Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donalds Verdenshistorie

edited November 2011 in Donaldisme

Noen som vet om Donalds Verdenshistorie kun inneholder tegneserier? Eller er dette en bok med både faktahistorie og tegneserier slik som den vikingeboka som kom i fjor?

Edit1: Den andre sida på Univers kan tyde på at det er en historiebok. Men den er fortsatt listet opp under "Tegneserier".

Edit2: Fant enda litt mer info her. Denne sida sier at mange av historiene i bøkene ikke tidligere er utgitt på norsk. Noe som tyder på at det faktisk er snakk om tegneserier.

«1

Comments

• reyrey
    edited November -1

Innholdet er nok det samme som i de finske utgavene. Ser ut til å innholde en 9 sider lang artikkel og deretter kun tegneserier

• edited November -1

Syntes det hele luktet litt Italiensk, og etter å ha sjekket linken fra Rey, ser det ut til at det stemmer.

Dette vil nok utelukke enkelte lesere, da de ikke anerkjenner det Italienske Donald-universet...

For min egen del synes jeg dette ser interessant ut, og bestiller vel sannsynligvis disse også..

• edited November -1

Ser ut som "hovedattraksjonen" i bøkene er en serie Langbein-historier som tar for seg verdenshistorien. I tillegg kommer det en tema-pocketaktig bladning av "mye opptrykk og litt nytt", så vi skal betale ektra mye for hver side serier vi ikke har fra før.

Så i hovedsak blir det en innbundet temapocket til tredobbel pris.

(193 sider opptrykk (fra Donald Pocket 91 og 165, Onkel Skrue 23/96 og 9/87 samt Mammutbok 10) og 99 sider nye serier i den første boka, for å være mer nøyaktig)

• edited November -1

Må innrømme at jeg er en ganske enkel sjel. Legg en hvilken som helst tegneseriebok foran meg og jeg bare MÅ ha den uavhengig av om jeg har innholdet i x andre utgaver. Her får jeg jo til og med enkelte historier jeg ikke har fra før:-)

• edited November -1

rey skreiv:

Innholdet er nok det samme som i de finske utgavene.

Der ja. Trodde jeg var ganske dreven på inducks-søk, men klarte ikke å finne disse :)

Adamant skreiv:

Så i hovedsak blir det en innbundet temapocket til tredobbel pris.

Og temapocketene har flere sider. Synes bøkene ser fine ut, men prisen blir nok en avgjørende faktor for min del. Har allerede sprengt årets tegneseriebudsjett for lenge siden, og det før juleheftene kommer.

• edited November -1
  • edited November -1

whitesand skreiv:

Dette vil nok utelukke enkelte lesere, da de ikke anerkjenner det Italienske Donald-universet...

For min egen del synes jeg dette ser interessant ut, og bestiller vel sannsynligvis disse også..

Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg har i hvert fall bestilt disse bøkene - selv om jeg i utgangspunktet ikke har veldig høye forestillinger om bøkenes historie-faglige kvalitet. Jeg håper dog å bli positivt overrasket.

• edited November -1

Nei, historisk-faglig er nok kvaliteten så som så, men derimot underholdningsverdien er høy.
    De fleste av de Italienske historiene som er parodier på kjente verk og historiske faktum er av meget bra kvalitet, jfr. tidsmaskin-historiene med Mikke Mus og Zapotec.
    Men det er selvsagt et minus at en stor del av dette er utgitt tidligere.

• edited November -1

whitesand skreiv:

Nei, historisk-faglig er nok kvaliteten så som så, men derimot underholdningsverdien er høy.
    De fleste av de Italienske historiene som er parodier på kjente verk og historiske faktum er av meget bra kvalitet, jfr. tidsmaskin-historiene med Mikke Mus og Zapotec.

