Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Hvor blir det av Donald ekstra?!?!?!

edited September 2011 in Donaldisme

Jeg har ventet i 2 månder på Donald ekstra bladet, men det kommer ikke, og i dag fant jeg bilde av det nyeste bladet (som skulle ha kommet) på Google bilder. Så bladet er laget. Så hvor blir det av det?! Er det flere som venter?

HER ER DET JEG FANT PÅ GOOGLE BILDER:

«1

Comments

• edited November -1

Abonnerer du? Isåfall, ring Egmont kundeservice og etterlys det. Innbiller meg òg at du kan etterlyse blad du abonnerer på på bladkiosken.no. Ha kundenummeret ditt (står på fakturaen og sannsynlegvis òg på plasten du har fått tidlegare blad i) tilgjengeleg. Hugsar ikkje telefonnummeret i farta, men det står òg høgst sannsynlegvis på siste faktura du fekk.

• edited November -1

Jeg klagde til DD&CO, men de sa at neste nummer skulle komme i September! Jaså, men Donald ekstra skal jo komme annenvhær måned, jo! Men ifølge mannen i DD&CO så skulle det komme i September, men det STO i Donald Ekstra nummer 3, at nummer 4 skulle komme 8. August! og hvis det kommer i September, så blir det jo bare 5 blader i året og det skal komme 6 blader! Men han skulle underøke, og jeg var ikke den første som hadde ringt inn å klagd.

• edited November -1

Jeg har også ventet lenge på dette bladet, men fikk det i posten i dag.

• reyrey
    edited November -1

Hmm.... Jeg har heller ikke fått det nummeret, men hadde også helt glemt at jeg abonnerte på det. Men ser på minetegneserier.no at det skal komme 19.9

http://www.minetegneserier.no/pls/htmldb/f?p=100:6:0:VIEW::6:P6_UTGIVELSER_ID,P6_CS:50937,48F8DCE5AF3E2C17

• edited November -1

rey skreiv:

Hmm.... Jeg har heller ikke fått det nummeret, men hadde også helt glemt at jeg abonnerte på det. Men ser på minetegneserier.no at det skal komme 19.9

http://www.minetegneserier.no/pls/htmldb/f?p=100:6:0:VIEW::6:P6_UTGIVELSER_ID,P6_CS:50937,48F8DCE5AF3E2C17

Jippi! Det betyr at det kommer neste uke . :D:D

• edited November -1

Noen som har fått nå? :D

• edited November -1

Usman123 skreiv:

Noen som har fått nå? :D

Niks. Men jeg regner med at det kommer neste uke. Posten kommer jo ikke i morgen, og det har ikke kommet noe post til meg på 3 dager (da jeg fikk DD&CO). Så jeg håper den kommer på Mandag, Tirsdag, Onsdag, Torsdag, Fredag eller Lørdag – ellers så saksøker jeg Donald ektra. Nei da. :P

Btw: Usman?! Gamle ørn, hvordan går det? Ser du nettopp er blitt medlem. :) (Litt of-topic, kanskje …)

• edited November -1

Er det noen grunn til å tro at Donald Ekstra vil overleve? Har det vært noen stor suksess?

• edited November -1

Frodo skreiv:

Er det noen grunn til å tro at Donald Ekstra vil overleve? Har det vært noen stor suksess?

Jeg hadde blitt mer lei meg om Donald Duck & Co eller Hall of Fame hadde blitt lagt ned (at man ikke kan abonere lenger), men at Donald ekstra vil nedlegges har jeg ikke noe stor tro på. Personlig elsker jeg Donald ekstra, men jeg lurer på hva som kommer til å skje når Don Rosa ikke har noen flere historier igjen - som ikke har vært i Donald ekstra før (Don har vel laget 83-84 historier?). Siden hovedsaklig Donald ekstra har minst én Don-historie for hver gang.

• edited November -1

Chrisneitoffer skreiv:

Frodo skreiv:

Jeg hadde blitt mer lei meg om Donald Duck & Co eller Hall of Fame hadde blitt lagt ned (at man ikke kan abonere lenger), men at Donald ekstra vil nedlegges har jeg ikke noe stor tro på. Personlig elsker jeg Donald ekstra, men jeg lurer på hva som kommer til å skje når Don Rosa ikke har noen flere historier igjen - som ikke har vært i Donald ekstra før (Don har vel laget 83-84 historier?). Siden hovedsaklig Donald ekstra har minst én Don-historie for hver gang.

