Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Spørsmål om "De originale Disney-Pins" - innrammede sett med pins (500 nummererte eksemplarer)

edited August 2013 in Donaldisme
Hei! En jeg kjenner sendte meg noen bilder av norske pins med Disney-figurer, utgitt i innrammede sett og i et begrenset opplag på 500 nummererte eksemplarer. Han lurer på om jeg kjenner til noen detaljer rundt disse utgavene, og hvor mye de kunne være verdt i dag. Tre av settene er fortsatt i den originale plasten, mens det fjerde er uten plast. For å sitere: "Mikke-pinsene har jeg to av, en i plast, og en uten plast (der den desverre har fått et par skader, men pinsene er i god stand)". Siden jeg selv aldri har hørt om disse settene, tenkte jeg at jeg skulle sende spørsmålet videre til folk her på forumet (ettersom han også muligens vurderer å selge dem). Settene heter: "Mikke Mus og vennene hans" (som nevnt i to eksemplarer), "Donald - Tidens and!" og "Andebyboere". Her er et bilde av pinsene:

image

Og her er baksiden av "Andebyboere"-settet:

image

Noen som har noen anelse om markedsverdien på disse i dag? Og eventuelt når/i hvilken anledning de ble laget? Disse eksemplarene ble forøvrig vunnet i noen Donald-show på Tusenfryd i en periode på sent 90-tall, trolig rundt 1996-98.

Comments

• edited August 2013
    En liten ekstraopplysning: Kontakten min hadde sagt feil angående det siste bildet. Det er faktisk baksiden av "Mikke Mus og vennene hans"-settet. Med andre ord er sannsynligvis alle settene utgitt under "Andeby-serie"-merket (han har ikke anledning til å sjekke baksiden av de andre settene for øyeblikket).
    "Hvorfor er de så slemme mot meg som bare prøver å hjelpe dem?" -Skipper Slask
    "Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald
  • Bildene vises ikke. Ettersom det er helt ferske bilder bør dette rettes opp dersom dette skal tas helt seriøst.
  • Reklame i Donald Duck & Co. nr.16, 1994.

image

• Dette var det Lillehammer '94 som har "skylda" for.
    Da skulle alle ha pins, og prisene var deretter.
    Det er ikke like eksklusivt i dag.
  • Var en lignende Lillehammer-serie med Kristin og Håkon også, mener jeg å huske.
  • edited September 2013
    Har sjekket dette med bildene. Merkelig nok viser de helt fint her hos meg i Google Chrome (som var browseren jeg brukte når jeg startet tråden), men ikke i Opera eller Internet Explorer. Er det andre som har problemer med å se bildene?

Ellers takk for bildet ditt, kAre, det der hjelper godt både på tidfesting og anledningen de ble laget i. :)
  • Jeg bruker Google Chrome. Jeg ser de ikke.
  • Jeg ser bildene. Bruker også Chrome.
  • edited September 2013
    Hmmmm... Bildene er "embeddet" fra en Dropbox-server. Kan visningen av dem ha noe å gjøre med hvem som har Dropbox installert på PC-en? (Aner ikke om dette er logisk, men det er nå merkelig at det er så inkonsekvent om de viser eller ikke...)
  • Eg har Dropbox installert, og eg bruker Opera. Eg såg bileta tidlegare, men no er dei vekke.
  • Jeg bruker Opera, men ikke Dropbox installert. Jeg ser ikke bildene.
  • Jeg bruker Opera, aldri rørt Dropbox, og ser ikke bildene.
  • Jeg ser ikke bildene, men husker disse pinsene. Det var, som Glomgold sier, Disneys forsøk på å henge seg på fins-feberen som raste fra februar 1994 til litt senere i februar 1994. I dag går disse for kilopris. Salgshallen i Storgata i Oslo har en bøtte med slike til salgs den dag i dag.
  • Jeg har Dropbox og har sett bildene hele tiden. 

Er det forresten noen som ikke ser bildet mitt (pinsreklamen)? Det er lagt ut ved hjelp av ImageShack.
  • Pinsreklamen fyller halve siden :)
  • Nytt forsøk med bildene:

image

image

Og bildelinker hvis noen ennå skulle ha problemer med å se dem her:

• De synes nå.
  • Ah, bra. ;)
  • Sukk, pins, nå ble jeg nostalgisk. Jeg hadde ingen av disse, men jeg husker reklamen! Derimot hadde jeg en pen samling av Kreftforeningens "liljer for liv"-pins. Hvis jeg ikke husker feil har moren min solgt dem på Skanfil nå, uten å bli rik ...
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?