Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Temecula Sam

edited July 2011 in Donaldisme

Les om Temecula Sam her:

http://www.cbarks.dk/thereferencesstory.htm

Dessverre har denne historien ennå ikke kommet til Skandinavia.

Comments

• edited November -1

The Wise Little Hen skreiv:

Les om Temecula Sam her:
    http://www.cbarks.dk/thereferencesstory.htm

Det virker en smule utroverdig når "Captain Duckburg" ikke knyttes til "Captain Kentucky".

• edited November -1

Eeehhh nei, egentlig ikke...

• ACAC
    edited November -1

De to ting har jo intet med hinanden at gøre :-)

COA: http://coa.inducks.org/story.php?c=D/D+2001-020

• edited November -1

Det er alltid en smule utroverdig når et eller annet ikke knyttes til Don Rosa. Og det fine er at uansett hva en snakker om, så er det alltid mulig å knytte det til Don Rosa på en eller annen måte. Bare prøv og se!

• edited November -1

Also a reference to Rosa's superhero version of Scrooge in a few parody covers.

Hvilke covere er dette? Noe á la Tales of The Crypt-coveret med Donald og Anton?

• edited November -1

Hvem er Captain Centucky? Noen som kan oppklare?

• edited November -1

Tommy skreiv:

Det er alltid en smule utroverdig når et eller annet ikke knyttes til Don Rosa. Og det fine er at uansett hva en snakker om, så er det alltid mulig å knytte det til Don Rosa på en eller annen måte. Bare prøv og se!

Det er sørgelig hvor sant dette er...

• edited November -1

Er "utroverdig" i det hele tatt et norsk ord? ;)

• edited November -1

1800 skreiv:

Hvem er Captain Centucky? Noen som kan oppklare?

Det menes nok Captain Kentucky.

• edited November -1

Ok... en Rosa-figur som ikke har noe med Disney å gjøre. Den koblingen høres litt søkt ut i denne sammenheng...

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Er "utroverdig" i det hele tatt et norsk ord? ;)

Javisst. Men at en kjedelig tegneseriefigur ikke nevnes i denne sammenheng er vel ikke akkurat verdt å ofre ekteskapet for.

• edited November -1

Står vel ikke i ordboka ;)
    Men har hørt om bl.a. "ikke troverdig" og "lite troverdig"...

Utro er vel noe annet, men noen damer er kanskje verdige å være utro mot... Eller er det verdige å være utro med..? :D

Fulla Cola skreiv:

Also a reference to Rosa's superhero version of Scrooge in a few parody covers.

Hvilke covere er dette?

Captain Duckburg

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Står vel ikke i ordboka ;)
    Men har hørt om bl.a. "ikke troverdig" og "lite troverdig"...

Tja, "utroverdig" står da i Bokmålsordboka som et alternativ til "uetterrettelig".

• edited November -1

Men altså ikke verdt som et oppslagsord.
    Man vil derfor ikke finne det i Bokmålsordboka fra hylla hvis man skal slå det opp?

• edited November -1

Sannsynligvis ikke. :P Men det virker som det i alle fall er et lovlig ord å bruke, om enn uverdig til sin egen seksjon.

• edited November -1

Mange sammensatte ord med u- er ikke eget oppslagsord. For eksempel "uappetittelig", som likevel er et ord. Norsk har ganske god mulighet til å sette sammen nye ord til forskjellig bruk, og skulle man tatt med alle disse ville ordbøkene blitt på kanskje hundrevis av bind. Og databasene til de digitale ordbøkene ville ha tatt kjempelang tid å lage.

• edited November -1

Fulla Cola skreiv:

Mange sammensatte ord med u- er ikke eget oppslagsord. For eksempel "uappetittelig", som likevel er et ord.

Eksempelet ditt bekrefter ikke opplysningen din ;) (Du hadde en "e" for mye.)

Men jeg skjønner hva du mener. Språket er i utvikling (den ene eller andre veien..), men jeg mener likevel at "utroverdig" klinger dårlig.
    Eventuelt så synes jeg at Guffen Delbekk sin versjon er verdt et oppslagsord :D

• edited November -1

Oi, jeg kunne aldri forestilt meg at uapetittlig skrives slik. Dette synes jeg klinger dårlig. Og ja, Delbekks versjon er det beste forslaget.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?