Da trykker de vel opp igjen.

• edited November -1

Trykke opp igjen? Etter bare 14 år med Donald ekstra, så skal de bare begynne på nytt?! Don Rosa har gjort det klart at han ikke lenger vil lage flere historier. (Siden det kommer 6 Donald ekstra i året, så må vi bare gange dette helt til vi kommer til 84).

• edited November -1

Chrisneitoffer skreiv:

...(Siden det kommer 6 Donald ekstra i året, så må vi bare gange dette helt til vi kommer til 84).

Og hvis Barks' 708 historier blir utgitt i Donald Ekstra, vil du så regne på samme måte? :-)

• edited November -1

Christer skreiv:

Jeg har også ventet lenge på dette bladet, men fikk det i posten i dag.

Jasså, så Egmont/Posten er nok en gang selektive? Bladet er forløpig ikke kommet hit til Stavanger - i hvert fall ikke til Madla. Jeg venter ikke bare på mitt eget eksemplar, men også på ACs. La oss håpe at disse bladene dukker opp i dag.

• edited November -1

At du ikke blir lei av å rakke ned på Posten alltid.....
    Har ikke kommet hit til Kr-sund ennå heller, men tenker overhodet ikke på sånne konspirasjonsteorier om at posten er selektive.
    Enkelte plasser får posten før andre plasser, det bare er sånn det er!
    Og de som får en utgivelse før deg, og forteller om det her på forumet, tenker overhodet ikke på å hovere over de som ikke har fått noe ennå, de ønsker bare å dele gleden over å ha fått en ny utgivelse.
    Så vær så snill, Sigvald, slutt å klage på Posten, de gjør sitt beste de også, som de fleste servicebedrifter her i landet.

Og nei, :-) jeg jobber ikke på noen som helst måte i Posten eller andre distribusjonsbedrifter.

Venter forresten også på DP på engelsk. Sendte inn SMS og bestilte før boken var i salg, men har ennå ikke fått den.

• edited November -1

whitesand skreiv:

Sigvald, slutt å klage på Posten, de gjør sitt beste de også, som de fleste servicebedrifter her i landet.

Beklager, det var ikke min mening å virke sutrete. Jeg synes bare at bladet bør nå frem til abonnentene før det kommer i butikken. Min forsiktige "kritikk" var da også rettet mot Egmont som burde sende ut abonnementseksemplarene på et tidligere tidspunkt i forhold til offisiell utgivelsesdato.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Min forsiktige "kritikk" var da også rettet mot Egmont som burde sende ut abonnementseksemplarene på et tidligere tidspunkt i forhold til offisiell utgivelsesdato.

Slik at vi som handler over disk blir "diskriminert"? :-)

• edited November -1

Kjøp bladet i butikken. Unngå dermed blader med brett og frustrasjon over et par dager "forsinkelse".
    Kritikken din, Sigvald, gikk på at det var selektiv forsendelse. Bærum før Madla.
    Ikke at Egmont burde sende bladet til abonnentene tidligere.
    Men det har de egentlig gjort...Ettersom Christer i Bærum fikk det allerede på fredag. Hvis du flytter fra Madla til Oslo-området så løser det seg nok med fremtidige utgivelser ;)

• edited November -1

Er det noen som vet hvorfor den norske redaksjonen har hoppet over "Den siste herren av Eldorado"? Det var den som nylig utkom i Danmark:

• edited November -1

DET var en stilig forside! Håper denne kommer på norsk etterhvert.
    Sannsynligvis kommer denne i et senere nummer her i Norge, men skal ikke begi meg ut på en forklaring om hvorfor den ikke er kommet ut her.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Er det noen som vet hvorfor den norske redaksjonen har hoppet over "Den siste herren av Eldorado"? Det var den som nylig utkom i Danmark:

Hvorfor ser den danske forsidelayouten mye kulere ut enn den norske?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?