Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Kvakk.no adventskalender

«1

Comments

• Dette høres artig ut :)
  • Hm, spørsmål av typen: Har Langtvekkistan felles grense med Hutiheita o.l.? Jo det kan bli gøy.
  • Gode nyheter :D   
  • Informasjonsinnlegget er oppdatert med ei tilleggsopplysning: Av dei to spørsmåla ein får kvar dag, vil eitt av dei vera eit Barks-spørsmål og eitt av dei vera eit Rosa-spørsmål. Vi bør dermed ha minska sjansane betrakteleg for å øydeleggja nattesøvnen til folk i advent i år. :-)
  • I år blir det forresten ingen mulighet til å endre svar underveis. Konkurransen kjøres på kontaktskjema ettersom det gamle NM-scriptet ligger på sykeseng. Det er mulig å svare flere ganger, men kun det første svaret vil bli godkjent, så det er ingen grunn til å oversvømme e-postadressa som kontaktskjemaet sender svarene til. Kristin og Øystein er kjempesnille og er med på laget for gjennomføringa av årets kalender-konkurranse (de er dermed ingen trussel for noen :) ).
  • Legger dere ut litt mer detaljert informasjon om hvordan man sender inn svarene? :) 
    Jeg regner med at man har 24 timer på å svare som ved fjorårets konkurranse?
  • Vi legger ut detaljert info i kontaktskjemaet som legges ut hver dag. Om noe skulle være uklart utover dette er det bare å stille spørsmål her i forumet eller personlig melding/e-post. Det er 24 timers svarfrist, ja. Konkurransen åpner ved midnatt.

Koselig at folk er så positive :)

• Gøy med konkurranse, får litt lyst til å delta selv (men det går naturligvis ikke denne gangen). Vil komme med en liten oppfordring til alle som ikke har deltatt ennå: Gjør det! Det er morsomt og vi har bare kommet til dag 2, ingen er "akterutseilt" ennå!
  • Jeg synes ihvertfall det er gøy med slike konkurranser, har nettopp sendt inn svarene til luke to nå :) 
  • Æsj, nå har jeg glemt å svare to dager på rad, men idag husket jeg det hvertfall. Ikke at jeg ville ha sjanse på noen topplassering uansett. :)

Jeg ser at det ikke skal være daglige oppdaterte lister slik som i NM, men har dere lyst til å røpe hvor mange deltagere det er hittil?
  • Så langt er det 13 deltakere, hvorav 3 har full pott. Vi skriver bare 4. desember enda - ingenting er avgjort :)
  • Glemmer disse oppgavene stadig vekk, har hodet fullt av andre ting for tiden, tydeligvis.
  • edited December 2013
    I hvilken publikasjon/blad er dette sitatet hentet:
    «Nevøene Deres telegraferer etter reisepenger fra de merkeligste steder på kloden. Herr Donald er strandet på Orknøyene, og nevø Doffen er i Thule.»
    «Er ingen strandet nærmere — og billigere?»
    «Nei, nevø Ole sitter uten en øre i Fakfak på Ny Guinea, og lille Dole er havnet …»
    ?
    I CBSV og Ole, Dole, Doffen så er Dole på Thule og Nordpolen.
  • Jeg reagerte også på dette da jeg undersøkte "Vi Ole,Dole og Doffen" sommer-bilaget fra i fjor. Jeg regner med at oversettelsen der er identisk med CBSV. Så gikk jeg inn på www.nb.no og undersøkte oversettelsen fra jubileumsboken Makeløs moro. Det er tydeligvis herfra dette sitatet er hentet. 

• Den er god, Mikkel :)
    Den boka står i hylla her også, men jeg tenkte ikke på å sjekke den.

Hva står i originalbladet fra 1959 (eller i de komplette årgangene), mon tro?
  • Jeg håper at de som kun svarte "På 180. Lengdegrad" og lignende på spørsmål 2 i går får godkjent svaret? det er jo begrenset hvor mye man kan skrive i innsendingskjemaet så man kan jo ikke skrive et veldig utfyllende svar. :) 
  • Ja, sjølvsagt.
  • edited December 2013
    Og jeg regner med at "Java Sunda-stredet" godtas som riktig svar på spørsmål 1 fra i går? 
    "Kvar var Skrue 27. august 1883?". Skrue var jo også på Java samme dagen. :) 
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?