Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Hakkespettene i Nord-Korea?

edited November 2010 in Donaldisme

Fikk visse assossiasjoner da jeg så dette bilder fra Nord-Korea....
http://media.aftenposten.no/archive/01385/NKOREA-MILITARY-PO_1385852g.jpg

Comments

• edited November -1

Er ikke dette en smule blasfemisk?

• edited November -1

Og hvem er da så Supreme Leader Kim Jong-il i Andebyuniverset?

Men det var mange fine medaljer. Snart ikke plass til flere.

• edited November -1

Kim Jong-Il har selvfølgelig tittelen Naturlig og Åpenlyst Den Eneste Levende Ønskelige Styrer, Den Innerste Krets' Totalitære Ansvarlige Tyrann Og Regjeringssjef.

Forkortet til N.Å.D.E.L.Ø.S. D.I.K.T.A.T.O.R.

• edited November -1

Audun skreiv:

Nei.

• edited November -1

Man kan kanskje si at Carl Barks nok en gang var forutseende? :p

• edited November -1

Frodo skreiv:

Kim Jong-Il har selvfølgelig tittelen Naturlig og Åpenlyst Den Eneste Levende Ønskelige Styrer, Den Innerste Krets' Totalitære Ansvarlige Tyrann Og Regjeringssjef.

Haha, dagens mest spektakulære tittel uten tvil! Tviler dog på at Hakkespettene har denne i sitt rikholdige arkiv av titler.:-)

• edited November -1

whitesand skreiv:

Frodo skreiv:

Haha, dagens mest spektakulære tittel uten tvil! Tviler dog på at Hakkespettene har denne i sitt rikholdige arkiv av titler.:-)

Joda, hakkespettenes avdeling i Nord-Korea har denne. :)

• edited November -1

Det kan jo ikke være noen diktatur så lenge landet heter The Democratic People's Republic of Korea.
    Han er vel heller en slags Guffen. Ingen typisk arbeidskar, men likevel glad i landbruksprodukter.

• edited November -1

Frodo skreiv:

Guffen Delbekk liker dette.

• edited November -1

Enhver stat som kaller seg en "superkjempedemokratisk republikk for alle og enhver især", signaliserer overfor alle oppegående mennesker at den faktisk er et totalitært diktatur.

Heldigvis har jeg aldri sett noen tegn på den slags i Hakkespettenes ideologi.

• edited November -1

Jada, jada...Det var vel ikke så vanskelig å forstå sarkasmen, var det vel? ;)

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Audun skreiv:

Nei.

Jo, dette er da helt klart usmakelig spott av hakkespettbevegelsen!

• edited November -1

Blasfemi = spotting av gud, så med mindre man har Disney, Barks eller Kim il Sung som gud er ikke dette blasfemi.

Jeg synes nordkoreanerne har (enda) tøffere luer enn hakkespettene, men Hakkespettboken deres er definitivt mindre kompakt og sannsynligvis mindre informativ.

• edited November -1

Kanskje noen vil hevde at hele Hakkespettbevegelsen er spotting av kristendommen? Hakkespettboka = Bibelen, Generaler/Stormajorer osv. = Prester ... Bare en tanke jeg fikk som sikkert noen har tenkt før.

• edited November -1

Nærmere bestemt Jon Gisle i Donaldismen. Kunnskapen er gud, Hakkespettboken og General Sniff er guds manifestasjoner ("Det er fristende å våge den dristige påstand at Hunden er Kristus-skikkelse. Den er på én gang både Gud og menneske, eller rettere: Både Kunnskapens Ånd og bikkje."), generalene & co er prester, ikke-Hakkespetter er den uvitende massen.

• edited November -1

Deres hakkespettbok er vel Maos lille røde...

• edited November -1

Vegar skreiv:

Nærmere bestemt Jon Gisle i Donaldismen. Kunnskapen er gud, Hakkespettboken og General Sniff er guds manifestasjoner ("Det er fristende å våge den dristige påstand at Hunden er Kristus-skikkelse. Den er på én gang både Gud og menneske, eller rettere: Både Kunnskapens Ånd og bikkje."), generalene & co er prester, ikke-Hakkespetter er den uvitende massen.

Det var der jeg hadde det fra, ja. Er en stund siden jeg har lest Donaldismen nå. Kanskje på tide med en oppfriskning.

• edited November -1

Vegar skreiv:

..., men Hakkespettboken deres er definitivt mindre kompakt og sannsynligvis mindre informativ.

Jeg mangler Vol. 12, 25 og 29 men de har ikke kommet på engelsk ennå...
    Jeg venter i spenning.

Denne er også god. Omtrent Disney. Happiest children's paradise!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?