Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

NM i Donald 2010

edited November 2010 in Donaldisme

Vi er nesten halvvegs i november, og no byrjar vi å bli veldig klare for årets største event på Andeby Online: NM i Donald 2010!

Her kjem litt praktisk informasjon om årets NM:

- NM i Donald kjem til å ha 24 rundar. Kvar runde har fem spørsmål, totalt stillast det altså 120 spørsmål.

- Kvart spørsmål har ein poengverdi på 1, 2 eller 3 poeng. Samla poengverdi for dei 120 spørsmåla er 200 poeng.

- Dei fem spørsmåla i kvar runde ligg tilgjengeleg på nett i 24 timer. Første runde startar 30. november, klokka 21:00. Merk tidspunktet - nytt av året er altså at ein ikkje treng å sitja oppe ved midnatt og vente på nye spørsmål og resultat. I dei 24 timene spørsmålet er tilgjengeleg kan ein leite etter svar, og ein kan endre svara sine så mange gonger ein vil i denne tjuefiretimersperioden.

- Alle hjelpemiddel er tillatt, MEN vi ber om at dersom ein ønskjer å samarbeide med kvarandre, deltek ein berre som ein person. Dersom heile familien på fem ønskjer å dele kunnskapen sin og delta er det greitt, men då må ein delta som ein felles brukar og ikkje som fem brukarar med identiske svar.

- NM-pokalen er under produksjon - og etter mi meining kjem det til å bli den stiligaste Donald-NM-pokalen nokonsinne. I tillegg er vi i kontakt med eksterne sponsorar om andre premiar.

- Første- til femteplass vil få flotte premiar, og NM-pokalen går til den nordmannen som kjem høgst på resultatlista (utlendingar står fritt til å vera med å konkurrere om dei andre premiane om dei ønskjer det). I tillegg vil to tilfeldig utvalde deltakarar ved loddtrekning få ein deltakarpremie kvar.

- Vi jobbar så godt vi kan for å fordele dei 120 spørsmåla over ulike serieskaparar, tidsepokar og medium, slik at NM byr på spørsmål for einkvar smak.

- Vi jobbar for at dette skal bli det største Donald-NM-et så langt, og kjem sjølvsagt til å marknadsføre dette så godt vi kan for å få så mange deltakarar som mogleg.

- Er du interessert i å delta? Meld gjerne di interesse på arrangementets Facebook-event. Kjenner du andre som er interesserte? Spre ordet!

Har du spørsmål som ikkje blei besvarte av denne snasne punktlista? Still dei her.

«13456716

Comments

• edited November -1

Jeg trur nesten jeg tissa litt på meg.

Forøvrig kommer jeg til å være i Trondheim den første uka av NM og tviler derfor på at deltakelsen vil være så stor i den perioden. Og da jeg kommer hjem begynner vel spørsmålene som gir 2 og 3 poeng og de klarer jeg aldri.

Men jeg gleder meg okke som :D

• edited November -1

Det kjem til å vera einpoengarar kvar einaste dag, og Andeby Online skal fungere fint på dei aller fleste mobiltelefonar og trønder-pc-ar.

• edited November -1

Tilgangen til Andeby Online er da heller ikke problemet, men tilgangen til Donaldblader. På en annen side så kan jeg jo tilbringe uka på Wangsmo.

Timingen er jo dog ikke så heldig, Olaf. Jeg er altså i Trondheim fra til 5. desember og 7. desemer starter Håndball-EM. Det betyr at jeg må bake alle syv sortene 6. desember. Dette er et relativt kjent problem og jeg velger å stilletiende akseptere at du velger å se bort i fra det.

Men som vanlig i NM så er det verken tilgang, tid eller mulighet det skotter på når alt kommer til alt, men rett og slett uvitenhet. Akk ja. Men jeg gyver løs i år igjen og forhåpentligvis vil ikke frua slå meg helt i hjel når den julepynta leiligheten oversvømmes av Donaldblader. :)

• edited November -1

Her i huset er varsel allerede sendt ut til frue og barn...

