Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald Pocket ny-utgavene

edited February 2013 in Donaldisme

Har samlet på de nyopptrykte Donald-Pocketene fra nr.1 og helt til nr.70.
Har kikket i butikkene med jevne mellomrom, men ikke funnet noen den siste tiden. Så ser jeg at nr.71-80 skulle vært utgitt i september, og at det nå har kommet fra nr.81 til nr. 90 i butikken. Jeg har da gått glipp av nr.71-80, og en henvendelse til univers.no var fånyttes. Har noen her anelse om andre plasser jeg kan få bestilt disse, eller hvem jeg kan henvende meg til? Tenker ikke å tråle bruktbutikker og bruktmarkeder, jeg ønsker bare en plass jeg kan bestille de fra nye.

«1

Comments

• edited November -1

whitesand skreiv:

Har kikket i butikkene med jevne mellomrom, men ikke funnet noen den siste tiden. Så ser jeg at nr.71-80 skulle vært utgitt i september, og at det nå har kommet fra nr.81 til nr. 90 i butikken. Jeg har da gått glipp av nr.71-80, og en henvendelse til univers.no var fånyttes.

Dersom du har sett etter disse bøkene i den perioden de skulle vært i butikkhyllene og derved har ditt på det knusktørre, bør du kanskje henvende deg til Olaf for å få hjelp til å politianmelde dine lokale butikker samt evt. Bladsentralen og univers.no for mangelfull kundeservice. Utover det anbefaler jeg Seriebutikken i Sarpsborg.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

whitesand skreiv:

Har kikket i butikkene med jevne mellomrom, men ikke funnet noen den siste tiden. Så ser jeg at nr.71-80 skulle vært utgitt i september, og at det nå har kommet fra nr.81 til nr. 90 i butikken. Jeg har da gått glipp av nr.71-80, og en henvendelse til univers.no var fånyttes.

Dersom du har sett etter disse bøkene i den perioden de skulle vært i butikkhyllene og derved har ditt på det knusktørre, bør du kanskje henvende deg til Olaf for å få hjelp til å politianmelde dine lokale butikker samt evt. Bladsentralen og univers.no for mangelfull kundeservice.

Tar det aldri slutt? Har du virkelig så vanskelig for å forstå tilbakemeldinger du får?

• edited November -1

Tintern skreiv:

Tar det aldri slutt? Har du virkelig så vanskelig for å forstå tilbakemeldinger du får?

Hva er problemet? Her i Norge har man faktisk visse forbrukerrettigtheter. Jeg kan ikke se noe problem dersom Whitesand ønsker håndhevelse av disse.

Mitt viktigste råd til Whitesand, som du velgte å overse, er dog å ta kontalt med Sven Furu i Seriebutikken i Sarpsborg. Der er han garantert seriøs service.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Hva er problemet? Her i Norge har man faktisk visse forbrukerrettigtheter.

Sigvald, kan du fortelle meg nøyaktig hvilken lov og hvilken paragraf du ville ha vist til i en slik anmeldelse? Gjerne med lenke til lovdata.no.

• edited November -1

Fulla Cola skreiv:

Sigvald skreiv:

Sigvald, kan du fortelle meg nøyaktig hvilken lov og hvilken paragraf du ville ha vist til i en slik anmeldelse? Gjerne med lenke til lovdata.no.

Slikt har nok Olaf langt bedre peiling på enn meg, det er derfor jeg har foreslått for Whitesand å spørre ham til råds.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Fulla Cola skreiv:

Sigvald skreiv:

Slik har nok Olaf langt bedre peiling på enn meg, det er derfor jeg har foreslått for Whitesand å spørre ham til råds.

..og du husker ikke at Olaf har svart deg på dette mange ganger før?

• edited November -1

Tintern skreiv:

...og du husker ikke at Olaf har svart deg på dette mange ganger før?

Jeg beklager så mye dersom min tilnærming til saken på noen måte skulle fremstå som uheldig. Jeg ville bare være grei og gi litt moralsk støtte til Whitesand som i denne tråden fremstår som en seriøs samler som fortjener god behandling fra utgiver, distributør og selgere.

• edited November -1

Jeg skjønner at det er velment. Men det er altså ikke forbudt for en forhandler å unnlate å tilby det produktet en forbruker ønsker seg til det tidspunktet og på det stedet han eller hun ønsker det. Det er med andre ord ingen lovbrudd å anmelde.

• edited November -1

Føler for å sitere en kjent "peanuts"-karakter her....

Skulle jeg politianmeldt hver butikk som ikke fører de serier jeg kunne tenkt meg, så hadde jeg sikkert bodd på politistasjonen.

