Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Hall of Fame

18788899092

Comments

• Jeg har nå søkt litt på denne Manuel Gonzales i INDUCS. Han har jo stort sett drevet med enkle striper og har tilsynelatende ikke bidratt med noe særlig av vesentlig betydning. Kort sagt nok en tegner med appell først og fremst til elitesegmentet. I så måte er det kanskje like greit at serien blir lagt ned? Selv vil jeg først og fremst savne Midthun-bøkene og håper i likhet med Chrisron at hans historier blir samlet på en annen måte, f.eks. i form av et Arild Midthun Samlede Verk (AMSV) der det kan legges til nye bind så snart det er nok tilgjengelig materiale.
  • Eg trur no at den jevne donaldist har akkurat like stor interesse for Gonzales som dei har for Korhonen, Gulbransson og Tello. Å jobbe ved sidan av Gottfredsson med Mikke Mus er då vel så vesentlig som det desse tre andre skaparane har gjort?

• Har et nostalgisk forhold til albumseriene på 80-tallet og skulle gjerne sett en  Miquel Pujol-bok i denne serien før de lukket den.
    Blant de positive overraskelsene underveis har vært bøkene med Bas & Mau Heymans og Ben Verhagen.
  • Trist at de legger ned serien, Men kanskje like godt, i og med at de har valgt å prioritere noen få tegnere med mange utgivelser i stedet for å få med de mange som fortjener en egen bok.

Savner mange italienere, samt, som Sigvald nevner, Tello.

• Men nå blir det i det minste færre bøker som skal bestilles inn for danskene.

Hvis det var et ork å gjøre det så er det jo greit at du slipper bestillingene i fremtiden.

Ja, kanskje Egmont for en gangs skyld tenkte på deg, Sigvald?
  • Jeg regner med at bøkene likevel vil fortsette å komme i nye opplag og at det fortsatt vil være mulig å abonnere på serien eller kjøpe bøkene i bokhandler? Men dersom man etter hvert skulle slutte å trykke opp HoF-bøker blir det kanskje aktuelt med en type "Don Rosa's Andeby"-serie? Da tenker jeg altså en god del år fram i tid når CBA er fullført.
  • De bøkene jeg finner mest interessante i denne serien er bøkene om seriesakpere jeg ikke har noe forhold til. Har ikke lest alle siden jeg ikke abonnerer, men favoritten så langt er boka om Dick Kinney og Al Hubbard. Med grundig bakgrunnsinfo, skisser og historier jeg ikke hadde lest før fikk jeg interessen for serieskapere jeg visste null og nix om fra før av.

Ved å være åpen for nye ting kan man få positive overaskelser :)>-  Jeg ser fram til boka med Gonzales, og skulle gjerne sett bøker med en rekke andre mindre kjente serieskapere også.

• Jeg fikk Bas & Mau Heymans boken til jul i fjor, den intereserte meg, jeg hadde egentlig ikke lest så mye av brødrene serlig ikke Bas
  • Jeg ser også frem til Gonzalesboka. Han har tegnet mange morsomme søndagsstriper med Mikke, Langbein og Pluto.
  • edited August 2013
    Gonzales-bok blir herlig, da må til og med jeg investere i en HoF-bok. For øyeblikket har jeg et bilde fra en Gonzales-halvside som skrivebordsbakgrunn her på jobb-pcen min: En sint Langbein sitter i et tre og spiller tromme, mens han sier «Hvordan liker du dette, ugle» til en ugle. Fantastisk.
  • Så har Arild Midthun 4 endelig nådd frem også til Stavanger. OUTDUCKS er nå oppdatert både hav gjelder HOF, DD&Co de komplette årgangene og Fantasy-pocketene.
  • Arild Midthun 4 er en bok jeg MÅ ha jeg har allerede 1 - 3
  • Jeg gåt selv og venter på Midthun nr. 4 i disse dager. Er det noen her inne som sitter på informasjon om hvor lang tid det pleier å ta før bøkene er i butikkene i forhold til når abonnentene får de? Det sto en annonse for HoF-abonnement så sent som i DD&Co nr. 31 så da regner jeg med at bøkene vil komme i nye opplag en god stund til ved mindre salget daler for mye.
  • Jeg var innom Norli på Sandvika Storsenter i dag, der har de fått inn Arild Midthun bok Nr.4 men det mest bemerkelsesverdige er at de har 50% salg på Hall of Fame bøkene. Dette er nok antageligvis på grunn av at serien snart skal avsluttes. Men det så ikke ut til at Carl Barks og Don Rosa bøkene var på salg. Selv kjøpte jeg Floyd Gottfredson bok en for halv pris. 
  • På min ordrestatus hos Egmont Univers ser det ut til at Manuel Gonzales boken sendes ut i disse dager:-)
  • "[Manuel Gonzales] har tilsynelatende ikke bidratt med noe særlig av vesentlig betydning."

Words fail me...
  • edited December 2013
    Etter min mening er dette en av de viktigste bøkene i serien. Gonzales har produsert gode striper og ensidere av høy kvalitet over mange tiår. Jeg liker streken hans; ren og ryddig, og jeg ble alltid skuffet hvis han ikke avsluttet Donald-bladene i min barndom. For meg er han en av de aller beste Mikke-tegnerne, ved siden av Gottfredson og Murry.

• Han er en viktig brikke i Mikke-universet, som Taliaferro var det for Donald-universet. Små dagligdagse situasjoner komprimert inn i striper eller ensidere, som en motvekt til Gottfredsson og Murry's lange historier.

Å påstå at Gonzales tilsynelatende ikke har bidratt med noe særlig av vesentlig betydning, blir helt feil for meg hvertfall.

• Jeg mottok boken i går og er positivt overrasket. Særlig likte jeg historien om Lady og Landstrykeren, selv om den ikke når opp til filmen. F.eks. mangler sentrale scener fra sekvensen hos Tony's - der Tony forklarer sin medarbeider at landstrykeren kan kommunisere med ham, og episoden der der Lady og Landstrykeren spiser av samme spaghetti-strimle og den ene deretter bruker snuten til å skyve en kjøttbolle over til den andre.

Dere får mene hva dere vil om Gonzales' og hans kvaliteter, selv holder jeg fast ved at Tello er sterkt undervurdet. Jeg vokste opp med hans Murry-liknende serier, ikke med Gonzales' striper.

Hall of Fame er et flott verk, men IMO langt fra komplett.

• Noen som kan si noe om innholdet, og hvor mange siden den er på?
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?