Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Norska blad i Inducks?

124678

Comments

• edited November -1

Må bare beklage at minetegneserier er nede nå. Jeg er på ferie i Tyrkia og serveren ser ut til å ha hengt seg opp.
    Er ikke tilbake før på lørdag så nettstedet vil ikke være tilgjengelig igjen før da :(

• edited November -1

FyFasan skreiv:

Må bare beklage at minetegneserier er nede nå. Jeg er på ferie i Tyrkia og serveren ser ut til å ha hengt seg opp.
    Er ikke tilbake før på lørdag så nettstedet vil ikke være tilgjengelig igjen før da :(

Det var synd, men ikke noe å gjøre med. Fint at du sier fra :)

• edited November -1

FyFasan skreiv:

Må bare beklage at minetegneserier er nede nå. Jeg er på ferie i Tyrkia og serveren ser ut til å ha hengt seg opp. Er ikke tilbake før på lørdag så nettstedet vil ikke være tilgjengelig igjen før da :(

Det går helt fint. Jeg har nå selv scannet den forsiden (Donald Ekstra 5/2012) som jeg trengte scan av. ;-)

• I går fikk jeg endelig lagt inn scans av forsidene til DRSV 1-9 i Outducks. Disse dukker nok snart opp i COA. I denne forbindelse har jeg et viktig spørsmål til våre dyktige, norske INDUCKSører (Einar Myre, Eirik Birkeland og Tommy Kvarsvik). Hva skjer i forhold til indekseringen av selve samleboksene til henholdsvis CBSV og nå også DRSV? Jeg spør fordi jeg har liggende scans av for- og baksidene til de tre DRSV-boksene, men mangler korrekt induckskode/filnavn for disse.
  • Jeg har ikke DRSV, så det blir litt vanskelig for meg å svare sikkert for den serien, men jeg kan i hvert fall fortelle at jeg ikke har noen planer om å indeksere CBSV-boksene.
  • edited February 2013
    Pappbokser har etter min mening ikke noe i Inducks å gjøre. Inducks inneholder Disney-tegneserier (bøker, album, hefter osv.), og dette går ikke under den kategorien. Det blir som om en skulle indeksert Donald-samlepermer eller tidsskriftholdere.
  • Jeg vil tro pappboksene kommer i samme kategori som plastcoverne til DD&Co. De indekseres heller ikke.
  • > I går fikk jeg endelig lagt inn scans av forsidene til DRSV 1-9 i Outducks. Disse dukker nok snart opp i COA.

It seems that filenames are wrong, they all appear as covers for the first book.

And covers for books 4 and 8 are different than in Finnish edition so cover codes should be adjusted. (Current index is just copied from Finnish index.)

Maybe someone who owns the books (Sigvald?) could go through them and check what changes are needed in current index and type the Norwegian titles of articles etc. in Coazilla.
  • edited February 2013
    1.
    The scans I transfered to OUTDUCKS a few days ago, doesn’t seem to appear any place yet. At least I can’t find them neither via INDUCKS nor OUTDUCKS. I will, however, check all filenames to see if I accidentally have made any errors at that point.

2.
    I, our Danish friend AC Sivebæk and our Faeroese friend Benadikt Joensen (all happy owners of the Norwegian DRSV) have recently joined forces in order to have the Norwegian DRSV and there after the German Don Rosa Collection (owned by AC) properly indexed (just like your suggestion) both in INDUCKS and in OUTDUCKS.

3.
    Three days ago I sent a partially index with all general data for all 9 volumes of DRSV to Eirik Birkeland and Einar Myre. However, I haven’t heard anything from any of them, so in order to meet your request for improvement of the Norwegian INDUCKS-index of DRSV I have now forwarded the exact same data to Tommy Kvarsvik, another Norwegian indexer who has been active in this forum very recently. The further improvement of the Norwegian INDUCKS-index of DRSV now depends of one these three professional indexers to transfer our data to INDUCKS.
  • Jeg har nå sjekket og korrigert filnavnene i Outducks. Jeg håper at det fører til at disse snart dukker opp i Outducks og i COA. Det ser ut til at jeg har kommet til å gi scannene feil filnavn fordi de filnavnene som INDUCKSørene har benyttet for forsidene i DRSV ikke helt følger samme standard som dem i CBSV slik at jeg har blandet sammen koden for bind-nummeret og koden for sidetallet.

