Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

NM i Donald 2010

1101112131416»

Comments

• edited November -1

Hurra! :)

• edited November -1

Disse premiene er ca 76 ganger så bra som en HoF-bok. Grattis :-)

• edited November -1

Nææ, kult! Og så jeg som aldri vinner noe! Kjempefine bokser. :)

• edited November -1

Jeg vil bare veldig veldig sent kommentere en feil jeg fikk under NM.

4. Kvifor gjekk strømmen under julefeiringa i Andeby? (2 poeng)
    Svar: Strømnettet blei overbelasta av at alt for mange skrudde på elektriske dingsar samtidig
    Kjelde: «Julestrømmen»
    15 personar hadde rett svar på dette spørsmålet.

Ditt svar: Fordi Donald og Jensen hadde "konkurranse" om hvem som hadde den flotteste julepynten, og endte med å mørklegge hele byen. (feil)

Jeg fant ikke historien da NM sto på, så jeg gjorde ikke noe mer med det.
    Nå har jeg derimot funnet historien jeg siktet til, og det er "En riktig god jul", som sto i Donald Duck & Co Julehefte 2009 (og 1984).

• edited November -1

I "Julestrømmen" gikk strømmen i hele Andeby.
    I "En riktig god jul" så var det "hele kvartalet" - ikke hele byen. Hvis du hadde sløyfet det du skrev etter komma så hadde dommerne kanskje ikke vært så strenge?

• edited November -1

NM-pokalen er andkommet! Og sammen med den en klodristisk bok (nå får jeg endelig lest den berømte tønnehistorien).

Pokalen skulle fått hedersplassen på peishyllen, hvis det bare ikke var for at jeg ikke har noen peis.

• edited November -1

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

NM-pokalen er andkommet! Og sammen med den en klodristisk bok (nå får jeg endelig lest den berømte tønnehistorien).

Pokalen skulle fått hedersplassen på peishyllen, hvis det bare ikke var for at jeg ikke har noen peis.

Gratulerer Øystein! En verdig vinner!

• edited November -1

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

...Og sammen med den en klodristisk bok (nå får jeg endelig lest den berømte tønnehistorien)...

Her er forresten en annen versjon av tønnehistorien. Siden den er fra 1956 og Klodrik ikke ble unnfanget før på 60-tallet, kan det virke som denne varianten var først (eller i hvert fall tidligere) ute. Lurer på hvor mange inkarnasjoner det finnes av den fortellingen...

• edited November -1

Mesterius skreiv:

Her er forresten en annen versjon av tønnehistorien. Siden den er fra 1956 og Klodrik ikke ble unnfanget før på 60-tallet, kan det virke som denne varianten var først (eller i hvert fall tidligere) ute. Lurer på hvor mange inkarnasjoner det finnes av den fortellingen...

Den tegnefilmen er grundig omtalt i nevnte klodristiske verk. Kinney var tydeligvis med på å lage «Niagara Fools», så «Tønneproblemer» er en slags gjenfortelling (med nye hovedpersoner) av en historie han hadde laget tidligere.

• edited November -1

Det ser ut som noen har blitt inspirert av nm-pokalen :)

• edited November -1

Noe spesiell overflate på denne, står det i teksten: finished with a special satan finish. :-D

Spesielt beregnet på satanister eller?

Regner med det skal være satin finish.

• edited November -1

Nå gikk det plutselig opp for meg hvorfor det ikke var noe problem å bli ferdig med juleforberedelsene i år!! I fjor gikk det meste på skakke! GOD JUL ALLE SAMMEN!!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?