Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

NM i Donald 2010

13468916

Comments

• edited November -1

Sååå... Der var flaks-kvoten oppbrukt ja...

• edited November -1

Men det er imponerende hvor lenge du har tronet toppen :-)

• edited November -1

Der falt jeg ut av topp fem, gitt. Men godt å se at alle gjør feil, om enn i varierende grad :)

Forresten synes jeg det er fantastisk at nye spørsmål legges ut ni, og ikke ved midnatt. Det gjør ting så mye enklere :)

• edited November -1

Og fremdeles gjør det :-)

• edited November -1

Synes også at det er behagelig at nye spørsmål kommer kl 21:00.
    Heller aktive kvelder enn aktive netter ;)

• edited November -1

No er topplista oppdatert igjen. Dei seks øverste plassane er uendra sidan i går, bortsett frå at Kristin no har sjetteplassen aleine. Framleis tre personar som deler førsteplassen, altså.

• edited November -1

Vurderte å svare "Beskjeden hang på døra på grunn av at den var blitt hengt der" på spørsmål fire til i dag, men den ville vel blitt for enkel ... :)

• edited November -1

Jeg svarte faktisk "Fordi Donald har reist til Kina for å glemme sin ensomhet". Bedre enn å sette tomt felt hvert fall... :-)

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Dei seks øverste plassane er uendra sidan i går, bortsett frå at Kristin no har sjetteplassen aleine.

Æsj da, Donalds lapp ble for vanskelig for meg. Svarte "Fordi han følte seg ensom" :-) Ser forresten at i orginalutgaven av historia er Afganistan en bra pass å dra til hvis man er ensom.

Burde kanskje brukt mer tid på Barks-historier enn å lese historier om Harald. Fant ut at Harald ble kalt Steingrim Ståhl i Donald Pocket 198 og Hansen i Donald Ducks julehistorier 1998. Mens i alle nyere utgivelser kalles han bare Harald. Er det noen som kan huske om han har blitt kalt Harald Hansen noen gang? Altså både fornavn og etternavn i samme historie.

I årets Donald Ducks julehistorier møter Harald og Olsen ei heks som heter Åsgårdsreia. Og på slutten av histoia Ivrig i tjenesten møter de også en heks. Kanskje dette er samme person? Noen som har sett denne heksa i flere historier?

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

Burde kanskje brukt mer tid på Barks-historier enn å lese historier om Harald.

Her syns jeg du er inne på essensen i det jeg liker aller best med NM; Nemlig det at etter at man har funnet den detaljen man lette etter så bli man likevel sittende å lese ferdig hele historien og vel så det. Jeg har vel lest mer Carl Barks den siste uka enn resten av året til sammen :)

• edited November -1

Frank Aa skreiv:

Dei seks øverste plassane er uendra sidan i går, bortsett frå at Kristin no har sjetteplassen aleine.

Æsj da, Donalds lapp ble for vanskelig for meg. Svarte "Fordi han følte seg ensom" :-) Ser forresten at i orginalutgaven av historia er Afganistan en bra pass å dra til hvis man er ensom.

Vi har forskjellige kjerneområder, det var det spørsmålet som fikk kirkeklokkene til å ringe her i huset. Donald Duck Skulke (skole?)ekstra var en av mine favorittutgaver av ekstraheftene. Savner samlingen min, sitter her med en HoF og to blader fra i år, og er redd for at innen jeg er hjemme er det så tett med trepoengere at ikke all verdens utgaver kan hjelpe meg:) På den positive siden: Ingen samling=ingen letemuligheter=ingen tidstyv= eksamenslesevennlig. Men ARG, så irriterende til tider.
    Herlig med NM er det nå lell.

• edited November -1

Andungen skrev i en annen tråd 18.10.2009:

Note to self: Potetferien 2010 settes av til flyttesjau. Alt Donaldrelatert stables inn på hybelen.

