Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald Duck & Co 2012

1246713

Comments

• edited November -1

Fisken skreiv:

Francois Corteggiani er et navn jeg bare såvidt har merket meg tidligere, og da i forbindelse med, tja, bent fram dårlige korthistorier. Irriterende oppbygning og billige poeng. Men ensideren i #10 er jeg fristet til å kalle genial. Eller er den bare så ekstremt dårlig at jeg ikke merker forskjellen?

Den er i alle fall uvanlig til Disney-historie å være, i og med at slutten er åpen for tolkning. I en vanlig Disney-historie ville fortellingen fortsatt etter det det slutter med her, men her slutter hele fortellingen på det mest dramatiske ...

• edited November -1

Fisken skreiv:

Francois Corteggiani er et navn jeg bare såvidt har merket meg tidligere, og da i forbindelse med, tja, bent fram dårlige korthistorier.

Han er vel først og fremst kjent for å ha skrevet enkelte Blueberry-manus (den unge Blueberry)?

• edited November -1

Fisken skreiv:

Francois Corteggiani er et navn jeg bare såvidt har merket meg tidligere, og da i forbindelse med, tja, bent fram dårlige korthistorier. Irriterende oppbygning og billige poeng. Men ensideren i #10 er jeg fristet til å kalle genial. Eller er den bare så ekstremt dårlig at jeg ikke merker forskjellen?

Halvparten av dialogen i 1-sideren er iallefall en dirkete Barks-referanse. Siden den er nesten identisk med åpningsdialogen i "Den lure Onkel Skrue"

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

Fisken skreiv:

Halvparten av dialogen i 1-sideren er iallefall en dirkete Barks-referanse. Siden den er nesten identisk med åpningsdialogen i "Den lure Onkel Skrue"

Nå tror jeg vel de fleste Donald-entusiaster har lest akkurat den frasen hundre ganger i flere ulike former. Så den er kjent ;)

I likhet med Tommy er jeg fascinert av den åpne avslutningen på denne historien og hva den egentlig betyr.

• edited November -1

Ser det står Kr 49,90 på framsida av nr. 11? Det må da være en feil? Noen som har kjøpt i bladet i butikken og betalt en femtilapp for det?

• edited November -1

Tommy skreiv:

Ser det står Kr 49,90 på framsida av nr. 11? Det må da være en feil? Noen som har kjøpt i bladet i butikken og betalt en femtilapp for det?

Ja, jeg har betalt 100 kroner for to eksemplarer. Et til meg og et til AC. Bladet inneholder jo "På et sølvfat". Jeg stusser også over denne prisen. Det følger jo ikke noe ekstra med bladet i form av ekstra sider eller bilag. I fjor da Skrues Liv fulgte med som tykke bilag kostet bladet 44,90. Så dagens pris henger hverken på greip eller noe annet kjent redskap. Kan det tenkes at noen har slurvet og merket DD&Co med prisen for DD Ekstra?

Dersom det er den medfølgende LEGO-DVDen som er regnet med i prisen så er dette mildt sagt horribelt. Den har intet relevant innhold sett i forhold til bladet og på baksiden av coveret står det tydelig Skal kun brukes til markedsføringsformål - ikke til salg.

Kanskje noen (Erik, Olaf eller Tommy) kan være grei å ta kontakt med redaksjon for å få oppklart dette?

Jeg kan ellers legge til at heller ikke Posten har fremstått som flinke denne uken. Ingen av mine abonnerende naboer hadde mottatt bladet i går. Begge familiene ga tydelig uttrykk for at dette er kritikkverdig ettersom de normalt mottar bladet på tirsdager eller i verste fall på onsdager.

• edited November -1

Vil legge til at jeg abonnerer uten "ukens leke", så når jeg hører at det fulgte en DVD med ukas blad kan det jo godt hende det er riktig at bladet koster 49,90. Reagerte på at det kostet mye mer enn vanlig (for de som kjøper i løssalg), men en DVD kan jo være forklaringen.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

den medfølgende LEGO-DVDen

Hmmm, en LEGO-DVD vedlagt som reklame? Nymotens fjas og gammel klassiker! Går dette under betegnelsen "kynisk og skadelig" eller "seriøs"?

• edited November -1

Jeg mottok aldri dette bladet jeg...Får nå se om det dukker opp på mandag, sukk.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Vil legge til at jeg abonnerer uten "ukens leke", så når jeg hører at det fulgte en DVD med ukas blad kan det jo godt hende det er riktig at bladet koster 49,90.

Synes det er noe merkelig at Egmont tar seg kr 13,- ekstra betalt for noe Lego sender ut i markedsføringsformål.
    I tillegg så har vel Egmont fått betalt av Lego for å legge det med også, antar jeg.
    Vinn-vinn-situasjon for Egmont dette.

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Tommy skreiv:

Vil legge til at jeg abonnerer uten "ukens leke", så når jeg hører at det fulgte en DVD med ukas blad kan det jo godt hende det er riktig at bladet koster 49,90.

Synes det er noe merkelig at Egmont tar seg kr 13,- ekstra betalt for noe Lego sender ut i markedsføringsformål.

