Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Hall of Fame

18789919293

Comments

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

Jeg ser at bilde av boken nå har kommet på Minetegneserier.no.

Det har det, ja. Og der blir faktisk sidetallet oppgitt som 200... det er visst flere som har vent seg til dette som en standard.

• edited November -1

Ifølge en bekjent av meg har vi en Carl Barks bok Nr.8 i vente etter William van Horn boken. Han skal har sett det i "Egmont Prisliste - våren 2013"

Blir spennende og se om temaet blir "Skattejakt" :-)

• edited November -1

Når de først skal gi Carl Barks 8 bøker, så er det kanskje på tide med en slik bok ja. Er imidlertid glad for at jeg kan samle på Barks gjennom bøkene fra Fantagraphics. Det er noe "tilfeldig" over Hall of Fame-serien.

• edited November -1

Erlend skreiv:

Når de først skal gi Carl Barks 8 bøker, så er det kanskje på tide med en slik bok ja. Er imidlertid glad for at jeg kan samle på Barks gjennom bøkene fra Fantagraphics. Det er noe "tilfeldig" over Hall of Fame-serien.

Ja, har aldri hatt mye interesse av å samle på "Carl Barks' tilfeldige verker" jeg heller...

• edited November -1

Boken skal vist komme i Mai.

• edited November -1

Mesterius skreiv:

Ja, har aldri hatt mye interesse av å samle på "Carl Barks' tilfeldige verker" jeg heller...

Spesielt ikke når en har "Carl Barks' samlede verk" fra før. Men sikkert flott for dem som har lite Barks fra før og har lyst å lese et knippe (tilfeldige) Barks-historier samlet mellom stive permer.

• edited November -1

Noen historier som kan dukke opp om temaet blir Skattejakt. Har bare tatt med Skrue historier og de er listet opp i kronologisk rekkefølge,men om vi tar med Donald på skattejakt blir det selvfølgelig flere alternativer. Jeg håper heller at det kommer en annen skattejakt historie fra 40-tallet en "Det gamle slottets hemmelighet" rett og slett p.g.a jeg har den i flere andre utgaver.

Det gamle slottets hemmelighet
    Tilbake til Klondike (er ikke først og fremst en skattejakt, men Skrue & co dro jo på jakt etter gull og noe mer)
    Cibolas sju byer
    De vises sten
    Det gyldne skinn
    Genghis Khans tapte krone
    Back To Long Ago! Som jeg personlig håper dukker opp, har ikke lest den på norsk.
    Kong Salomos miner
    Mayaenes krone

• edited November -1

Knut anmelder Taliaferro-boken på Serienett.

Noen som aner når denne dukker opp i butikkene, forresten?

• Taliaferro-boken er nå tilgjengelig på Adlibris: http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=8242945632 :)
  • Andre William van Horn bok ble sendt ut i forrige uke.
  • Har mottatt Van Horn boka. Bare bladd fort igjennom, men det ser ut som den inneholder en 2-3 historier vi ikke har fått på norsk før.

Ellers så stemmer det at neste bok blir Barks 8.
  • edited March 2013
    Står det noe om hva temaet i Barks 8 blir? :)
  • Ja, temaet er "Historier du garantert har lest før" :p

Neida. Har alt rukket å hive følgebrevet, men det var "Ferie i Andeby" eller noe i den duren.
  • Sukk... William Van Horn 2... Carl Barks 8... hvor mange år går det før vi igjen ser en serieskaper som IKKE allerede er representert i Hall of Fame?
  • edited March 2013
    Det høres virkelig bra ut :D , egentlig bedre en temaet "Skattejakt" for da blir det et mer variert innhold med likevel med reiser til eksotiske steder.
  • edited March 2013
    Van Horn boken har også dukket opp i Stavanger. Den har forøvrig forord av Geoffrey Blum.

Ellers ser jeg at Mesterius etterlyser "...en serieskaper som IKKE allerede er representert i Hall of Fame." Dette er et godt poeng. Jeg tror problemet ligger i "elitens" tilsynelatende motforestillinger mot serieskapere som Joseph Tello Gonzales, Jan Gulbransson og Kari Korhonen. De to sistnevnte er for lengst hedret med egne bøker i henholdsvis Tyskland og Finland. Det er således ikke materiale, men vilje det skorter på.
  • Tello støttes, han har en naturlig plass i Hall of fame.
  • Jeg vil også ha en Tellobok. Tellos Mikkehistorier husker jeg godt fra barndommen på 1970-tallet.
  • Jeg har ufortjent nok fått navnet mitt noen steder i den nye Van Horn-boka ser jeg. Ufortjent fordi det ikke er meg som står bak disse oversettelsene. Bare så det er sagt.
  • Jeg vet nå litt mer om hva som kommer av Hall of Fame bøker i år, etter neste Carl Barks bok kommer det en Giovan Battista Carpi bok etterfulgt av Arild Midthun bok Nr.4.

Selv synes jeg Ferioli burde bli presentert Hall of Fame serien med sagaen om Tåkeøya en gang.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?