... og i denne tråden nå nettopp:

Savner samlingen min, sitter her med en HoF og to blader fra i år, ...

Her må noe ha gått fryktelig galt?

På den positive siden: Ingen samling=ingen letemuligheter=ingen tidstyv= eksamenslesevennlig.

Hadde det enda vært så vel. Det viser seg at man kan bruke veldig mye tid på å lete på Internett og i hukommelsen også. Men for mitt vedkommende er det heldigvis bare denne runden og én til som stjeler eksamenslesetid.

• edited November -1

Ååååååå....
    Sitter å irriter meg grenseløst over at klokken min er 2 min. for sein. :-S
    Fant svaret på oppgave 1. i siste liten, men rakk ikke legge det inn. :'-(

PS! Dette er IKKE et innlegg av typen; "ser på Olaf med dådyrøyne for om mulig tilrøve meg ett poeng til" ;-)

• edited November -1

Lista er oppdatert. Øystein Skartsæterhagen har for augeblikket førsteplassen aleine.

På havjordbær-spørsmålet kom det mange kreative svar, men dommarane føler at det er eit must for å få poeng at ein faktisk nevner kake på ein eller annan måte. «Mat» gir altså ikkje poeng.

På spørsmål 5 er vi litt i tvil. Vi har gitt poeng til dei som fann fram til at alle desse historiene inneheld firkanta tyggis-/såpebobler, men det er òg ein del deltakarar som har svart at vi i alle desse historiene møter nokon med ein draum om å fly (Dumbo, «fuglemannen» i Eggemysteriet, Sniff). Vi er ikkje heilt sikre på om det svaret bør få poeng fordi vi ikkje er heilt sikre på om det er ei beskrivelse som passar så godt på Sniff. Kva synest folk i forumet?

Er det andre som føler seg snytt for poeng er det berre å rope ut.

• edited November -1

Dette var for meg en skandaløs runde. Rundus horibilis.

• edited November -1

«Mat» gir altså ikkje poeng.

Tenkte meg nesten det ...

På spørsmål 5 er vi litt i tvil. Vi har gitt poeng til dei som fann fram til at alle desse historiene inneheld firkanta tyggis-/såpebobler, men det er òg ein del deltakarar som har svart at vi i alle desse historiene møter nokon med ein draum om å fly (Dumbo, «fuglemannen» i Eggemysteriet, Sniff). Vi er ikkje heilt sikre på om det svaret bør få poeng fordi vi ikkje er heilt sikre på om det er ei beskrivelse som passar så godt på Sniff. Kva synest folk i forumet?

Kreativt og godt svar, og pleier ikke Snoopy og sitte med pilothjelm og fantasere oppå hundehuset sitt? Jeg synes det bør godkjennes.

• edited November -1

Einherje skreiv:

Du var ikke den eneste. Ett fattig poeng på meg denne runden!

• edited November -1

Vegar skreiv:

«Mat» gir altså ikkje poeng.

Tenkte meg nesten det ...

Kreativt og godt svar, og pleier ikke Snoopy og sitte med pilothjelm og fantasere oppå hundehuset sitt? Jeg synes det bør godkjennes.

Så forskjellig vi ser på samme sak. For meg har aldri Sniff hatt en drøm å fly fordi han allerede flyr som jeg altid har oppfattet det i de 37 årene jeg har lest Knøttene.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Einherje skreiv:

Du var ikke den eneste. Ett fattig poeng på meg denne runden!

Ingenting å klage på Tommy. Jeg fikk nullus poengus. Så det kan alltids være verre sa Sverre ;-)

• edited November -1

Einherje skreiv:

Så forskjellig vi ser på samme sak. For meg har aldri Sniff hatt en drøm å fly fordi han allerede flyr som jeg altid har oppfattet det i de 37 årene jeg har lest Knøttene.

Spørs om ditt syn teller mer enn mitt, da jeg egentlig aldri har lest Knøttene. Har bare sett masse bilder av at han sitter oppå hundehuset.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?