Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Dagens rareste Donald-link

edited August 2010 in Donaldisme

Hva skjer om en bedehus-predikant velger en Donald-historie som tema for søndagens preken? Den danske forfatteren og donaldisten Dan Turell gir sin spesielle versjon i dette
gamle opptaket.

Comments

• edited November -1

Nils Petter skreiv:

Hva skjer om en bedehus-predikant velger en Donald-historie som tema for søndagens preken? Den danske forfatteren og donaldisten Dan Turell gir sin spesielle versjon i dette
    gamle opptaket.

Dette hadde kanskje vært morsomt dersom det ikke hadde vært så fullt av åpenbare faktafeil. For det første muslimene kjenner svært godt til Jesus som de holder som en stor profet - for dem er han ikke Guds sønn. For det andre er Donald-tegneserier langt fra så utberdt rundt om i verden som Turell vil ha det til.

• ACAC
    edited November -1

Dan Turell var en af de første der omtalte Anders And positivt i den danske offentlighed. han skrev kronikken "Hver tirsdag" i Politiken i 74 hvor han omtaler Anden som en guru større end Jesus - fordi han altid er klar igen næste uge. Han har også digtet om Carl Barks - Måske han var en fyr af deres... slarks! (staves slags på dansk, men det skulle jo rime). Har citeret Dan flere gange - og ville mægtig gerne have mødt ham, men han er desværre ikke mere.

Jesus, Marias søn er den næststørste profet i Islam - kun overgået af Muhammed, profeternes segl.

• edited November -1

Tak for linket - jeg tror jeg vil omtale det i næste nummer af Rappet, som jo har religionstema. Hør desuden Onkel Dannys "Dagens Disney Evangelum" om dengang Store Stygge Ulv fangede grisene: http://www.youtube.com/watch?v=RHVIBllMiRU

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?