Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald-NM 2012

1111214161721

Comments

• edited November -1

For min egen del må jeg si at runde 17 er den desidert vanskeligste så langt. Jeg kunne trengt en Petter Smart-oppfinnelse som husket alt jeg hadde lest, a la denne: Super-minnet.

• edited November -1

Lars Martin skreiv:

For min egen del må jeg si at runde 17 er den desidert vanskeligste så langt.

Enig. Jeg har noen runder greid å få full pott, men denne runden tror jeg at jeg bare greier ett spørsmål.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Eg ser at det er oppretta minst ein diskusjonstråd på Donald.no om Donald-NM 2012. Minner om at det i reglane står følgjande:

Alle hjelpemiddel er tillatte, med to unntak: Du kan ikkje diskutere dagens spørsmål i Andeby Online-forumet, og du kan ikkje fritt utveksle opplysningar med andre deltakarar (med unntak av dei som er på laget ditt, så klart). Det er ingenting galent i å be vener og familie om hjelp, men då føreset det at berre ein person eller eitt lag skal sende inn svar slik at ein ikkje får ei supermakt som tar opp to-tre-fire plassar på topplista. Det er urettferdig for alle.

Altså: Det er lov til å grave rundt i Donald.no-forumet for å finne svar der. Det er òg lov til å diskutere svara sine med andre menneske, forutsatt at det andre mennesket ikkje deltar i konkurransen. Men det er IKKJE lov til å diskutere kva ein svarer på spørsmål med andre som deltar i konkurransen - og diskuterer ein svara sine i eit opent diskusjonsforum, er ein garantert at nokre andre deltakarar kan kome til å lese det.

Har lagt merke til stadig nye tråder på donald.no der svar på dagens oppgaver etterlyses. Disse har det med å forsvinne en gang i løpet av ettermiddagen/kvelden (sannsynligvis når trådstarter har fått svar på det h*n etterlyste).

• edited November -1

Vanligvis er jeg sikker på svaret på minst en oppgave.
    Jeg fant en historie som kan være et sannsynlig svar på oppgave 1, men har ingen utgivelse med den, så jeg får ikke sjekket nærmere.
    Ellers må jeg bare gjette og håpe at ikke sjeggstubbene og det skurkaktige smilet på oppgave 2 leder meg på feil spor.

• edited November -1

Når oppdateres poenglista?

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

Når oppdateres poenglista?

Nå.

• edited November -1

Ser at vi ikke var alene om å bomme på Styggefjell! Var litt i overkant spent før rettingen ...

• edited November -1

Bommet på den også, ser nå at det var en historie jeg har i samlingen min som jeg har lest, men jeg kunne ikke plasere det med Styggefjell. Mens jeg skriver dette kommer detaljene strømmende ned i hodet, bare litt for sent :-P

Mystiskt nok var det ikke mulig og finne den på inducks, enda så mange søkeord som jeg brukte.

• edited November -1

Det verste var at jeg faktisk leste den historien, men uten å klare å finne fjell-navnet... ;-)

• edited November -1

Det verste var at jeg skrev "The Custard Gun" på elg-spørsmålet UTEN å sjekke. Jeg var helt sikker. Grumle!

• edited November -1

Nils Petter skreiv:

Det verste var at jeg skrev "The Custard Gun" på elg-spørsmålet UTEN å sjekke. Jeg var helt sikker. Grumle!

Det var du ikke aleine om å skrive. Jeg er bortreist på jobb så jeg fikk ikke sjekket.

• edited November -1

Er det lov å spørje kor mange andre som gambla på at Dristig Duck var eit anna namn på onkel Vakka-Vakka?

• edited November -1

Det var iallfall to ulike deltakarar/lag som svarte struts.

• edited November -1

Fikk meg til og tenke på den strutseungen Donald klarte og svi stjerten på :-V

• edited November -1

Så en plakat med "Rudolf er oppskrytt" da jeg var på Kremmerhuset i dag. Vareutvalget under plakaten hjalp meg riktignok ikke noe særlig.

• edited November -1

På spørsmålet om Gullnålen frå Det internasjonale lov-og-orden-forbundet har nokon svart at det er ein radiosender. Kva synest ekspertane i forumet - bør vi godta dette svaret?

• edited November -1

Da det er Tello-relatert så nekter jeg som en av Eliten å forholde meg til det spørsmålet.

...når det er sagt; stikkordet her er "effekt".

• edited November -1

:-)

• edited November -1

En smule vagt, men det ER jo strengt tatt en radiosender i nålen...

• edited November -1

Einherje skreiv:

...når det er sagt; stikkordet her er "effekt".

Enig. Det spørres etter effekt, ikke etter innhold. Det er en radiosender som gjør hva?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?