Tenkte det ville være gøy å se hvilke av de fortsatt produserende tegnerne folk liker best i forhold til hvordan de tegner pr. dags dato.
Her er min topp 5-liste:
1. Marco Rota
2. Rodrigues
3. Ferioli
4. Arild Midthun
5. Carlos Mota
Hva mener dere?
Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!
Comments
Heh, merker at jeg har mange flere favoritter blant Disney-tegnerne som IKKE produserer lenger. :P Det tok faktisk litt tid å komme på hele fem nåværende tegnere som jeg liker ganske godt. Men her er listen jeg (relativt spontant) kom frem til (kanskje jeg forandrer/oppdaterer den senere, hvis jeg kommer på flere):
1. Giorgio Cavazzano
2. Flemming Andersen
3. Casty
4. Ferioli
5. Massimo De Vita
Et forslag, forresten: Hva med å utvide kåringen til også å inkludere manusforfattere? Sånn at listene vi lager går ut på å kåre "Dagens 5 beste serieskapere", både innenfor manus og tegninger? Synes på en måte det blir mer rettferdig å inkludere manusdelen, spesielt med tanke på de serieskaperne som både skriver og tegner selv. Og generelt har jo et godt manus utrolig mye å si for hvordan vi opplever en tegner.
Føler det blir rart å sammenligne rene tegnere og rene manusforfattere, men derimot én liste for rene manusforfattere, og en annen for komplette serieskapere kunne vært interessant.
Sliter med rekkefølgen her. Førsteplassen er grei, resten setter jeg opp alfabetisk:
1 (Massimo) Fecchi
* Giorgio Cavazzano
* (Cèsar) Ferioli
* Mau Heymans
* Marco Rota
Tror det blir sånn:
1. Daan Jippes
2. Marco Rota
3. Mau/Bas Heymans
4. Cèsar Ferioli
5. Masimmo De Vita
I Midthuns anden Hall of Fame-bog citeres han for:
Hall of Fame - Arild Midthun 2, side 178 skreiv:
Og mine favorittegnere blandt aktive Disney-tegnere er samme Jippes ... og Midthun!
1. Don Rosa
2. Vicar
3. Arild Mithun
4. Marco Rota
5. Daan Jippes
Chrisneitoffer skreiv:
Det var nok en eller flere der som ikke lenger tegner ...
Det er lenge siden vi har sett noe nytt fra Vicar. Har han gitt seg?
De 5 beste ifølge meg:
1. Arild Mithun
2. Marco Rota
3. Vet ikke.
4. Pass
5. Ferioli
Doffen skreiv:
Å ja! Leste ikke innlegget. Så bare på tittelen, så føyk den skråninggreia helt ned på kommentarfelltet, så jeg trodde at man bare skulle skrive de 5 beste. Gadd heller ikke å skrulle opp til toppen av innlegget. Jeg er lat. :P
bingo skreiv:
Vi fikk jo Olaf sin "Robbet av Hakkespettboken" tidligere i år, men der så vi at det er godt han har overlatt tusjinga til andre de siste årene.
Ellers ser denne lista spennende ut
Ja, spennende liste. Håper vi får se noe av det her i Norge.