Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Det Går Opp Og Ned Her I Verden

edited October 2011 in Donaldisme

Jepp, du hørte riktig. Historien hvor Donald, som peanøttselger, overtar formuen til Skrue.
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+99171
Jeg husker at jeg leste del 1 i DD 2000-07 for ganske lenge siden,
og siden da har jeg lett etter forsettelsen, som jeg nylig fant ut var tredelt.
Og nå, rundt 6-8 år senere, har jeg ennå ikke fått lest ferdig historien.
Spørsmålet er: Hvor finner jeg det? Jeg kjenner ingen som samler på tegneserier,
har ikke funnet noen scans eller noe på internett, og det nytteløst å lete rundt i bruktbutikker.
Jeg vet at alle tre delene ble utgitt i den første utgaven av "En Kvart Årgang", så jeg skal ta en titt i biblioteket når jeg kommer hjem til Oslo.

I mellomtiden, er det noen som har alle tre delene av historien og som kan scanne dem, hvis dette er lovlig?

Comments

• edited November -1

Min erfaring er at å lete i bruktbutikker er veldig nyttig. Større tegneseriebutikker har det meste, så i stedet for biblioteket kan du f.eks. prøve Lucky Eddie i Trondheimsveien. Jeg blir veldig forbauset om du ikke finner bladet der. Ellers har vi jo Finn og Qxl.

• edited November -1

Jeg er nittini prosent sikker på at Lucky Eddie har DD&Co 8 og 9/2000. Trikk 17 til Sofienberg, butikken er to meter fra trikkeholdeplassen. Donald-hylla er rett forbi kassa og til høyre. Bladene er sortert etter årgang. Lykke til!

• edited November -1

TB990 skreiv:

Jepp, du hørte riktig. Historien hvor Donald, som peanøttselger, overtar formuen til Skrue.
    http://coa.inducks.org/story.php?c=D+99171
    Jeg husker at jeg leste del 1 i DD 2000-07 for ganske lenge siden,
    og siden da har jeg lett etter forsettelsen, som jeg nylig fant ut var tredelt.
    Og nå, rundt 6-8 år senere, har jeg ennå ikke fått lest ferdig historien.
    Spørsmålet er: Hvor finner jeg det? Jeg kjenner ingen som samler på tegneserier,
    har ikke funnet noen scans eller noe på internett, og det nytteløst å lete rundt i bruktbutikker.
    Jeg vet at alle tre delene ble utgitt i den første utgaven av "En Kvart Årgang", så jeg skal ta en titt i biblioteket når jeg kommer hjem til Oslo.

I mellomtiden, er det noen som har alle tre delene av historien og som kan scanne dem, hvis dette er lovlig?

Du HUSKER faktisk at du leste den første delen i DD&Co nr. 7 - 2000? Du har en skummelt god hukommelse...

• edited November -1

Da prøver jeg Lucky Eddie. Takk for hjelpen!

• edited November -1

Hva synes andre her inne om den historien? Liker stilen til Colomer, så kanskje jeg skal gå til anskaffelse av de bladene selv. Og en annen ting, hvilke årganger selges på Lucky Eddie? Mangler over halvparten av 04-årgangen av ukjent grunn, så finnes de på Lucky Eddie, og hvor mye tar de for dem sånn omtrent?

• edited November -1

Jeg har ikke fullstendig oversikt over utvalget på Lucky Eddie, og det har for så vidt ikke innehaverne heller, men nyere årganger (1980-tallet og utover) vil jeg tro de har tilnærmet fullstendig. Jeg finner som oftest det jeg trenger av sekstitallsblader, men ikke alltid. De har også en god del femtitalls, men da begynner hullene selvsagt å bli ganske store. Nyere ting synes jeg å huske koster 10-15 kroner per blad, kanskje mer hvis det er noe spesielt. De sorterer ut Don Rosa i en egen hylle med litt høyere pris, men de samme bladene står også innimellom årgangene, så det kan lønne seg å notere hvilke numre man er på jakt etter. Og siden dette allerede har blitt en slags butikk-anmeldelse, kan jeg nevne at de har utrolig mye artig også utenom Donald, i absolutt alle sjangere. Blant mine beste kjøp der er en gigantisk atlas fra 1882, en stor bunke aviser fra krigen og masse Lillebjørn Nilsen-LPer. Terningkast seks!

• edited November -1

Alon skreiv:

Og en annen ting, hvilke årganger selges på Lucky Eddie?

De aller fleste. Om han har 1948 inne nå er jeg ikke sikker på...

• edited November -1

Lucky Eddie anbefales, jeg har brukt mange timer på å snuse på og kikke gjennom Donald-blader der.

Morsomt, forresten, at du drar opp "Det går opp og ned her i verden". Snakket med en kompis om den historien for bare noen dager siden, en historie jeg husker jeg likte veldig godt. Jeg liker stilen til Colomer, og manuset til fortellingen er herlig!

• edited November -1

Jeg har ikke lest den, dessverre. :(
    Har en masse blad fra 2001 og alle fra 1999, men bare noen få fra 2000. Jeg tror jeg har nr.40 fra 2000 og nr.41. :)

• edited November -1

Var innom Lucky Eddie i går. Litt interessant er det jo at alle de nyeste Donald-bladene (i utmerket kvalitet) koster 15,- pr stykk, dvs 795,- for et helt år (minus avslag= 700,-). Altså kan man tjene 469 kr året i forhold til abonnement (1169,-) og 1150 (!) kr i forhold til å kjøpe i butikk (35*53= 1855,-). Det forutsetter jo at man bor i Oslo og ikke er avhengig av å få det nyeste bladet hver uke, men 469 kr er jo noe. Blant annet nok til å kjøpe en årgang med DP (på Lucky Eddies: 13 pocketer*35 kr = 455,-). Butikken er i alle fall en svært godt alternativ til å tette hull i samlingen, og han tar tydeligvis bare inn blader med en viss kvalitet (i hvert fall nye blader). Jeg kjøpte også en komplett 95-årgang med fine Donald-blader på pakketilbud til 350 kr, så rimelige priser er det også. Skal definitivt besøkes igjen!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?