Tja. Synes personlig at tidsmaskin-historiene med Zapotek og Marlin kan bli litt repeterende og forutsigbare. De har blitt litt for masseproduserte med tiden, selv om de første historiene var ganske fornøyelige etter hva jeg husker. Historiene som parodierer kjente litterære verk liker jeg generelt bedre, og føler det er større spennvidde og flere klassikere innenfor denne sjangeren (selv om kvaliteten på disse historiene også går opp og ned).

• edited November -1

Mesterius skreiv:

Tja. Synes personlig at tidsmaskin-historiene med Zapotek og Marlin kan bli litt repeterende og forutsigbare. De har blitt litt for masseproduserte med tiden, selv om de første historiene var ganske fornøyelige etter hva jeg husker. Historiene som parodierer kjente litterære verk liker jeg generelt bedre, og føler det er større spennvidde og flere klassikere innenfor denne sjangeren (selv om kvaliteten på disse historiene også går opp og ned).

Personlig foretrekker jeg klart tidsmaskin-historiene med Zapotek og Marlin.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Mesterius skreiv:

Interessant. Hvorfor det?

• edited November -1

Chrisneitoffer skreiv:

Se her!

Hvem lagde det innlegget, mon tro? Det innholder en del italienske serier, ja. Og som dere sier, er "hovedfortellingen" en historie om Langbeinslekte. Ville heller hatt en om Donald-slekten, men, men...

• edited November -1

Mesterius skreiv:

Sigvald skreiv:

Interessant. Hvorfor det?

I de historiene er figurene seg selv. I de litteraturbaserte historiene er de bare rollefigurer. Mange av tidsmaskin-historiene synes også å være temmelig bra i forhold til historiske opplysninger.

• edited November -1

Ser forøvrig at det blir mindre opptykk etterhvert. Som en ekstra "attraksjon" vil bøkene også inneholde serien "Mikke på eventyr" nesten i sin helhet (7 av de totalt 9 delene). Kun to deler av denne er blitt utgitt på norsk tidligere, hvorav en av disse - Den store pyramiden - er trykket i bok 1.

(De vil også inneholde en del episoder av "Det var engang i Amerika", men dette er kun tidligere utgitt materiale. Synd, er en del av den serien som ikke er gitt ut her til lands)

• edited November -1

Jeg sjekket nettopp ordrestatus hos Univers. Donalds verdenshistorie nr 2: Antikken er registrert og sendes snart ut.

• edited November -1

Dette er italienske historier. Gleder meg mer til Hall of Fame Carl Barks bok 7 noen som kan sende link til bilde av den boken?

• edited November -1

Jeg har nå mottatt bind 3: Middelalderen. Kikket så vidt på innholdsfortegnelsen i går og til min glede er Donald-versjonen av Den rasende Orlando med i full utgave. Husker den fra en tidlig Donald pocket som var avkortet.

• edited November -1

RangerHelge skreiv:

Jeg har nå mottatt bind 3: Middelalderen.

Det er underlig at denne bokserien utkommer med å så mye større intervall mellom hver bok enn det er i HOF-serien og De komplette årganger. Jeg bestilte nylig en del bøker for danskene, men fordi denne boken ikke kom før nå måtte den bestilles separat til AC - hvilket innebærer ekstra portoutgifter for ACs del.

• edited November -1

Hva er så underlig med at forskjellige bokserier har forskjellige intervall mellom bøkene? Denne serien kommer bare til å inneholde seks bøker.
    HOF og De komplette årganger kommer jo med mange flere.

Det vil hele tiden komme en eller annen ny bok. Hvis du hele tiden skal vente så kan du aldri bestille noe som helst.
    AC kan bestille denne serien fra danske nettbutikker. Koster ca. en tier mer.
    Bestiller han to bøker så er porto (kr 29) inkludert.
    Billigere enn at du skal sende den i alle fall ;)

• edited November -1

Fikk tilsendt første bok i serien gratis fra Egmont siden jeg deltok i en spørreundersøkelse :-D

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?