Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donald ekstra

edited March 2012 in Donaldisme

Er det noen som vet noen eksakte datoer Donald Ekstra kommer ut på? Jeg abonnerer på Donald Ekstra, og skal få det i posten. Det eneste problemet er at jeg vet ikke når de kommer. Noen som har noen ideèr?

«1

Comments

• edited November -1

Gidder ikke og gå å sjekke nå, men det står på baksiden av det siste Donald Ekstraet du fikk.

• edited November -1

Jeg fikk ikke det siste, jeg abonnerte for en uke siden, eller noen dager.

• edited November -1

OK. Jeg kan gå opp på rommet mitt å sjekke …

• edited November -1

Neste nummer er i salg 26 mars, sto det. :)

• edited November -1

DonaldistenStian skreiv:

Er det noen som vet noen eksakte datoer Donald Ekstra kommer ut på? ...

Den slags oplysninger finder du på Minetegneserier.no: Donald Ekstra nr. 2 2012.

• edited November -1

Chrisneitoffer skreiv:

Neste nummer er i salg 26 mars, sto det. :)

Ahh. Takker:)

• edited November -1

Hei,

Jeg mottok Donald Duck Ekstra nr 3 lørdag, og er godt fornøyd med bladet. Stusset litt over at Donald i hovedhistorien Flukten fra den forbudte dalen drikker Pina Colada og faktisk ser litt segen/salig ut:-) Alkoholreferanser pleier ellers bli sensurert vekk i Donald. Husker forresten en historie i en gammel Donald pocket der Skrue - hjemme hos Donald - spør om han skal finne en øl til sin nevø, fra Donalds kjøleskap vel og merke:-)

• edited November -1

Fikk nr. 3 i dag, flott blad :)

• edited November -1

Fikk i dag jeg og.

• edited November -1

Hadde likt bedre hvis ikke halve Donald Ekstra var opptrykk, men det er jo tross alt mye bedre enn det gamle Mikke Mus, der ofte hele bladet var opptrykk. I alle fall i de siste årene, før bladet gikk over til å hete bare Mikke, og X-Mikke ble en del av bladet. Må innrømme at jeg ofte kutter ut å lese Don Rosa-historiene, siden jeg har lest dem før, men resten av bladet er knall.

• edited November -1

Jeg har ikke lest mange Rosa historier. Men de få jeg har lest, har overrasket meg. De er kjempegode.

• edited November -1

Et blad med Barks historier hadde vært flott.

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

Et blad med Barks historier hadde vært flott.

Tommy ville nok også ansett det som opptrykk (jfr. hans poeng litt lenger oppe).

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Tommy ville nok også ansett det som opptrykk (jfr. hans poeng litt lenger oppe).

Ja, ville ikke de fleste det? Alle Barks' historier er jo utgitt i Norge, de fleste opptil flere ganger, så når de blir utgitt på nytt, er det jo opptrykk. Og jeg forstår selvsagt at en trykker historiene opp på nytt, med tanke på at det finnes mange som ikke har lest dem før. Det viser jo denne tråden.

• edited November -1

Alle Barks historiene er jo ikke trykt i ukebladet, et eksempel er "Donald Ducks atombombe"

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

Alle Barks historiene er jo ikke trykt i ukebladet, et eksempel er "Donald Ducks atombombe"

Er det noen som kan utdype noe mer om denne historien. Vet at den ble utgitt i sin helhet i gratisbilag i frokostblandinger i USA og at disse heftene går for store summer på e-Bay.

Ser også at eneste utgivelse i Norge er 10 sider i Carl Barks samlede verk http://coa.inducks.org/story.php?c=W+CGW+Y+1-01

Hvorfor ble ikke hele historien utgitt i CBSV?
    Vil historien noen gang bli utgitt i sin helhet?
    Og hva er grunnen til at hele historien ble trykket i sin helhet i frokostblandingen, for siden den gang aldri bli utgitt mer enn ca. 10 sider?

• edited November -1

iamawesome-o skreiv:

Og hva er grunnen til at hele historien ble trykket i sin helhet i frokostblandingen, for siden den gang aldri bli utgitt mer enn ca. 10 sider?

Heftet som fulgte med frokostblandingen var i et format som bare hadde 1 rad pr. side. De 30 sidene med 1 rad pr. side er blitt gjort om i senere utgivelser til 10 sider med 3 rader pr. side.

• edited November -1

Noen som har en anelse om hvilke historie som blir den neste? De tre caballeros rir igjen?

• edited November -1

Nei, det må vel bli "Uncle Scrooge The Dutchman's Secret" ved mindere de hopper over den.

• edited November -1

Hvis de tar det kronologisk har de hoppet over den. Kan ikke skjønne hvorfor, ihvertfalf. Er det fordi den er en slags oppfølger til Oppgjør i bløff??

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?