Jeg har sannsynligvis gått glipp av disse, fordi jeg ikke har sett godt nok etter, og fordi disse bøkene nesten utelukkende er i salg kun på 1 Bunnpris-butikk, og jeg handler andre steder...

Men Furu i Sarpsborg kan være en mulighet...

Du har ikke sett dem i Molde vel, Fulla cola? Kort vei dit i såfall...

• edited November -1

Det har jeg dessverre ikke. Men jeg har gode erfaringer med Sven Furu. For øvrig kan du også høre med Serieantikvariatet i Ålesund. Litt lengre kjøretur, men utvalget er absolutt det beste i hele fylket.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Fulla Cola skreiv:

Sigvald skreiv:

Slikt har nok Olaf langt bedre peiling på enn meg, det er derfor jeg har foreslått for Whitesand å spørre ham til råds.

Sigvald: det finnes absolutt INGEN paragrafer i de norske lover som dekker dette, og det har jeg forsøkt å fortelle deg tidligere. På tide at du slutter å nevne dette tøvet på forumet.

• edited November -1

Fulla Cola skreiv:

Det har jeg dessverre ikke. Men jeg har gode erfaringer med Sven Furu. For øvrig kan du også høre med Serieantikvariatet i Ålesund. Litt lengre kjøretur, men utvalget er absolutt det beste i hele fylket.

Det er vel nesten det beste i hele landet.

• Noen som har sett noe til 91-100 i klassikerserien? Er det ikke på tide at de kommer nå? Eller er serien avsluttet med nummer 90?
  • Luksusutgaven av de åtte (som burde vært ti) første Donald Pockets er vel verd å ha i samlingen. Nyrestaureringen med oppgradert tekstfont og behagelige farger har gjort underverker med seriene. Ekstramaterialet med innsiktsfulle og velskrevne artikler av Olaf S., Harry H., Willy B. m.fl. er et stort pluss.

Hvilke er de beste av disse helhetlig sett?

Nummer 4 er ofte nevnt som den aller beste, med både Donald, Barks og Scarpa i toppform. Bet meg merke i baksidesteksten til Hall of Fame 2, den første boken med med Romano Scarpa:

"Legenden om den flygende skotte" er den første pocketbokhistorien hans i Norge.

Hva menes med "første"; var ikke Scarpa med i Donald Pocket nr. 2 også?
  • Det har vel med hvem som har forfattet historien.
  • Det som er direkte pinlig med luksusutgavene er bildene av coverene på de "originale" utgivelsenen som er gjengitt. Det er brukt bilder av tredje og fjerde opplag av bøkene, pinlig rett og slett, skikkelig venstrehåndsarbeid å ikke gjengi de originale coverene.
  • Hva så med historien "Onkel Skrue er en søt liten knupp" (fra 1963) i Donald Pocket nr. 3, i følge boken (og Inducks) er den både skrevet og tegnet (skisset) av Scarpa?

Enig i at det er et stort minus at ikke de originale coverne er gjengitt på luksutgaven. Merkelig at ikke gode krefter som Olaf S. og andre sentrale donaldister kunne bidratt med å skaffe til veie de riktige coverne, det skulle vel bare mangle.

Ser at heller ikke Inducks har alle de originale coverne på plass, men det finnes nok av samlere rundt omkring som kunne blitt kontaktet. De gode kreftene må samarbeide, og bry seg.
  • Så lenge Scarpa har både forfattet og tegnet historien i nr. 3 så holder jo ikke argumentet om forfatteren, ja.
    Hvorfor HOF 2 har den teksten da må du kanskje spørre Egmont om.

Fram til Inducks får 1. utgaver på plass så kan disse ses på minetegneserier.no.
    http://www.minetegneserier.no/pls/htmldb/f?p=100:11:0:::RP,11:P11_SERIE_GRUPPER_ID:1386&cs=1058803B095432C90F3A89551E23116D5
  • edited June 2013
    På minetegneserier.no finner man førsteutgavene:
    http://www.minetegneserier.no/pls/htmldb/f?p=100:11:0:::RP,11:P11_SERIE_GRUPPER_ID:1386&cs=1058803B095432C90F3A89551E23116D5

Edit: Jeg scrollet visst ikke langt nok ned før jeg skrev et svar... :-)
  • Hei,

Da vi tok lørdagshandelen på Coop Obs Vestkanten sist lørdag, la jeg tilfeldig merke til at pocket 161 til 170 var kommet i nytt opplag. Mangler selv 161 til 167 og kommer til å kjøpe dem i løpet av uken. I februar kjøpte jeg en del jeg manglet mellom nr 80 og 90, og hadde forventet 90 til 100 i neste bolk. Mangler en del pocketer mellom nr 90 og 161, og er nå litt urolig om disse ikke kommer nytt opplag slik jeg forventet.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?