Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.
Carl Barks Samlede Værker
Comments
Nei, men det er likevel prisen du må ut med.
CBSV er på Finn stadig vekk. Billigste jeg har sett er kr 7000,-. Det må da være et mye bedre alternativ ;)
Da får man "alt". Denne serien er jo litt "kanskje, vent å se"-serie.
Men jeg venter litt og ser ... Dersom du skulle ducke opp en deal til det beløpet Glomgold nevner over her kan det hende jeg skal vurdere å slå til ... Så lenge det holder seg oppe i 20 000 er det nok ikke så fornuftig av meg å bla opp. Selv om jeg faktisk sitter på et slikt beløp så var det jo det med boligpriser og at det å leve i Norge rett og slett er dyrt.
Nei, vanskelig det her altså ...
De som ligger ute nå er til henholdsvis kr 12.000,- og kr 16.000,-
Og så er det en som selger CBSV og CBE samlet til kr 20.000,-.
Han første har kanskje en sjanse til å bli kvitt det til ønsket pris.
Selv betalte jeg kr 10.500,- da jeg kjøpte det i 2011.
Det største problemet er likevel at nye utgivelsar ofte er oversatt på nytt (sukk). Det ødelegger mykje nostalgisk verdi for min del, og mitt tips nr.1 til Egmont er den gode gamle seiinga "If it ain`t broke, don`t f-in fix it!"
Men var det flere som fikk dette tilbudet i dag og som giddet å høre avtalen til ende ???
Og har egmont innsett tåpskapen i den serien de er i ferd med å gi ut ???
De snakket til meg som jeg skulle vært en idiot, og etter at de hadde fortalt litt om hvem Carl Barks var spurte de om jeg hadde hørt om han.
Ettersom de hadde adressen min må de ha visst at jeg abonnerte på Donald Duck & Co, og da er det ganske vanskelig å ikke ha hørt om Carl Barks.
Etter hvert kom det frem at det var 39kr i frakt og at måtte inngå et abonnement, men det kunne jeg si opp så fort jeg fikk gratisboken.
I telefonen fikk de til å høres ut som det var noe spesielt siden jeg tok telefonen, men når jeg undersøkte nærmere etterpå ser jeg at har fått akkurat samme tilbudet i posten og tilbudet er også tilgjengelig via http://carlbarks.no/
Difor har eg tenkt å gå for Fantagraphics sine bøker som er billigare, sikrare og også betre slik eg ser det, men eg har eit problem (som kanskje er off-topic): Korleis er det med ekstrautgifter på bøker frå Amazon? Eg les at bøker er moms- og tollfrie, men kjenner eg Noreg og Posten rett lurer dei sikkert inn avgifter under andre navn. Så, om nokon veit; får eg bøkene til prisen som står på Amazon eller er det andre utgifter eg må rekne med?
Eg har samanlikna fargane frå CBA med Fantagraphics, dei amerikanske ser ut slik det skal sjå ut i mine auge. Egmont er fine, men dei er ikkje klassiske fargar til klassiske seriar. Anyhow, det er berre min preferanse.
Du har kjøpt "Only A Poor Old Man" seier du? Om det var på nett kan du kanskje hjelpe meg med spørsmåla i min forrige post?
Riveraceren skrev:
Det kommer an på hva du mener med «prisen som står på Amazon». Hvis du bare ser på en bok på Amazon, og ikke holder på å bestille den, er prisen du ser bare prisen på boken, uten frakt. (Dette er ikke så rart, i og med at fraktkostnadene avhenger av hvor boken skal sendes.) Så da må du regne med fraktkostnader i tillegg. Men hvis det du tenker på er sluttsummen du får fra Amazon idet du avslutter bestillingen, så er svaret at du ikke betaler noe mer enn det.
Men det er heller ikke sikkert at det er nødvendig å bruke Amazon for å få tak i Barks-bøkene fra Fantagraphics. Det bør være mulig å finne dem på for eksempel Outland eller Tronsmo, eller en annen bokhandel med mye tegneserier.
http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html/ref=hp_201118710_shiprteu?nodeId=596194
Fantagraphics bøger koster omkring 21 dollars stykket på Amazon.com, og de to julebøger fås samlet for 34 dollar:
http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss_1?url=search-alias=aps&field-keywords=Carl+Barks+Fantagraphics
Dvs at du kan få alle de første 5 bind for omkring 117 dollar eller lige under 700 kroner.
Det skal uansett bli mykje før det er dyrare en Outland her i Bergen (der eg vart oppmerksom på serien) til kr. 289.