Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Hall of fame

13»

Comments

• edited November -1

don rosist skreiv:
    "no har jeg han ja selv sagt fikk jeg den i dag fredag.14."

Jeg fikk ikke helt med meg hva du prøvde å skrive der... :-/

• edited November -1

Saturos skreiv:
    "don rosist skreiv:
    "no har jeg han ja selv sagt fikk jeg den i dag fredag.14."

Jeg fikk ikke helt med meg hva du prøvde å skrive der... :-/"

Don Rosist mente vel at han/hun fikk HOF - Don Rosa igår.

Er det lenge til HOF - Romano Scarpa kommer? Jeg er så utålmodig...

• edited November -1

fiskebolla skreiv:
    "Er det lenge til HOF - Romano Scarpa kommer? Jeg er så utålmodig..."

Lett å vere utålmodig når ein ventar på noko godt...

Eg var på besøk i Egmont på onsdag, og fekk vite at boka enno ikkje hadde kome frå trykkeriet. Så... I verste fall er boka ramma av streiken, i beste fall kjem ho snart. Men det går vel ei veke eller to frå boka er ferdig til ho er ute i postkassene, trur eg...?

• edited November -1

Huff.. ikke si at den boken blir påvirket av streiken. Jeg håper jo selvsagt streiken blir kortvarig og ikke slik som transportstreiken. Ser frem til Hall of Fame bok 2.

• edited November -1

jeg har regnet ut at for meg kommer volum 2 ut i sommerferien. (gleder meg)

• edited November -1

Første bok var trykt hos Nørhaven Book A/S i Danmark, og hvis Hall of Fame fortsettes å trykkes der, bør vel ikke streik i Norge bli noe problem...

• edited November -1

Jeg håper du har rett i at den ikke blir rammet av streiken.

• edited November -1

Jeg har for noen timer siden fått Hall of Fame 2. med Romano Scarpa. det er tre lange historier i boken. to onkel skrue historier og en med mikke mus. jeg har lest den første og begynnt på den andre. i denne boken er det Olaf Solstrand som har skrevet "Særtrekk med Romano Scarpa". veldig bra bok så langt. den inneholde: "legenden om den flygende skotte", "Linsene fra Babylon og "Chiricahua-kjedet".

• edited November -1

Hvis jeg bestiller Hall of Fame nå, får jeg da de to første bøkene?

• edited November -1

Vegar skreiv:

Hvis jeg bestiller Hall of Fame nå, får jeg da de to første bøkene?

Vil då tru at du får det. Eg starta på første bok då eg byrja mitt "De komplette årgangene"-abonnement for eitt og eit halvt år sidan.

• edited November -1

Ja, jeg fikk også bok nummer 2 idag, og gleder meg til å bli kjent med en ny forfatter og lese det som står :P

• edited November -1

Tydligvis et rush av bøker som kommer nå. Til min store glede har også jeg fått boka :)
    Nå gleder jeg meg til ti minutter avbrekk fra hovedprosjektet for å bla litt i ny bok1

• edited November -1

Jeg har fortsatt ikke fått boka, men det kan vel ha sammenheng med at jeg bor langt nord i huttaheiti hvor det tar hundre år før posten kommer fram. Men jeg håper jeg får den enten i morgen eller neste uke.

Hvor lange er historiene? Er de like lange som Don Rosas lange historier?

• edited November -1

fiskebolla skreiv:

Seriøst, vi snakkar om Scarpa her. :-) "Den flygende skotte" er på 49 sider, "Chiricahua-kjedet" er på 59 sider og "Linsene fra Babylon" er på 71 sider.

• edited November -1

fiskebolla skreiv:

Antek du meiner Scarpas? Langt lengre enn dei lange av Don Rosa.

La forresten merke til at Scarpas Skrue er _veldig_ impulsiv, i forhald til den meir gjennomtenkte karakteren eg føler eg er blitt vandt med Skrue som. (Temperamentsfull pla han rett nok ofte være, men å sjå han så impulsiv som i dei to historiane i denne boka var... uvant for meg. Men svært gode historiar, begge to. Og Mikke historia var bra, skjønt for meg blir eit kvart Mikke-mysterium utan Kladden ein anelse nedtur. ^^)

• edited November -1

Jørn Inge Frostad skreiv:

Kva historier vil de tippe gjer seg gjeldande her? Eg kjem faktisk ikkje på nokon historier av Barks der bilar er hovudtema.

Det er vel kanskje ikke en historie hvor bil er hovedtema, men jeg vil tippe på at historien der Donald er med i en fiskekonkurranse, der Anton vinner men hvor Donald for en gangs skyld faktisk sår Anton til slutt fordi han redder datteren til en mangemillionær, er med. Anton vinner en bil, Donald får en mye bedre en. Noen som husker hva den heter?

• edited November -1

Jørn Inge Frostad skreiv:

Ser også at neste bok, med Barks, skal dreie seg om bilar. Kva historier vil de tippe gjer seg gjeldande her? Eg kjem faktisk ikkje på nokon historier av Barks der bilar er hovudtema.

Eg gjettar på "Kan du gjette?" der Donald ønskar seg bil til jul og får fire stykker. Og kanskje historia der Skrue sel limousinen og kjøpar skuter for å kutte ned på bensinutgifta. Kanskje historia der Skrue forsvinn og Dolly tar over McDuck-imperiet og utviklar ein damebil som visar seg å bli ein salssuksess. Kanskje historia der Petter Smart og Tipp og Topp ladar opp bilen til Bestemor Duck. Og Barks har vel skrive om at den gamle bilen til Skrue er med i veteranbilløp, har han ikkje?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?