Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donald Duck Ekstra med opptrykk! Skuffet....

24

Comments

• edited November -1

janolaff skreiv:

Donald Duck Ekstra vil heretter komme annenhver måned.
    Med bl.a. Don Rosa historier og noen nye historier.
    Samme type blad som danskene har idag.
    Første nummer kommer i februar.

Da blir det nok liv i Rosa-kompletistene, tenker jeg.

• edited November -1

Don Rosa-historier som ikkje er utgitt på norsk før? Finst det?

(Bortsett frå skissemanuset frå sekstitalet som kjem i DRSV, altså?)

• edited November -1

Ingen nye Don Rosa historier.
    Bladet vil vel se omtrent slik ut vil jeg tro ?
    http://coa.inducks.org/issue.php?c=dk/AE2010-06

• ACAC
    edited November -1

Håber da dere begynder fra begyndelsen af så.

Mon ikke de numre der er udkommet i de sidste år snart kan købes antikvarisk - f. eks. hos Løvås i Stavanger?

• edited November -1

janolaff skreiv:

Halvparten så lite tegneserier til samme pris?

• edited November -1

Christer skreiv:

Halvparten så lite tegneserier til samme pris?

Hvis bladene blir slik som de danske, så er det vel 52 sider i hvert nummer der. Spørsmålet er om det blir så veldig interessant med et blad som for det meste inneholder historier jeg like godt kan lese i Hall of Fame-bøkene mine. Jeg tolker dette som at Donald Duck Ekstra! egentlig er historie, og at det nå er et nytt blad (med samme navn) som starter opp og tar dets plass.

• edited November -1

*Sukk*... Don Rosa der også....Synes jeg har fått så det holder av hans historier nå, med HOF og komplett samling med blader med alle hans historier.
    Høres ut som DD Ekstra opphører for min del nå.
    Men for Rosa-ildsjelene er det jo jublende nyheter da....

• edited November -1

whitesand skreiv:

Men for Rosa-ildsjelene er det jo jublende nyheter da....

Hvorfor det? De fleste "Rosa-ildsjeler" har vel allerede lest alle hans historier. Jeg tror nok heller dette er en måte å markedsføre hans navn ved at flere "juniordonaldister" får lest Rosa-historier de ikke tidligere har lest.

• edited November -1

Hvorfor? Mange av Rosa-fansen samler jo på utgivelser og ikke bare på historier. Så hver gang noe som helst med Rosas navn på utgis så er det "løp og kjøp"

Fans av andre tegnere også for den del, men Rosa-fansen i særklasse.

Hvertfall mitt personlige inntrykk...

• SvKSvK
    edited November -1

Men er denne typen Rosa-fans noen stor kundegruppe? Greit at man leser en del om slike på forum som dette o.l. for de langt over middels interesserte, men jeg tviler egentlig på om antallet er stort nok til å ha noen særlig innvirkning på salgstallene.

• edited November -1

janolaff skreiv:

Blir det fortsatt kun som abonnementsserie, eller kommer de nye bladene i butikkhyllene? Ser at Donald Duck Ekstra er fjernet fra univers.no

• edited November -1

De nye Donald Duck ekstra kommer som salg i butikkene.

• edited November -1

Og hva skjer med abonnentene på Donald Duck Ekstra!?

• reyrey
    edited November -1

Tommy skreiv:

Og hva skjer med abonnentene på Donald Duck Ekstra!?

Siste faktura, husker du om det stod at det var et årsabonnement eller om det stod at det gjaldt 12 nummer?

• edited November -1

janolaff skreiv:

De nye Donald Duck ekstra kommer som salg i butikkene.

Fhupert... Da slipper vi en masse mas, skrik og tenners gnissel.

• edited November -1

Hyggelig at bladet vil komme i vanlig salg, men litt usikker på om jeg vil kjøpe det fast eller ikke. Det frister på grunn av de uutgitte seriene, men hvis man tar 2010 årgangen av AAE så har de alle en lang Rosa historie, noe som betyr at under 50% av bladet er nytt.

• edited November -1

Har ikke vært så overvettig begeistret for de nye seriene i det bladet. De har ligget langt under pari med et par hederlige unntak.
    Er det ikke en god del Murry-historier som ikke er utgitt i Norge? Hadde vært fint å få noen gode Mikke-historier fra den tiden Svarte-Petter virkelig var skurkete (ser bort fra 30-talls historiene da).

• edited November -1

Burde ikke informasjon om dette vært sendt ut til abonnentene?

• edited November -1

Einherje skreiv:

Er det ikke en god del Murry-historier som ikke er utgitt i Norge? Hadde vært fint å få noen gode Mikke-historier fra den tiden Svarte-Petter virkelig var skurkete (ser bort fra 30-talls historiene da).

Det stemmer. Jeg vet at Egmont vurderer disse. La oss håpe de gjør noe med det.

• edited November -1

Herregud... for en skamløs Rosa-resirkulering.

Det eneste positive med dette er at bladet kommer i butikken og (forhåpentligvis) uten plast, så jeg kan ta en titt og se om det inneholder serier jeg faktisk er interessert i.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?