Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.
Spørsmål om "De originale Disney-Pins" - innrammede sett med pins (500 nummererte eksemplarer)
Hei! En jeg kjenner sendte meg noen bilder av norske pins med Disney-figurer, utgitt i innrammede sett og i et begrenset opplag på 500 nummererte eksemplarer. Han lurer på om jeg kjenner til noen detaljer rundt disse utgavene, og hvor mye de kunne være verdt i dag. Tre av settene er fortsatt i den originale plasten, mens det fjerde er uten plast. For å sitere: "Mikke-pinsene har jeg to av, en i plast, og en uten plast (der den desverre har fått et par skader, men pinsene er i god stand)". Siden jeg selv aldri har hørt om disse settene, tenkte jeg at jeg skulle sende spørsmålet videre til folk her på forumet (ettersom han også muligens vurderer å selge dem). Settene heter: "Mikke Mus og vennene hans" (som nevnt i to eksemplarer), "Donald - Tidens and!" og "Andebyboere". Her er et bilde av pinsene:
Og her er baksiden av "Andebyboere"-settet:
Noen som har noen anelse om markedsverdien på disse i dag? Og eventuelt når/i hvilken anledning de ble laget? Disse eksemplarene ble forøvrig vunnet i noen Donald-show på Tusenfryd i en periode på sent 90-tall, trolig rundt 1996-98.
Comments
"Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald