Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donald Duck i vikingenes fotspor

edited August 2010 in Donaldisme

Tidligerer i sommer kom jeg over en bok som het noe slikt som "Donald Duck i vikingenes fotspor", utgitt av Egmont. Den inneholdt etter hva jeg kunne se en lang artikkel om vikingtiden, samt Barks-historiene "Gullhjelmen" og "Donald Duck på Grønland". Kan ikke se at denne boken finnes verken på Inducks eller Univers. Noen som vet mer om dette?

Comments

• edited November -1

Noen som vet hvordan denne boka blir distribuert?

• edited November -1

Hvor får man kjøpt boken?

• edited November -1

Prøvde å få tak i boken idag, i flere bokhandlere i Oslo, uten å lykkes :-(

• edited November -1

Boken kostet 349,- da jeg så den, det var på bokhandlerkjeden Libris. Prøv der!

• edited November -1

Et must have-objekt.

• edited November -1

Audun skreiv:

Med de skyhøye bokprisene det opereres med i Norge burde distribusjonen vært langt bedre enn hva den er. Jeg har så langt ikke funnet boka i Stavanger.

ISBN-nummeret er forøvrig: ISBN 978-82-429-3222-8

• ACAC
    edited November -1

Man finder ikke en bog i sin egen by - man går til den nærmeste boghandler med ISBN-nummeret og bestiller et eksemplar. Sådan foregår det i min del af Jylland i hvert fald :-) Ellers fik jeg da aldrig nogen tegneserier...

• edited November -1

AC skreiv:

Man finder ikke en bog i sin egen by - man går til den nærmeste boghandler med ISBN-nummeret og bestiller et eksemplar. Sådan foregår det i min del af Jylland i hvert fald :-) Ellers fik jeg da aldrig nogen tegneserier...

Ettersom jeg er abonnent har jeg først tenkt å bestille boken direkte fra Egmont.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

AC skreiv:

Ettersom jeg er abonnent har jeg først tenkt å bestille boken direkte fra Egmont.

Er Egmont utgiver?

• edited November -1

Ja, 978-82-429 er Egmonts forlagsnummer.

• edited November -1

Tintern skreiv:

Er Egmont utgiver?

Ja, jeg tror de er de eneste med lisens til å utgi Disney-serier i Norge.

• ACAC
    edited November -1

Adamant skreiv:

Ja, 978-82-429 er Egmonts forlagsnummer.

Næsten rigtigt - 429 er Egmonts norske forlagsnummer - 82 er Norges landekode og 978 er... lang forklaring der kan læses her: http://www.isbn.org/standards/home/isbn/transition.asp

• edited November -1

Vel, ja. Poenget er at dersom det står 978-82-429 først i et ISBN-nummer, er boka utgitt av Egmont.

• edited November -1

Audun skreiv:

Den er nå på univers.no til den nette sum av 249,-.

• edited November -1

Boken er omtalt i Dagbladets nettutgave i dag.

• edited November -1

Noen som har skaffet seg denne? Hvordan er den?

• edited November -1

Frodo skreiv:

Noen som har skaffet seg denne?

Ja, jeg har mottatt både eget eksemplar og ACs eksemplar.

Hvordan er den?

Meget interessant, men den inneholder enkelte småfeil. F.eks. står det at det var Eirik Raude som ga navn til Helluland og Markland. Det er feil. Eirik ble, så vidt man vet, aldri med på ferder vest for Grønland. En gang ble han overtalt til å bli med, men så falt han av hesten like før de skulle seile, dermed ble han skadet og valgte å bli værende igjen på Grønland. Det var, i henhold til sagaene, Eiriks sønn - Leiv Eiriksson som ga navn til de nye landene i vest Helluland og Markland og Vinland.

Edit:
    Jeg har nå gjort klar gode scans av både smusscoveret og den underliggende forsiden til OUTDUCKS. Nå er det opp til vår kjære INDUCKSører å sørge for at boken blir indeksert slik at jeg får koder å forholde meg til.

• edited November -1

Tror jeg skal kjøpe denne, da den jo kombinerer to store interesser. Mulig jeg har oversett noe (om det står noe sted, eller er sagt fra før av), men inneholder den artikkelmateriale om tegneseriene og/eller serieskaperne, eller er det "bare" vikinghistorie?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?