Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

NM i Donald 2010

11011121315

Comments

• edited November -1

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Kristin skreiv:

Satser på å beholde tredjeplassen :-)

Du skal ikke se bort fra at jeg kan finne på å knabbe den.

Tror nok jeg har den tredjeplassen i lomma jeg, gitt :-) Er mye mer spent på hvem som stikker av med seieren.

Guffen: Meget fornøyelig innlegg. Sier meg fornøyd med å være Årets klatrer :-)

God jul, alle sammen!

• edited November -1

God jul og takk for kampen alle sammen! Jeg trodde jeg skulle sikre meg sisteplassen, men ble mer og mer ivrig etterhvert som jeg så at jeg klarte å svare på spørsmål. Er kjempefornøyd med plasseringen! Gratulerer til vinneren, og kos dere i jula! :-)

• edited November -1

Dagens oppgaver er vanskelige...synes i alle fall jeg :)
    Men moro var det lell!

Det blir spennende å se hvem som drar inn pokalen. Det er ikke mye som skiller.

God jul!
    Nå er det snart julemiddag og gaver :) En liten fugl har avslørt i en forsnakkelse at det er en pakke med Egmont-hefter under treet. Satser på at den er til meg!

• edited November -1

Vi gratulerer Øystein Skartsæterhagen med seieren i årets NM! På premieplassene under gratuleres whitesand, Kristin, Christer og Frank Aa!
    Vinnerene vil bli kontakta, og i løpet av romjula trekkes to deltakerpremier.
    Takk for oppslutning, engasjement og deltakelse i Donald-NM 2010, det har vært veldig artig og spennende å arrangere mesterskapet.

... og takk til Guffen for en koselig oppsummering av konkurransen :)

• edited November -1

Da vil jeg gratulere Øystein med førsteplassen! En verdig vinner, bøyer meg i støvet for en skikkelig donaldist! Takk også til Krice og Olaf for en morsom førjulstid, sitter med mange historier som jeg hadde glemt, men som har kommet fram i lyset igjen. Dette har vært et moro NM, med imponerende spennvidde på alle spørsmålene. Ønsker dere alle en riktig god jul videre! ;-)

• edited November -1

krice skreiv:

Spørsmål nummer 3: Er det noen som har kilde for Duckatti 1904-modell?

Kilden min for dette er forsøk på å lese den innskannede tyske førstesiden på Inducks, kombinert med vill gjetning.

Det er samme kilden min.

Ellers gratulerer jeg Øystein med seieren, takker Guffen for å takke meg stort for å havne bak han på resultatlista, og ønsker alle sammen fortsatt god jul :)

• edited November -1

Til lykke med seieren, Øystein! Og takk til arrangørene, dette har vært veldig moro.

Av nysgjerrighet: Dere har kanskje taushetsplikt, men går det an å spørre hva jukseren hadde gjort, og hvordan han ble avslørt? Var B-prøven også positiv?

• edited November -1

Bernie skreiv:

krice skreiv:

Spørsmål nummer 3: Er det noen som har kilde for Duckatti 1904-modell?

Kilden min for dette er forsøk på å lese den innskannede tyske førstesiden på Inducks, kombinert med vill gjetning.

Det er samme kilden min.

Vi har sjekka opp dette, konkludert med at det er rett bil det er snakk om, og bestemt oss for å gi poeng for Duckatti 1904 på det aktuelle spørsmålet. Lista er følgjeleg oppdatert.

• edited November -1

Oi, dette gikk jo mye bedre enn jeg hadde trodd.

Takk for gratulasjonene. Gratulerer til whitesand, Kristin, Christer og Frank Aa med premieplasser. Tusen takk til arrangørene for et fantastisk NM. Og god jul til alle sammen!

• edited November -1

Frodo skreiv:

Av nysgjerrighet: Dere har kanskje taushetsplikt, men går det an å spørre hva jukseren hadde gjort, og hvordan han ble avslørt? Var B-prøven også positiv?

Vi la merke til at to deltakarar som vi veit at har kontakt med kvarandre hadde veldig like svar på ganske mange spørsmål. Vi tok opp dette med dei aktuelle deltakarane for å sjekke om dei var klare over at vi hadde ein regel rundt dette, og fekk som svar at dette måtte skuldast tilfeldigheiter. Då vi konfronterte dei med nøyaktig kor like svar dei eigentleg hadde, valde den eine deltakaren å trekke seg. Den andre deltakaren viste generelt lite respekt for både konkurransen og dei andre deltakarane, og etter lengre vurdering og diskusjon i dommarpanelet valde vi å diskvalifisere denne deltakaren.

