Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Pocketer i massevis

1171820222344

Comments

• Noen som kjenner til om 2. og 3. opplag av Donald Pocket nr. 21 og 25, og 2. opplag av nr. 22 faktisk eksisterer?

Ny Temapocket i salg nå, med et veldig fengslende omslag.

• hm....
    hvor mye er de verdt ?
  • I den nye temapocketen med Disney-figurene Til Topps er det en Onkel Skrue-serie fra Topolino # 620, skrevet av Romano Scarpa og tegnet av Giorgio Cavazzano.

Andre kilder hevder at Scarpa også har skisset serien?

Har begge herrene tegnet denne klassikeren eller hva sier ekspertene? 

• På en av de siste sidene på "Ultrahelter 3", i 'oppsumeringen' av dagens pocketer. står "Donald Duck fyller 80 år" som et eksempel på en utgivelsene i denne serien. Dette er nå alstå bekreftet, og denne utgivelsen hadde jeg antatt vil. Nå som det kommer ut en pocket, er det nok ikke nødvendig med en innbundet bok i tillegg. Dette synes jeg er litt synd, siden jeg mener at en innbundet bok er 'flottere' enn en pocketbok.

I denne jubileumsserien synes jeg det er rart at Egmont & Co ikke har markert flere jubileumer i denne serien. Mulighetene ble jo mange når de også ikke bare tok runde tall men også tall som "75" år. Det jeg synes var mest beundringsverdig var hvorfor det ikke ble utgitt en Mikke-bok, særlig med tanke på at vi fikk en jubileumsbok for 10 år siden. I følge Egmont var grunnen til dette at Mikke ikke "selger i pocketformat", men det er vel mest pga kvaliteten på seriene i de ekstra "Mikke-pocketene" som "Mikke i Grenseland".

• edited January 2014
    Virkelig "beundringsverdig" at de prioriterer Mikke så lite ja...

Hvor har du forresten hørt Egmont si at Mikke ikke selger i pocketformat? På Facebook?
  • Nei, det hørte jeg hos redaksjonen hos jubileumspocketene.
  • edited February 2014
    "Nei, det hørte jeg hos redaksjonen hos jubileumspocketene."

Ah, ok, hvor kan man kommunisere med dem?
  • På mail! :)
  • Jeg kjøpte i dag Donald Påskepocket. Husker fra i fjor at jeg kjøpte Mikke Krim samtidig og hadde forventet en Mikke Krim pocket før påske i år også. Vet noen om materialet fra de originale Mikke Krim er oppbrukt eller har Mikke Krim pocketene rett og slett solgt for dårlig. 
  • Dei har i alle fall ikkje brukt opp det gamle Mikke Krim-materialet. I forrige nummer stod det berre "våren 2014" som neste utgjevingsdato. Dei har vel ikkje akkurat hatt ein fast rytme så langt, utover ein i halvåret.
  • Det er enda tid, det er ikke påske før midt i april.
  • Ny Mikke Krim Pocket i salg fra mandag, og  typisk nok koster den hele 75 kroner.
  • Neste nummer kommer i forkant av påsken 2015.
  • Ned frå to i året til eitt i året, altså?
  • Hm.. ganske lite i året. Er disse pocketene anbefalt?
  • Ja høstpocketen utgår.
    Det kan jo være fordi de begynner å gå tom for materiale og at den slags selger litt bedre i påsken.

hgho: Jeg anbefaler den gjerne.
  • Eg trur dei har ein del historier å ta av enno. Om det ikkje blir komplett nyutgjeving, håper eg berre dei får med Lavendelkvinnen før dei gir seg.
  • Det kom vel 26 hefter i den gamle serien. Med 3 hefter i hver bok * 7 er vi oppe i 21 hefter. Da blir det en bok til i full tykkelse evt. to om de tar med historiene som kom i Donald Pocket/ Onkel Skrue.
  • Angående Mikke Krim skjønner jeg ennå ikke hvorfor Egmont bruker shabby og uskarpe faksimiletrykk av seriesidene i de nye samlepocketene. De norske hefteutgavene fra 90-tallet har mye skarpere og finere trykkvalitet. Ville det vært så vanskelig for Egmont å faktisk bruke de originale trykkelementene?
  • Jeg kjøpte bok 3 av Mer Det Beste fra Donald Pocket i dag. Neste mini bokserie blir med Langbein. Første bok i salg 26. mai. Titlene er Den usynlige mannen, Du store verden og Den ville vesten. Pussig nok ser det ut til at samlekassetten følger med bok nr 2, i salg fra 7. juli. Siste bok kommer 18. august.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?