Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

COA og DDF(r)-forumet er nede!

edited November 2011 in Donaldisme

Ser at COA og DDF(r)-forumet er nede! Håper at dette blir rettet opp snarest! Dersom problemet skulle dra ut i tid vil det bli satt pris på om noen med oversikt over situasjonen (Ole Damgård? AC? Olaf?) orienterer om sakens utvikling her.

«1

Comments

• edited November -1

Begge sidene fungerer fint hos meg.

• edited November -1

Chrisron skreiv:

Også hos mig.

Det skulle da også være meget, meget mærkeligt hvis de begge to var gået ned på samme tid.

• edited November -1

oledamgaard skreiv:

Chrisron skreiv:

Også hos mig.

Like fullt er de nede. Jeg har også sjekket med Firefox og fått følgende feilmelding:

Server not found
    Firefox can't find the server at coa.inducks.org.
    Check the address for typing errors such as
    ww.example.com instead of www.example.com
    If you are unable to load any pages, check your computer's network
    connection.
    If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure
    that Firefox is permitted to access the Web.

Dette kan *ikke* skyldes manglende nettilgang ettersom både AOL og Outducks fungerer fint.

Det skulle da også være meget, meget mærkeligt hvis de begge to var gået ned på samme tid.

Ikke dersom de evt. bruker samme server - så vidt jeg vet er begge lokalisert i København - stemmer ikke det?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Ikke dersom de evt. bruker samme server - så vidt jeg vet er begge lokalisert i København - stemmer ikke det?

Nej, det stemmer ikke. De benytter to forskellige webservere.

• edited November -1

oledamgaard skreiv:

Sigvald skreiv:

Nej, det stemmer ikke. De benytter to forskellige webservere.

OK. Et feilsøk via Windows 7 konkluderer med at det kan være et problem med DNS-serveren (hva nå det er).

Har dere helt nylig gjort noe nytt med de aktuelle nettstedene? F.eks. valgt en eller annen form for nymotens løsning og/eller kode som evt. fører til kluss med brannmuren?

• edited November -1

Adamant skreiv:

http://www.downforeveryoneorjustme.com/http://coa.inducks.org/

http://www.downforeveryoneorjustme.com/http://ddfr.dk/forum/

:)

Begge sidene virker forøvrig fint her, også.

Dette er overhodet ikke morsomt :-(

Disse sidene er enten:
    a) Nede av ukjent grunn.
    eller
    b) Nylig "modernisert" av ivrige WEB-master(e) med overdrevet(?) behov for å følge moderne trender for "smarte" WEB-løsninger. De virket fint i går.

Jeg håper at disse problemene tas på alvor. Det vil ikke ta seg ut dersom disse sidene skulle ha begrenset tilgjengelighet på permanent basis.

• edited November -1

Sidene virker fint hos meg :-)

• edited November -1

Sigvald

Et feilsøk via Windows 7 konkluderer med at det kan være et problem med DNS-serveren

Ja, men det lyder da også som om din ISP har et problem med din DNS-server.
    Hvis den er utilgængelig, vil du formentlig kunne se nogle sider, fordi opslaget ikke skal udføres, men ligger gemt i din DNS-cache. Andre sider som ikke er cachede, vil være utilgængelige.

Henvend dig til din ISP(internet-udbyder), eller prøv at skifte til en anden DNS-server, f.eks. OpenDNS eller Google DNS og se om det hjælper.

• edited November -1

(Ret mig, en eller anden, hvis jeg tager fejl. Jeg er ikke uddannet indenfor det her felt)

:-D

• edited November -1

Det var ikke et forsøk på å være morsom, Sigvald.
    downforeveryoneorjustme.com er en fin side som lar en sjekke om nettsider man ikke kommer inn på faktisk er nede, eller om det er et problem med ens egen maskin/forbindelse som forhindrer tilgang.

• edited November -1

Har du gjort noe spesielt med PC'en siden i går?
    Automatiske oppdateringer med restart osv...

Sidene fungerer hos meg også.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Adamant skreiv:

http://www.downforeveryoneorjustme.com/http://coa.inducks.org/

http://www.downforeveryoneorjustme.com/http://ddfr.dk/forum/

:)

Begge sidene virker forøvrig fint her, også.