Ellers har det nå gått fire nye dager, uten at jeg har hørt et knyst fra noen av INDUCKSørene, og jeg kan heller ikke se at noe av den nye informasjonen jeg har sendt alle disse har dukket opp i INDUCKS/COA. Noen som vet hva som skjer?
  • edited February 2013

Sigvald skreiv:

Noen som vet hva som skjer?

At det tar litt tid med å få på plass informasjonen kan skyldes at de har vært bortreist siste uke (det er vinterferie denne uken, og for andre så var det vinterferie forrige uke) og kanskje de hadde besøk av "Henning eller en aller annen" mandag-onsdag i denne uken.

Fritt omskrevet av dette innlegget:

Sigvald skreiv:

At ting tok litt tid med å få på plass scans av forsidene til DP #392, HOF #44 og De komplette Årganger #99 skyldes at jeg var bortreist torsdag-søndag sist uke og hadde besøk av Henning mandag-onsdag i denne uken.

Det er heller ingen DD & Co som er indeksert i 2013.
    DRSV står vel dermed bakerst i køen?

• Siden jeg altså er temmelig fersk når det gjelder bruk av Inducks vil jeg bare forsikre meg om at jeg har fortsått hvordan det fungerer …
    Det er altså slik at hvem som helst kan indeksere utgivelser, men de må godkjennes av noen vedligeholdere før det endelig ligger ute? Jeg indekserte DD&Co nr. 1 og Donald Ekstra nr. 1 2013 for en stund siden, men ingenting ser ut til å ha skjedd videre …
  • Du har forstått det riktig, og det stemmer nok dessverre at vi ikke alltid er like aktive som vi nok kanskje burde være. Nå har jeg i det minste fått lagt inn indeksene dine; takk for hjelpen!

Jeg har for øvrig også lagt til den delen av Sigvalds DRSV-data som ikke allerede var lagt til, så jeg håper disse indeksene ser bedre ut nå.
  • Som nevnt mangler det meste av DD&Co fra 2013. Mange av disse utgivelsene er omtrent identiske med de danske som allerede er indeksert. Er det noen enkel måte å kopiere disse på så jeg enkelt kan gjøre nødvendige justeringer uten å måtte legge inn hver enkelt historie?
  • Jeg skal om kort tid få lagt inn det som mangler av DD&Co i år.
  • En måte er å indeksere i tekstformat - en beskrivelse av hvordan finnes på bolderbast.inducks.org. Jeg har også sendt deg en kopi av din indeks av DD&Co 5/2013 med forklaring, så du kan bruke den som utgangspunkt.
  • OK!
    Men jeg kan ikke finne "Goooal!" noe sted (spesialheftet som kom ut i fjor merket "Donald Duck Spesial") Stemmer det at dette heftet ikke har blitt indeksert?
  • Det ser slik ut.
    Det er denne historien som er i det bladet, antar jeg:
  • edited March 2013
    Det stemmer. Og dette er forsiden: http://coa.inducks.org/story.php?c=IC+TL+2951B
  • edited March 2013
    Ros til våre dyktige INDUCKSører som på det jevne gjør en flott jobb med INDUCKS og som også tar et skippertak når det trengs :-) Arbeidet med fullstendig indeksering av DRSV vil fortsette fra min, ACs og Benadikts side.

Ellers ser det ut til at alt nå endelig som det skal være med DRSV i Outducks. I tillegg har jeg også sørget for scans av alle de nye side-3 illustrasjonene i DRSV.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?