Men finner ikke noe om påmelding til årets NM der. Kun at man må ha en bruker for å delta. Trenger man å melde seg på noe sted utover det?

Prøvde også å logge inn for å se om den gamle brukeren fungerte. Men sida ser akkurat lik ut før og etter innlogging, så det er vanskelig å se om jeg faktisk er innlogget.
  • edited November 2014

Ein må logge seg inn med brukar for å få opp påmeldingsalternativa (som i 2012 kan ein velja om ein vil delta aleine eller på lag).

Dersom sida ser heilt lik ut, er du ikkje blitt innlogga, så då er nok anten brukarnamnet eller passordet feil. Når du loggar inn skal innloggingsboksen byttast ut med eit enkelt påmeldingsval, og du skal òg få opp ei linje øvst på sida med "Du er innlogga som ..." og ein liten brukarmeny.

Om du ikkje klarer å få logga inn, send privatmelding til meg i forumet, så ordnar eg nytt passord.

(PS - du hugsar at brukarnamnet ditt på dei gamle sidene innehaldt eit mellomrom?)

• Aha, med mellomrom i brukernavnet fungerte det bedre. Nå har jeg fått opprettet lag og er klar :)
  • Då er det tre og ei halv time til vi er i gong!
  • ... og nå er NM i gang!  Hurra!
  • Første runde er retta. Sju personar fekk alt rett (ikkje inkludert bonus).
  • Delt førsteplass! 

... konkurransen sluttar der, sant? Treng ikkje halde fram til me dett langt, langt nedpå lista?

• edited December 2014
    Har en kommentar/rettelse til et av dagens spørsmål - hvor kan sende en melding privat om det?

Edit: glem det, leste ikke spørsmålet godt nok :)  Men likevel kjekt å vite til senere om man vil kontakte arrangørene privat om noe.
  • Så på spørsmål fire fra i går måtte man svare at de tre Donald Pocket forsidene dannet et sammenhengende bilde? trodde det bare var at alle tre hadde sommermotiver. Men jeg kjøper ikke nye pocket bøker, bortsett fra en sjelden gang, så jeg er ikke helt oppdatert der :P 
  • edited December 2014
    Jeg har heller ikke kjøpt bøkene, men når jeg søkte de opp i inducks sto det at forsidene henviste til hverandre med kommentar "triptych". Når jeg søkte det opp på google translate fikk jeg opp en definisjon av ordet som fikk meg til å skjønne sammenhengen.

Mikke krim var jeg derimot sjanseløs på. 
  • Frank: advent2013@kvakk.no er den offisielle adressa du kan nå oss på.

Mikkel: Dagens dommarar er av den oppfatninga at det at tre pocketbøker som utgis på sommaren har sommarmotiv på omslaget ikkje er så veldig spesielt.
  • Aj. Burde nesten tatt screenshot av dette, førsteplass i Donald-NM. Det kommer ikke til å vare, nemlig. Men så deilig det føles likevel!
  • Min analyse etter første runde sier at ennå er alt åpent! Bra innsats av alle så langt :-) Det er heller ikke for sent å bli med selv om man mistet første runde.
  • Runde to er rettet -- og vi har en entydig nummer en! Men det er veldig få poeng som skiller over hele linja, så her kan alt skje. Lykke til videre, alle sammen!
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?