Dette er overhodet ikke morsomt :-(

Disse sidene er enten:
    a) Nede av ukjent grunn.
    eller
    b) Nylig "modernisert" av ivrige WEB-master(e) med overdrevet(?) behov for å følge moderne trender for "smarte" WEB-løsninger. De virket fint i går.

Jeg håper at disse problemene tas på alvor. Det vil ikke ta seg ut dersom disse sidene skulle ha begrenset tilgjengelighet på permanent basis.

Hva med å være litt mer ydmyk i dine antagelser og beskyldninger. Har det falt deg inn? Som mange her sier, det er et lokalt problem for deg i Stavanger.

• edited November -1

Tintern skreiv:

Hva med å være litt mer ydmyk i dine antagelser og beskyldninger. Har det falt deg inn? Som mange her sier, det er et lokalt problem for deg i Stavanger.

Lokalt problem, eller ikke. Sidene er i hvert fall tilbake :-)

Jeg beklager selvsagt dersom noen av mine formuleringer har vært uheldige. Jeg vil også takke så mye for linken til testsiden som gjør det mulig å teste om et problem er totalt eller lokalt.

Jeg har ikke gjort noe med PCen så jeg aner ikke hvorfor sidene plutselig var utilgjengelige - og hvorfor fenomenet kun rammet de to sidene og ingen andre.

Grunnen til at jeg har vært litt mistenksom i denne tråden er tidligere erfaringer med problematisk billedvisning i DDF(r)-forumet. (Billedvisningen virker forøvrog fint i den aktuelle tråden nå.)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Grunnen til at jeg har vært litt mistenksom i denne tråden er tidligere erfaringer med problematisk billedvisning i DDF(r)-forumet. (Billedvisningen virker forøvrog fint i den aktuelle tråden nå.)

... men Sigvald, eg sa jo til deg i den tråden at problemet ikkje skuldtes noko som helst som hadde med biletet å gjera, men at serveren rett og slett var blokkert av Universitetet i Stavanger.

• edited November -1

Internett bør ikke bli for moderne. Det bør være slik det var på 1700-tallet.

• edited November -1

De virker som om det samler seg opp en god del lokale problemer i Stavanger, dette kan da ikke være tilfeldig.

Både postgang og internett ligger vel under samferdselsministeren som er en tidligere lærer fra Hjelmeland.
    Ser vi her konturene av at en stor og betent lokalpolitisk sak på prærien (Jæren) materialisere seg over til vår egen lille andedam?

Vil Tommy eller Olaf skrive en historie om dette og er dette fictional fiction, eller bare rent pølsevev ?

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

... men Sigvald, eg sa jo til deg i den tråden at problemet ikkje skuldtes noko som helst som hadde med biletet å gjera, men at serveren rett og slett var blokkert av Universitetet i Stavanger.

Helt korrekt, men en slik blokkering skjer ikke uten grunn, det må ha vært knyttet en eller annen form for sikkerhetsrisiko til det aktuelle nettstedet der bildet var lagt ut. At det virker nå skyldes nok at vi siden den gang har fått skiftet ut XP med Windows 7.

Tommy skreiv:

Internett bør ikke bli for moderne. Det bør være slik det var på 1700-tallet.

2000-tallet holder lenge for min del. Det viktigste aspektet ved en nettside er at den fungerer og er tilgjengelig for brukerne.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

2000-tallet holder lenge for min del. Det viktigste aspektet ved en nettside er at den fungerer og er tilgjengelig for brukerne.

Verden går framover. Hadde alle tenkt som deg hadde vi fortsatt sittet med papirruller istedenfor bøker og hestevogner istedenfor biler.

Du prøver å forklare hvorfor nettsiden er nede pga. "overdrevent" modernisering rett etter at du har blitt forklart at siden bare var nede for deg av Adamant. Men du stolte kanskje ikke på informasjonen siden den ikke kom fra mer profilerte donaldister som Ole Damgaard, Olaf eller AC?

• edited November -1

Uansett - her fikk jeg en flott link for å kunne sjekke om sider er nede. Takk Adamant!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?