• edited November -1

Gratulerer til Øystein! Honnør også til Olaf og Kristin som har arrangert en svært spennende og lærerik konkurranse!

• edited November -1

Gratulerer til den ferske noregsmeisteren, Øystein, og også til alle andre som deltok i NM. Godt jobbet alle sammen. :)

Og så vil jeg takke arrangørene for nok et fantastisk morsomt, og krevende, NM.

Har muligens lest alle historiene som spørsmålene var hentet fra, men bør åpenbart lese de fleste om igjen så lite som jeg tydeligvis husker fra dem. :)

• edited November -1

Hurra! Jeg klarte målet mitt! Etter hvert som jeg så hvordan jeg lå an i forhold til konkurrentene satt jeg meg et mål om at jeg skulle klare å havne blant de ti beste, og med en 10. plass i årets NM er jeg strålende fornøyd! Takk til arrangører, og gratulerer til Øystein! Bøyer meg i støvet!

• edited November -1

Gratulerer til Øystein og tusen takk til Olaf og Kristin! Dette har vært utrolig gøy å være med på, men også veldig, veldig lærerikt.

Jeg sitter igjen med samme følelsen som etter et OL; hva skal jeg fylle dagene med nå? Hva drev jeg med før dette startet? Jeg får ta juleheftene til hjelp :-)

Forsatt god jul folkens!

• edited November -1

Gratulerer til Øystein med seieren i NM, og til whitesand, Kristin, Christer og Frank Aa med de fire neste plassene :-)

I år havnet jeg altså på 21.plass mens jeg ble nr 10 i forrige NM, men jeg er fornøyd med tanke på at jeg har hatt svært begrenset tilgang til kilder / blader. Det har vært et gøyalt mesterskap. Stor takk til Olaf og Krice for at de gjennomførte dette :-)

• edited November -1

Hurra, dette var herlig gøy og det er synd det er over, men på den annen side er det bra også for nå kan jeg bruke tid og krefter på andre ting (som f.eks. spise god mat og fikle med Rubiks kube'en jeg fikk til jul).

Først og fremst, gratulerer så mye til Øystein med en vel fortjent seier!!

Også andreplassen da:

whitesand skreiv:

Kristin skreiv:

Jeg gleder meg som en unge.(...)

Skal tro om vi holder likt følge helt til mål denne gangen? Ble delt 2.plass på oss sist husker jeg. :-)

Du slo meg i år, gitt. Gratulerer til deg også, og til alle de andre på topp fem. Og på topp ti for den saks skyld, og til alle som har deltatt :-)

Og til arrangørene, dere har åpenbart lagt ned en kjempeinnsats i dette, og jeg vil si det har vært en stor suksess! Kjempefestlig har det vært. Og jeg er dødsfornøyd med en pallplassering, hadde egentlig som mål å kjempe meg inn på topp ti.

Til slutt, ond som jeg er (?), klarer jeg ikke å dy meg for å ta med denne lille ordvekslinga fra starten av diskusjonstråden:

Vegar skreiv:

Kristin skreiv:

Men det viktigste er jo ikke å vinne ...

Selvsagt. Å slå søsknene sine er derimot ganske viktig.

LÅLL.

• edited November -1

Takk for eit flott NM til Olaf og krice, og gratulerer så mykje til Øystein og øvrige premievinnarar! Det har vore moro å besøkt Andeby Online kvar dag for nye spørsmål, sjølv om innsatsen min ikkje akkurat er noko å skryta av. Eg skammer meg litt.

God jul!

• edited November -1

Men vi var ganske jevne hele løpet i år også, ingenting avgjort før i siste runde.:-) Gratulerer til deg med 3.plassen.

• edited November -1

Gratulerer til Øystein og resten av pallen! Jeg ramla av lasset ganske tidlig jeg, spørsmålene var alt for vanskelige for meg. Og dessuten hadde jeg ikke tilgang på samlinga mi mesteparten av tiden. :) Men moro var det så lenge jeg var med!

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

I tillegg vil to tilfeldig utvalde deltakarar ved loddtrekning få ein deltakarpremie kvar.

Då har vi trekt to vinnarar blant alle deltakarane, og dei heldige blei Chrisron og neffaleprot.

Dei to får kvar sin boks med heimelaga julegodteri. Og boksane er dei to boksane som blei brukt til å prøve ut decoupageteknikken som skulle brukast på pokalen ...

Gratulerer!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?