Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Hvor blir det av Donald ekstra?!?!?!

2»

Comments

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Er det noen som vet hvorfor den norske redaksjonen har hoppet over "Den siste herren av Eldorado"?

Fordi den kommer i nr.6 istedet.

whitesand skreiv:

DET var en stilig forside! Håper denne kommer på norsk etterhvert.

Den er brukt i nr.6, men som flere har kommentert i både denne og andre tråder ..det blir ikke helt det samme med masse teskt og tull på toppen. Med en enklere illustrasjon hadde det gått fint, men Don Rosas detaljerte tegninger egner seg ikke på trykk på denne måten. En i utgangpunktet fin og forseggjort tegning blir bare seende rotete ut.

Man kan sammenlikne her og her.

Mesterius skreiv:

Hvorfor ser den danske forsidelayouten mye kulere ut enn den norske?

Synsk? :p

• edited November -1

Ser av linken at bladet skal komme 19. desember. I så måte kan man ikke påstå at Egmont/Posten anstrenger seg for å få bladet ut til abonnentene (i hvert fall ikke til oss som bor i Stavanger) før det kommer i butikken.

• edited November -1

Frank Aa skreiv:
    som flere har kommentert i både denne og andre tråder ..det blir ikke helt det samme med masse teskt og tull på toppen. Med en enklere illustrasjon hadde det gått fint, men Don Rosas detaljerte tegninger egner seg ikke på trykk på denne måten. En i utgangpunktet fin og forseggjort tegning blir bare seende rotete ut.

Enig, den norske forsiden er ødelagt, dessverre...

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Ser av linken at bladet skal komme 19. desember. I så måte kan man ikke påstå at Egmont/Posten anstrenger seg for å få bladet ut til abonnentene (i hvert fall ikke til oss som bor i Stavanger) før det kommer i butikken.

Har enda ikke sett det i butikkene her i Sandnessjøen. Har Egmont lovt oss at abonnentene skal få det før butikkene? Har jeg i så fall ikke fått med meg :P. Men virker jo logisk, da DD&co kommer tidligere til abonnenter.

• edited November -1

JoAre skreiv:

Har Egmont lovt oss at abonnentene skal få det før butikkene? Har jeg i så fall ikke fått med meg, men virker jo logisk, da DD&co kommer tidligere til abonnenter.

Nettopp! Det er ingen grunn til at det skal være annerledes for Donald Ekstra.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

JoAre skreiv:

Har Egmont lovt oss at abonnentene skal få det før butikkene? Har jeg i så fall ikke fått med meg, men virker jo logisk, da DD&co kommer tidligere til abonnenter.

Nettopp! Det er ingen grunn til at det skal være annerledes for Donald Ekstra.

Har noen av abonnentene mottatt bladet? Selv har jeg kun det ene eksemplaret jeg har sett meg nødt til å kjøpe i butikken mens jeg venter.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Har noen av abonnentene mottatt bladet? Selv har jeg kun det ene eksemplarer jeg har sett meg nødt til å kjøpe i butikken mens jeg venter.

Hva er det du venter sånn på? Har ikke du ørten eksemplarer av alt Don Rosa har laget fra før?

• edited November -1

Jeg har heller ikke mottatt bladet. Jeg er vant til at abonnenter mottar blader før butikkene (både fra Egmont og Schibsted) og forventer det også med dette bladet, men så har ikke skjedd :-(

• edited November -1

Har heller ikke mottat bladet. Men har helt sikkert noe med at Posten er veldig opptatt for tiden, selv om jeg syns det begynner å drøye nå. Tviler sterkt på at Egmont ikke har sendt ut bladene enda, hvis de allerede er kommet i butikken tenker jeg. Men ble bladene sendt etter 16. desember, er det ingen garanti at vi har dem før jul.

• edited November -1

I dag kom bladet. Jeg er, som jeg har sagt før, skuffet over måten Egmont behandler disse Don Rosa forsidene. Denne er egentlig ikke engang tegnet som en forside, men som en pin-up/plakat for franske Picosu.

• edited November -1

Jeg har enda ikke mottatt dette bladet! D:

• edited November -1

Virker ikke som om de helt bryr seg om abonnentene sine. Virkelig dumt å få bladet etter at det har kommet i butikkene.

• edited November -1

Noen som vet når neste nummer av Donald Ekstra (#4/2012) kommer?

Sist nummer utkom mandag 7. mai. Dette er over to måneder siden. Det hadde vært fint for AC om bladet hadde kommet før DDF/r)s sommermøte i slutten av denne måneden.

• edited November -1

Ifølge minetegneserier.no kommer neste blad 6. august.

• edited November -1

Lurer på hvilken historie det blir i neste nummer.

• edited November -1

Ifølge annonseinfo ser årets utgivelsesplan slik ut:

Nr.1 - 13-02-2012
    Nr.2 - 26-03-2012
    Nr.3 - 07-05-2012
    Nr.4 - 06-08-2012
    Nr.5 - 01-10-2012
    Nr.6 - 26-11-2012

• edited November -1

Jeg fikk det nye nummeret i posten i går. Det inneholder som ventet "Kampen om Sampo" (The Quest for Kalevala). Dessverre har redaksjonen slurvet og utelatt epilogen.

• edited November -1

No var det vel aldri Don Rosas intensjon at epilogen skulle trykkast saman med historia heller. Epilogen blei vel laga for å stå heilt til slutt i ei stor seriebok der Kampen om Sampo var første historie, fordi han er skrive i ein heilt annan stil enn resten av historia (Kampen om Sampo = episk skattejakt og sentimentale minner og alt det der, epilogen = slapstickkomedie der minst ein av figurane opptrer veldig out-of-character for å kunne byggja opp til ein vits). Sånt er gjennomførbart i bokform, men blir svært vanskeleg å gjera i eit tynt blad.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?