Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donald Duck & co 2013

1356711

Comments

• edited March 2013
    Jeg har ikke fått lest Eggemysteriet i dette opptrykket ennå (edit: naturlig nok, siden det ikke kommer før neste uke), men har allerede begynt å glede meg til 2020 når vi kan få lese den igjen. Opptrykket i 2027 tror jeg blir enda bedre.

Et apropos: jeg har de siste to årene jobbet på Voss, så det er mange her som trekker fram denne historien når de får vite om min tilknytning til Donald.
  • Jeg synes fanthistorien "Fantestreker" var ganske god til å være en fanthistorie.
  • edited March 2013

Mikkel Hagen skreiv:

Eggmysteriet var sist og finne i D.D & co som påskeekstra i 2006 så det har altså gått 8 år siden sist. Kanskje er dette en markering av at det har gått 50 år siden Donald havnet i språkstriden?

Ja, det står her.
    http://www.mynewsdesk.com/no/pressroom/egmontserieforlaget/pressrelease/view/dobbeltjubileum-for-donald-bladet-845830
    Der står det også at det blir et opptrykk av 1/48 i 29/2013.
  • Ser ut til og være mye og glede seg til i år, det blir også en gjentagelse av talentbilaget for oss unge håpefulle, så jeg får lage en ny historie ;)
    Onkel Skrue: De har brukt mine penger til å kjøpe ting til å robbe med med!
  • edited April 2013
    Årets påskenummer er et virkelig godt blad, her finner vi to Marco Rota historier,en ny historie med mye påskeegg og slutten på fortsettelseshistorien. Vi får også en dobbel dose Carl Barks og flere andre flotte historier, bl.a en Carlos Mota historie med Magica.

Eggmysteriet fyller som kjent 50 år i Norge i år og det blir markert, selv markerer jeg begivenheten med denne tegningen :)

image
  • Meget bra, Mikkel :)
  • Rart ikke en anmeldelse av 1213 har dukket opp på kvakk.no
  • dl123 skrev:

Rart ikke en anmeldelse av 1213 har dukket opp på kvakk.no
    Grunnen til det er at bladet kom hit først i dag. Vi får nesten alltid bladene på onsdager, men altså ikke denne uken. Omtalen kommer når vi har lest bladet og skrevet en omtale. :) Det blir antagelig i morgen.
  • Mener og ha lest at Donalds drømmedame fra "«Livredderen» " fikk rekonstruert sine "yppige attributter" så er nysgjerrig på om det er en slik versjon vi får i neste ukes Donald Duck & co?

Siden alle Barks historiene er i samme fargeprakt som i CBSV lurer jeg på om noen som har CBSV kan fortelle meg hvilken versjon som er i CBSV?
  • Ukens blad er nå omtalt. Det ble dessverre ingen yppige attributter.
  • Etter hva jeg husker og ha lest, retusjerte Barks originaltegningene etter oppfordring fra redaktørene. Dette ble gjort før historien ble trykt, og dermed finnes det nok ingen usensurert versjon.
  • Da var det nyeste Donald bladet kommet, "Trygg på Nett" heftet fulgte med som bilag.

Det er en ny Vicar historie med i bladet, men syntes den minnet litt om en tidligere Vicar historie "Håndkleet" med manus av Tom Anderson.
  • Da har vi forfattet en liten omtale av ukens blad. Den kommer et par dager sent, pga undertegnedes ville bursdagsfeiring på onsdag! Men bedre sent enn aldri.
  • Forrige bladomtale var litt sen, men ukens omtale kom til gjengjeld uvanlig tidlig.
  • Ukens blad (som tydeligvis også er neste ukes blad) er omtalt.
  • Spennende og litt uvanlig MM-historie av Byron Erickson/Ferioli begynner i nr. 21. Ser ut til å være på hele 24 sider. Første episode lover veldig bra.
  • Enig i at denne nye Mikke historien er spennende, en forvirrende situasjon Mikke har havnet i, personlig syntes jeg det luktet Spøkelseskladden lang vei og ble nesten like skuffet som Mikke da det antageligvis ikke er ham, eller kanskje det er Kladden? hvilken skurk kan det egentlig være som står bak? handlingen er uansett lagt opp slik at dette blir et uvanlig stort mysterium.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?