• edited November -1

30. november -- det er jo snart. Jeg gleder meg!

Guffen Delbekk skreiv:

Tilgangen til Andeby Online er da heller ikke problemet, men tilgangen til Donaldblader. På en annen side så kan jeg jo tilbringe uka på Wangsmo.

Oi, det var en god idé. Får man lov til å bla gjennom samtlige Donald-blader i butikken om man spør pent, mon tro?

• edited November -1

Iiikkk, dette er da ikke lenge til. Kanskje øke vinnersjansene mine med å kjøpe Wangsmo tom for Donaldblader :)

• edited November -1

Har ikke vært med på dette før, så hvordan fungerer det i praksis? Blir det som et slags utfyllingskjema på forsiden til AOL som oppdaterer seg for hver dag?

• edited November -1

I korte trekk: ja..

• edited November -1

Her er det første biletet av årets NM-pokal:

Fleire bilete kjem seinare.

(Pokalen er lekkert dekorert på ekte vulgærdonaldistisk vis av krice.)

• edited November -1

Jeg har flytta fra mesteparten av familiens felles Donald-samling siden sist, så dette kommer nok ikke til å gå så bra (jeg lever fortsatt godt på en, skal jeg være ærlig, beundringsverdig god plassering fra forrige gang) ... Men jeg kommer ikke til å klare å holde meg unna :-) Får heller ta hyppige turer hjem til mor & far ... Flott at det blir advents-konkurranse igjen!

Edit: Kom også på at siden jeg knapt har lest Donald på litt for lenge, og hukommelsen ikke er den beste, kan dette bli en stygg nedtur. Men det viktigste er jo ikke å vinne ...

• edited November -1

Jeg gleder meg som en unge, selv om alt jeg har innen en timelang bussturs rekkevidde av familiens massive donaldsamling er en stk Hall of Fame Romano Scarpa og ikke har åpnet et donaldblad på noen år. Satser likevel på å prioritere NM foran eksamener og søvn, for ikke å snakke om håndball.

Pokalen ser fantastisk ut!

Kristin skreiv:

Men det viktigste er jo ikke å vinne ...

Selvsagt. Å slå søsknene sine er derimot ganske viktig.

• edited November -1

Søskene mine bor alt for langt norrpå.
    Ska med gledje ta pokalen till danmark (make till Venetiansk vulgærdonaldisme ska man lete lenge efter, ha ha)

• edited November -1

Som nevnt tidlegare i tråden, og som i tidlegare NM, må ein vera norsk for å vinne pokalen.

• edited November -1

Kanskje går det an ifall jeg bränner passet mit?
    Litt ny-norsk blod kunne trenges, ikkje?
    :-D

• edited November -1

Vegar skreiv:

Kristin skreiv:

Men det viktigste er jo ikke å vinne ...

Selvsagt. Å slå søsknene sine er derimot ganske viktig.

Jaså, så du tar den? Egentlig tror jeg du kommer til å slå meg denne gangen ...

• edited November -1

Fullstendige reglar samt oversikt over premiane er no lagt ut, og kan finnast her. Merk dykk URL-en, det er nemleg der spørsmåla kjem til å dukke opp òg.

• edited November -1

Hvem er regjerende mester og hvem har rekorden i antall poeng?

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Fullstendige reglar samt oversikt over premiane er no lagt ut, og kan finnast her.

Kremt, det står «NM i Donald 2005» under Kven arrangerer NM i Donald

• edited November -1

Argh. Klipp og lim frå 2005... Skal fikse det.

• edited November -1

I kveld klokka 21:00 braker det løs.
    NM i Donald har kommet opp på menylista øverst på sida, og de siste småtingene som skal ordnes blir gjort i løpet av dagen. Vi begynner å bli veldig klare for åpning av årets konkurranse, og håper alle som vil er klare til å delta. Bare drøye ti timer til vi setter igang!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?