Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald Tidsskriftsamler

edited February 2013 in Donaldisme

Ser på univers.no at det nå er kommet en tidsskriftsamler i hardplast til donald-blader. Har ikke sett den før, og det står at den er ny.

Dette er noe jeg har ønsket meg, et alternativ permene som ikke alltid fungerer optimalt. Og den ser jo fin ut.

Men hva med prisen? 169 kr. er jo like mye som permene på univers. Syns det blir mye for en tidsskriftsamler, men er det like hard plast som i permene, er det vel verdt det.

Link:
http://www.univers.no/tegneserier/donald/Donald-Tidsskriftsamler-3-pack/sku-93178

Comments

• edited November -1

Det er jo bare 56,33 for stykket. Ikke akkorat en stor sum i dag...

• edited November -1

Det der var jo gitt for pengene spør du meg. Skulle bare ønske at det ikke var bilde av Donald på ryggen men istedet bare navnet og ellers rød bakgrunn :-)

• edited November -1

Det står "Du sparer penger når du bestiller flere bladholdere av gangen". Men såvidt jeg kan finne ut går det kun an å bestille de i 3-pakninger.

Edit: Nei, var ikke flink nok til å lete.Her selges de enkeltvis til 67kr også.

• edited November -1

Har noen gamle pappkassetter med Donald/Mikke-motiv.

Disse er kjøpt på bokforhandler på 80-tallet en gang. Produsert av "Egmont H. Petersen, Copenhagen Denmark"

Disse husker jeg ikke hvor ble kjøpt, men tror det var en eller annen billigbutikk (Nille, Ciro el.). Og tipper de ble kjøpt inn rundt år 2000 eller sent på 90-tallet. Står ingenting om prosusent.

Bonusbilde :-)

• Hvor store er disse tidsskriftsamlerne? Er de såpass store at en får julehefter i dem, eller er de akkuart passe til Donald blader?
  • Husker jeg hadde de gule Tidsskriftsamlerne før i tiden, etter det jeg husker så er de beregnet på blader av samme størrelse som Donald Duck & co.
  • Kasettene er beregnet på Donald Duck & Co og blader i den størrelsen. Bladene har litt pusterom på hver side, men det er ikke nok til å få plass til større blader.
  • Jeg reposter denne her, siden det er en egen tråd om temaet: Jeg har skaffet meg noen av disse samlekassettene til Donald. De har jo et perfekt format til tegneserier. Tidligere vet jeg det gikk å få kjøpt vanlige tidsskriftsamlere i dette formatet (hardplast fra Esselte bl.a.), men i senere år har jeg ikke vært i stand til å finne det. "Donald"-kassettene er jo fine til Donald Duck&Co, men dersom jeg skal ha en annen serie i dem, hadde det vært fint å slippe Donald-dekorasjonen. Jeg bruker jo først og fremst slike til serier som er limfreste typ "store show", og ikke stiftede (DD&Co). Noen som vet om det går an å skaffe?
  • Det eneste stedet jeg har funnet tidsskriftbokser i dette formatet er på Granit (http://www.granit.com/?id=207&item=10). De selger elegante og nøytrale bokser tilpasset vanlige tegneserieblader. Tidligere hadde vi en Granit-butikk her i Trondheim, og jeg fikk kjøpt en del samlebokser der den gangen, både i hvitt og svart, men nå for tiden finnes det visst kun Granit-butikker i Oslo - også i Sverige da. Pr. i dag har de ingen nettbutikk heller, men det står på hjemmesiden at det skal komme i løpet av våren 2013.
  • edited March 2013
    Dette er ikke helt on-topic, men jeg regner med at det kan passe inn her?
    Noen som har noen tips ang. plastmapper til å oppbevare blader i? Jeg har 60-tallsbladene mine oppbevart i slike, men de fulgte med når jeg jeg skaffet meg de. Hvor får jeg kjøpt plastmapper som jeg vet at er i Donaldblad-format?
  • edited March 2013
    Du kan blant annet kjøpe de hos Seriebutikken.
    http://seriebutikken.no/lister/index-plastlommer.txt

Eller mener du dyrere mylarlommer med ringpermhull?
  • Nei, det var nok det der jeg mente, ja. Takk skal du ha!
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?