Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

NM i Donald 2010

2456716

Comments

• edited November -1

Christer skreiv:

Hvem er regjerende mester og hvem har rekorden i antall poeng?

Det var Arnstein Overøye som vant den andre NM. Han fikk 162 poeng av 170. Jeg husker ikke hvor mange poeng den første vinneren hadde... så jeg er ikke sikker på hvem som har den største poengtotalen.

http://www.andebyonline.com/nyh/469/

• edited November -1

Det var Øyvind Braaten, med 179 av 200 moglege.

• edited November -1

Blir artig med en ny runde av NM. Desverre så har jeg det samme problemet som flere andre her at jeg lagrer Donaldsamlingen ett annet sted enn der jeg bor. Slår garantert ikke 12. plassen min fra forrige NM, men moro skal jeg hvertfall ha det. :)

• edited November -1

Her er det mange ydmyke stemmer på startstreken. Jeg kan gjerne delta i jeg-har-ikke-samlingen-min-her-og-har-ikke-lest-noe-særlig-klubben, men hovedsaken er at det skal bli moro! Vi gleder oss vel alle sammen, uansett hva vi har og ikke har og kan og ikke kan og har tid til og ikke har tid til.

Finnes forresten resultatlistene fra tidligere mesterskap tilgjengelig? Det kunne være kjekt å sammenligne seg selv med hva en har oppnådd under de forrige NM-rundene: plassering, hvem vi slo og ikke slo osv...

• edited November -1

Jeg har nå fått bekreftet at jeg kan være med, selv om jeg var dommer under de to tidligere mesterskapene. Gleder meg, selv om jeg ikke tror jeg kommer til å ligge blant de aller beste. Spesielt når det gjelder spørsmål fra tidlige pocketbøker er jeg ganske blank, siden jeg ikke har de fleste av disse. Hvis det går skikkelig på trynet får jeg skylde på dårlig tid, for jeg HAR tross alt noen eksamensoppgaver som skal inn i løpet av de neste par ukene, i tillegg til mye annet. Men skal gjøre mitt beste så langt tida strekker til. Lykke til, alle sammen!

• edited November -1

Jeg deltar for første gang og lurer på hvordan et typisk spørsmål for denne konkurransen er?
    Trenger man kunnskaper om historiske fakta rundt Donald og tegnerne bak, eller må man kunne f.eks. hva Dolly sa på side 47 i 3. blad i 1995? Begge deler kanskje?

Gleder meg uansett :-) I underkant av 6 timer igjen nå... :-P

• edited November -1

Her er 2005s topp 5:
    http://www.andebyonline.com/index.php?area=nm2005&sub=fasit
    En større liste finner ikke jeg :/
    Spørsmål: Er det noen aldersgrense eller kan alle som vil delta? ^^.

• edited November -1

Det er ingen aldersgrense for å delta, men det spørs om ikke foreldre og folks bedre halvdeler vil ha et ord med i laget dersom man sitter og svarer på NM-spørsmål langt ut i de små timer :)

• edited November -1

Simon T skreiv:

Jeg deltar for første gang og lurer på hvordan et typisk spørsmål for denne konkurransen er?

Spørsmålene og svarene fra 2005 ligger her.

• edited November -1

Jeg gleder meg som en unge. Tro om jeg bare skal sitte og stirre på NM-sida fram til klokka ni? Eller kanskje jeg skal planlegge forelesningen jeg skal ha i morgen? Neei?

• edited November -1

Er en unge jeg xD Gleder meg som meg selv :D

• edited November -1

Kristin skreiv:

Jeg gleder meg som en unge. Tro om jeg bare skal sitte og stirre på NM-sida fram til klokka ni? Eller kanskje jeg skal planlegge forelesningen jeg skal ha i morgen? Neei?

Skal tro om vi holder likt følge helt til mål denne gangen? Ble delt 2.plass på oss sist husker jeg. :-)

• edited November -1

whitesand skreiv:

Kristin skreiv:

Skal tro om vi holder likt følge helt til mål denne gangen? Ble delt 2.plass på oss sist husker jeg. :-)

Ikke stress meg, nå. Men som nevnt; jeg tror ikke jeg ligger så godt an denne gangen. Skal vel aldri si aldri, lell :)

• edited November -1

Det er morsomt å se hvor mange som «er djupt konsentrert i NM i Donald 2010» akkurat nå.

• edited November -1

Du sier noe der, Øystein....:-)

• SvKSvK
    edited November -1

Blir det bildeoppgaver denne gangen? Det var noe jeg likte godt forrige gang, selv om det ødela en del for meg når det gjaldt poeng.

• edited November -1

Simon T skreiv:

hva Dolly sa på side 47 i 3. blad i 1995?

Lurespørsmål! Dolly var ikke med i den historien! :p

Også var det en meget smuk pokal. Den vil jeg vinne. Ah, julen!

• edited November -1

SvK skreiv:

Blir det bildeoppgaver denne gangen? Det var noe jeg likte godt forrige gang, selv om det ødela en del for meg når det gjaldt poeng.

Nei, ikkje denne gongen. Biletoppgåvar krevjar ein del ekstra arbeid ettersom vi må søke løyve frå Disney for å bruke slikt biletmateriale, difor har vi vald å la vera i år.

• edited November -1

Det var godt å komme i gang. Selv om jeg havner litt vel langt ned på lista så er jo det vanvittig gøy.

• edited November -1

Einherje skreiv:

Det var godt å komme i gang. Selv om jeg havner litt vel langt ned på lista så er jo det vanvittig gøy.

Jeg er med Einherje, så du blir ikke sist! ;-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?