DVDen er tydelig merket Ikke til salg. Det er dermed ulovlig for Egmont å selge den. Kanskje det er på sin plass med en organisert AOL-protestaksjon mot DD&Co #11 2012? Jeg tenker her på en kombinert protest mot for høy pris og mot sviktende levering til abonnenter.

• edited November -1

Det er nå mulig å komme med ønsker for neste års donald-blader på donald.no.

• edited November -1

Jeg viser til DD&Co redaksjonens utspill på donald.no:

Vi i redaksjonen ønsker å høre dine ideer eller ønsker for Donald Duck & Co 2013.
    Er det noen jubileer du synes vi bør gjøre noe ut av? Har du en favoritthistorie som du synes burde blitt trykket opp?

Ja, det er et jubileum det bør gjøres noe ut av.

27. mars - 24. april neste år er det nøyaktig 50 år siden den norske førsteutgaven av Barks klassiker Eggemysteriet. 17. april neste år er det nøyakltig 50 år siden utgivelsen av den første av de to delene av fortellingen der endene møtte nynorsk-talende folk på Gufseplassen - hvilket utløste en egen runde i den norske språkstriden.

Neste påskes påskelesning kan f.eks. være et tykt bilag med både "Eggemysteriet" og oppfølgeren "Tilbake til Gufseplassen".

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Neste påskes påskelesning kan f.eks. være et tykt bilag med både "Eggemysteriet" og oppfølgeren "Tilbake til Gufseplassen".

"Eggemysteriet" som påskelesing igjen? Den var påskelesing senest i 2006, men når jeg kikker på de siste gangene den har vært utgitt i DD&Co begynner det utrolig nok å nærme seg utgivelse for den igjen. Den var nemlig påskelesing i 1990, sommerlesing i 1998 og påskelesing i 2006. Altså har den siden 1990 vært på trykk i DD&Co hvert åttende år (selvsagt i tillegg til alle andre publikasjoner den har vært på trykk). Altså skal den ifølge statistikken komme igjen i 2014, men personlig mener jeg historien kunne fått en liten pause nå.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Hold gull og møkk adskilt, de to historiene der hører ikke hjemme i samme utgivelse.

• edited November -1

Rart det med prisen ...

Neste blad, nr. 12 kommer ihvertfall til å koste 36,90 igjen.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg viser til DD&Co redaksjonens utspill på donald.no:

Vi i redaksjonen ønsker å høre dine ideer eller ønsker for Donald Duck & Co 2013.
    Er det noen jubileer du synes vi bør gjøre noe ut av? Har du en favoritthistorie som du synes burde blitt trykket opp?

Ja, det er et jubileum det bør gjøres noe ut av.

27. mars - 24. april neste år er det nøyaktig 50 år siden den norske førsteutgaven av Barks klassiker Eggemysteriet. 17. april neste år er det nøyakltig 50 år siden utgivelsen av den første av de to delene av fortellingen der endene møtte nynorsk-talende folk på Gufseplassen - hvilket utløste en egen runde i den norske språkstriden.

Ifølge ukens Donald vil neste ukes blad (nr. 13) inneholde et påskebilag med Tilbake til Gufseplassen.

• edited November -1

Alon skreiv:

Ifølge ukens Donald vil neste ukes blad (nr. 13) inneholde et påskebilag med Tilbake til Gufseplassen. }} En riktig fin måte å markere 25-årsjubileet for for Don Rosas karriere som professjonell serieskaper. (1. utgaven av "The Son of the Sun" ble offisielt utgitt 7. april 1987). Det mest ideelle hadde selvsagt vært å utgi "Solens sønn" ved denne anledningen.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Alon skreiv:

Ifølge ukens Donald vil neste ukes blad (nr. 13) inneholde et påskebilag med Tilbake til Gufseplassen.

En riktig fin måte å markere 25-årsjubileet for for Don Rosas karriere som professjonell serieskaper. (1. utgaven av "The Son of the Sun" ble offisielt utgitt 7. april 1987). Det mest ideelle hadde selvsagt vært å utgi "Solens sønn" ved denne anledningen.

God idé. Og i tillegg kan "Solens sønn" utgis neste år til 26-årsjubileet, året etter det til 27-årsjubileet og ikke minst om tre år til 28-årsjubileet.

• edited November -1

Mesterius skreiv:

Sigvald skreiv:

Alon skreiv:

En riktig fin måte å markere 25-årsjubileet for for Don Rosas karriere som professjonell serieskaper. (1. utgaven av "The Son of the Sun" ble offisielt utgitt 7. april 1987). Det mest ideelle hadde selvsagt vært å utgi "Solens sønn" ved denne anledningen.

God idé. Og i tillegg kan "Solens sønn" utgis neste år til 26-årsjubileet, året etter det til 27-årsjubileet og ikke minst om tre år til 28-årsjubileet.

Er det ikke bare billigere å lese de eldre ekstraheftene fra 90-tallet om igjen, uten spanske eller italienske historier med syltynne handlinger og glorete reklamer for "Pondus"-abonnement midt i bladet?;-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?