Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Komiks.dk 2010

edited April 2010 in Donaldisme

Det ryktes nå at Kari Korhonen skal til Komiks.dk 21.-23. mai.

komiks.dk

«1

Comments

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

komiks.dk

Flott, kan han svensk?

Ellers vitner overskriftene på Komiks' hjemmeside om en smule manglende oversikt og begrenset horrisont blant arrangør-staben. Det står: "Meet the creator of Thorgal – Jean Van Hamme!" (sic)

Blant erfarne lesere er han da (sammen med Dany) mest kjent som skaperen av serie-klassikeren "Serie uten helt". Overskriften er vel nesten som å presentere Carl Barks som mannen bak Barney Bear og Benny Burro i stedet for å omtale ham som Disney-tegner og skaperen av bl.a. Onkel Skrue?

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

Og kvar kjem dei ryktene frå?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Ellers vitner overskriftene på Komiks' hjemmeside om en smule manglende oversikt og begrenset horrisont blant arrangør-staben. Det står: "Meet the creator of Thorgal – Jean Van Hamme!" (sic)

Blant erfarne lesere er han da (sammen med Dany) mest kjent som skaperen av serie-klassikeren "Serie uten helt". Overskriften er vel nesten som å presentere Carl Barks som mannen bak Barney Bear og Benny Burro i stedet for å omtale ham som Disney-tegner og skaperen av bl.a. Onkel Skrue?

Nei. Vi har fått med oss at Histoire sans héros er ein av DINE favorittseriar, men Van Hamme er langt meir kjent for Thorgal, og Thorgal er ein veldig mykje større serie.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Blant erfarne lesere er han da (sammen med Dany) mest kjent som skaperen av serie-klassikeren "Serie uten helt".

Sigvald da,, med å bare slenge frem en slik ytring uten å begrunne den er du nå sunket på vulgære forlagsfolk sitt seriøsitetsnivå. Det er ikke mye akademsik korrekthet og schwung over uttalelsen din slik den fremstår.

Jeg foreslår at du bruker den blant seriøse og erfarne lesere meget annerkjente Googleismen til å verifisere tesen din. Før har den jo blant annet verifisert at Allan Moore sine verker er oppskrytt sammenlignet med Don rosa.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Øyvind Braaten skreiv:

Og kvar kjem dei ryktene frå?

Jeg leste om det på seriejournalens debattforum.

• ACAC
    edited November -1

Daan Jippes kommer også - til komiks.dk altså.

Kari kan nok engelsk - i lighed med de fleste andre finner. For øvrigt kender jeg ikke ham Van Hamme for andet end Thorgal - men jeg er jo også ignorant :-)

• edited November -1

Van Hamme har skrevet mye forskjellig, men hans mest populære og kjente serier er uten tvil Thorgal, XIII og Largo Winch. Han skriver også noen av de nye Blake & Mortimer albumene.

Å si at "Historie uten helt" er hans mest kjente serie, blir som å si at Junior Jr. er Goscinny/Uderzos mest kjente serie.

Jeg forventer ikke at alle skal ha kunnskaper om alle serieskapere/serier, det fins enormt mange jeg ikke vet noe om selv, men det blir litt komisk å anklage andre for å ha manglende oversikt og begrenset horrisont for å så vise så til de grader at det er en selv som ikke har oversikten. :)

• edited November -1

Litt komisk er pent sagt, Chrison.

• edited November -1

Jamen uanset hvor komisk det hele er, så skal I selvfølgelig komme til komiks.dk, høj som lav! Det bliver sjovt! Og jeg vil sidde på en eller flere forskellige stande (dog ikke på samme tid), og drikke øl og råbe og skabe mig. Vel mødt!

• edited November -1

oledamgaard skreiv:

.... og drikke øl og råbe og skabe mig.

Fysj og føy, da skal jeg gå en lang vei utenom deg. I disse tider frister det ikke å bestille flybillett, men det går både båt og buss til Danmark. Tog er litt vanskeligere å bestille fordi NSB ikke selger billetter lenger syd enn Göteborg.

• edited November -1

oledamgaard skreiv:

drikke øl og råbe og skabe mig

Et barn av Storm Petersens hjemland. :-D

• edited November -1

Sigvald skreiv:

At præsentere Van Hamme som manden bag "Serie uten helt" ville netop være som at præsenter Carl Barks som manden bag "Barney Bear og Benny Burro".
    Ikke fordi der er noget galt med de to serier, tværtimod, men de er ikke særlig kendte blandt publikum.

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

oledamgaard skreiv:

.... og drikke øl og råbe og skabe mig.

Fysj og føy, da skal jeg gå en lang vei utenom deg. I disse tider frister det ikke å bestille flybillett, men det går både båt og buss til Danmark. Tog er litt vanskeligere å bestille fordi NSB ikke selger billetter lenger syd enn Göteborg.

Kjem du deg til Gøteborg kjører SJ heilt til København. Så så veldig vanskeleg er det ikkje.

• edited November -1

Tar någon sig förbi Malmö på vägen får ni så gärna höra av er. Vi är flera malmö-iter som ska till Komiks!

• edited November -1

Ser at Cobolt kommer med et eget album av Daan Jippes: Havank .

http://www.cobolt.dk/Havank.html

• edited November -1

Nå har jeg i hvertfall jeg bestilt båt-tur til Kongens by, og klar for Komiks. Skjønner jo av debatten her at Kari Korhonen er stor, men selv er jeg nok vel så spent på Daniel Clowes (Ghost World), Charles Burns (Black Hole) Chris Ware (Jimmy Corrigan), Peter Madsen, Peter Snejberg og Paul Gravett. :-)

• edited November -1

Da er hele programmet lagt ut på www.komiks.dk
    Og det ser veldig lovende ut.

• edited November -1

En flott festival er over. For donaldistene er noe av det mest interessante kanskje Anders And & Co nr 19/2010 som er et temanummer med Kari Korhonen. I dette heftet er det innstiftet 32 ekstra sider med Korhonen, i et høyere format enn selve bladet. Det er en kort reportasje om festivalen på Serienett

• edited November -1

Kjempeflott reportasje av deg på Serienett, Øyvind ! Hyggelig å treffes også. Var en flott festival, selv om de slet litt teknisk med lyden. At foredragene oftest var på engelsk gjorde ikke noe. Dette var min første besøk på Komiks, men frister til gjentakelse om to år.

• ACAC
    edited November -1

Øyvind, det var hyggeligt at møde dig på messen. Morsomt at jeg kunne genkende dig på profilbilledet herinde fra :-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?