Tidligerer i sommer kom jeg over en bok som het noe slikt som "Donald Duck i vikingenes fotspor", utgitt av Egmont. Den inneholdt etter hva jeg kunne se en lang artikkel om vikingtiden, samt Barks-historiene "Gullhjelmen" og "Donald Duck på Grønland". Kan ikke se at denne boken finnes verken på Inducks eller Univers. Noen som vet mer om dette?
Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!
Comments
http://tb.no/kultur/donald-pa-tur-i-osebergskipet-1.5528226
Noen som vet hvordan denne boka blir distribuert?
Hvor får man kjøpt boken?
Prøvde å få tak i boken idag, i flere bokhandlere i Oslo, uten å lykkes :-(
Boken kostet 349,- da jeg så den, det var på bokhandlerkjeden Libris. Prøv der!
Et must have-objekt.
Audun skreiv:
Med de skyhøye bokprisene det opereres med i Norge burde distribusjonen vært langt bedre enn hva den er. Jeg har så langt ikke funnet boka i Stavanger.
ISBN-nummeret er forøvrig: ISBN 978-82-429-3222-8
Man finder ikke en bog i sin egen by - man går til den nærmeste boghandler med ISBN-nummeret og bestiller et eksemplar. Sådan foregår det i min del af Jylland i hvert fald :-) Ellers fik jeg da aldrig nogen tegneserier...
AC skreiv:
Ettersom jeg er abonnent har jeg først tenkt å bestille boken direkte fra Egmont.
Sigvald skreiv:
Er Egmont utgiver?
Ja, 978-82-429 er Egmonts forlagsnummer.
Tintern skreiv:
Ja, jeg tror de er de eneste med lisens til å utgi Disney-serier i Norge.
Adamant skreiv:
Næsten rigtigt - 429 er Egmonts norske forlagsnummer - 82 er Norges landekode og 978 er... lang forklaring der kan læses her: http://www.isbn.org/standards/home/isbn/transition.asp
Vel, ja. Poenget er at dersom det står 978-82-429 først i et ISBN-nummer, er boka utgitt av Egmont.
Audun skreiv:
Den er nå på univers.no til den nette sum av 249,-.
Boken er omtalt i Dagbladets nettutgave i dag.
Noen som har skaffet seg denne? Hvordan er den?
Frodo skreiv:
Ja, jeg har mottatt både eget eksemplar og ACs eksemplar.
Meget interessant, men den inneholder enkelte småfeil. F.eks. står det at det var Eirik Raude som ga navn til Helluland og Markland. Det er feil. Eirik ble, så vidt man vet, aldri med på ferder vest for Grønland. En gang ble han overtalt til å bli med, men så falt han av hesten like før de skulle seile, dermed ble han skadet og valgte å bli værende igjen på Grønland. Det var, i henhold til sagaene, Eiriks sønn - Leiv Eiriksson som ga navn til de nye landene i vest Helluland og Markland og Vinland.
Edit:
Jeg har nå gjort klar gode scans av både smusscoveret og den underliggende forsiden til OUTDUCKS. Nå er det opp til vår kjære INDUCKSører å sørge for at boken blir indeksert slik at jeg får koder å forholde meg til.
Tror jeg skal kjøpe denne, da den jo kombinerer to store interesser. Mulig jeg har oversett noe (om det står noe sted, eller er sagt fra før av), men inneholder den artikkelmateriale om tegneseriene og/eller serieskaperne, eller er det "bare" vikinghistorie?